Some favourite VG music

Lassan két héttel a nyitás után időszerűnek találtam, ha a tervezettnek megfelelően megnyitom a zenei kategóriát is, ahol vegyesen firkantok majd pár sort RL és játékzenékről egyaránt. Eredetileg pár sort szándékoztam írni a Kalmah 12 Gauge-éről, illetve a(z afféle poszt-Pantera jellegű) Hellyeah Stempade-éről, de ha már az első hosszabb lélegzetvételű postom egy játékbemutató volt, úgy gondoltam nem töröm meg a rendet, és kezdésnek inkább néhány kedvenc játékzenét mutatok be. Roll the tape!

1. Megaman X – Boomer Kuwanger

Az első, és talán azóta is legösszeszedettebb MMX epizód zeneileg nagyon toppon volt és van most is, ez a szám se kivétel.

2. Shatterhand – Area B

Erre tegnapelőtt akadtam rá, de első hallásra megkedveltem, főleg a nagyon jó intro miatt. Ennek hatására szedtem le a játék romját, és eddig (két pálya alapján) jó stuffnak tűnik.

3. Shin Megami Tensei: Devil Summoner 2: Raidou Kuzunoha VS. King Abaddon – Decisive Battle

Ez a boss theme már akkor nagy kedvenc lett, amikor még a játék kipróbálása előtt meghallottam. Azóta kipróbáltam a játékot is: a zenék is, és a játék is sokat javult az előző részhez képest.

4. Contra 3 – Neo Kobe steel factory

A harmadik Contra zeneileg kitűnt kortársai közül, legfőképpen a digitalizált hangszerek rendszeres és remek használata, illetve a szerzemények filmeket idéző hangulata miatt. Ez a szám nagyon jól illeszkedik a már amúgy is hangulatos pályához, és szerintem bármelyik akciófilm szívesen mondhatná magáénak.

5. Yakuza 3 – FM-Sound’s Storm

A játék review-jában már áradoztam róla egyszer, de most még egyszer megteszem: a szituációhoz nagyon jól illik (egy csapat fekete öltönyös, napszemüveges férfi bekerít), és bár az első perc nem hangzik túlzottan érdekesnek, onnantól kezdve, főleg 1:25-től viszont olyan váltáson megy keresztül, hogy bőven kárpótol azért az egy percért.

6. Virtua Cop – Underground Weapons Storage

Az egyik legjobb belső nézetes játékzene, amit valaha hallottam. Ha nagyon elragadtatnám magam, azt mondanám, hogy érezni benne a régebbi cuccok dallamosságát az új hardver adta hangminőséggel párosítva. Boogie for FPS!

7. Sonic & Knuckles – Lava Reef Zone act 1

A Sonic játékok jó bizonyítékai annak, hogy igenis lehet az MD kissé fos hangchipjével minőségi zenét alkotni. Ez a szám különösen jó tanúsítvány erre: nagyon hangulatos, és nyoma sincs a konzol játékainak zenéjét sújtó sercegésnek.

8. Devil May Cry – Lock and Load

Az első DMC volt a legjobb, ebben semmi kétség. Legfőképpen azért, mert érződik rajta, hogy ízig-vérig jó Capcom játék minden tekintetben. Kár hogy a főhős olyan amilyen, de mégis elviselhetőbb, mint a későbbi vadhajtások túlzottan messzire ment Duke Nukem utánzata. Zenei szempontból detto: az első rész még rendelkezik klasszikus VG zenének mondható muzikkal, erre ez egy jó példa. Kicsit klasszik, kicsit vokál, kicsit felejthető, de attól még remek.

9. Doom – Hanger

Ehhez kell különösebb kommentár? 😀

Az évek során számos alkalommal dolgozták fel az egyes portok, a legrosszabbul a 32X-es járt (és akkor még finom voltam), a legjobb pedig a 3DO-s lett. Lassabb ugyan az eredetinél, mégis jobban sikerült, hála az ízesebb hangzásnak.

10. Shin Megami Tensei: Persona 4 – I’ll Face Myself – Battle-

Shoji Meguro véleményem szerint jól döntött, amikor a Nocturne-re, illetve a DDS-re jellemző stílust keverte az előző Persona jazzes, populárisabb vonalával. Ezért is jött be sokkalta jobban a P4 OST-je, mint az előző rész számomra kicsit sok, de a játékhoz illő fiatalos vonulata.

11. Asuka 120% Limited Burning fest. – Honda Asuka’s theme

Magát a játékot nem próbálnám ki (Arcana Heart-hoz hasonló girl-only bunyó), és zeneileg se maradandó, de ez a szám (és a Stage select theme) kiemelkedik belőle. Gotta love 90’s chara design.

12. Metal Gear 2 – Level 1 Warning

Ezt a számot számos további MG feldolgozta már, mégis ez a verzió a leghangulatosabb, ezen érződik leginkább a Rambo hatás. Kár, hogy a Metal Gear Solid 4-be nem került bele eredeti formájában.

13. Return to Castle Wolfenstein – Action!

Nem tudom ki hogy van vele, de számomra az RtcW a valaha készült egyik legjobb második vh-s játék. Egyszerűen olyan hangulata van még kilenc év távlatából is, hogy bármelyik mai FPS megirigyelhetné. Külön jó pont, hogy kategóriájához képest nagyon emlékezetes OST-vel rendelkezik, ez a szám az egyik kedvencem belőle.

14. Guilty Gear – Conclusion

Mindig is bírtam az Arc System Works alkalmankénti zenei kicsapongásait (ami főként akkor fordult elő, ha Daisuke Ishiwatari a környéken téblábolt), amelyek lehet, hogy nem a legemlékezetesebb muzikális darabok, de hangulatilag illenek a sorozat különc stílusához és érdekes karaktereihez. Nagyon remélem, hogy a Hard Coprs: Uprising zenéjét ugyanebben a stílusban álmodják meg (ha már egyszer a spritokat igen).

15. Metal Slug 5 – Windy Day

Az ötödik Metal Slug elrugaszkodott az előző részek zeneileg változatos hangszerelésű szerzeményeitől, és inkább a metálos vonalat vitte tovább, megjegyzem jól döntve. Ennek eredményeként az OST jobban sikerült, mint maga a játék, különösen a második pálya összeállítása tetszett leginkább: témaválasztását és zenei megoldását tekintve favorit még most is nálam.

16. Streets of Rage – Fighting in the Street

A Mega Drive hangchip Szent Grálljának egyike. Minden szempontból remek szám és OST, amely ennyi idő után sem kopott meg. A második rész egy kicsit túlszárnyalja ugyan, de egy sorozat első játékaként dicséretes teljesítmény.

17. Shin Megami Tensei Digital Devil Saga 2 -Heroic Battle

A játékot még nem próbáltam ki (még az elsővel tötymörgök), de az OST hallgatva sejtem, hogy ezúttal sem fogok csalódni a Shoji Meguro-féle előadásban. Nem csak, hogy maga a szám nagyon hangulatos és dallamos, de elrugaszkodik az RPG komolyzenei hangszerelésétől, ami nálam nagyon jó pont.

18. Valkirya Chronicles – Defensive Battle

Hitoshi Sakimoto eddigi szerzeményei valahogy nem igazán keltették fel az érdeklődésem, de a VC-vel olyasmit alkotott, amely ugyan tipikusan RPG-s komolyzene, ennek ellenére igenis élvezhető, hallgatható OST. Ez a szám egy kicsit gyengébb a többi battle theme-hez képes, de nagyon jól sugallja az “Enemy Phase” baljóslatát. A játék  nagyon jól sikerült, hála az SRPG, és a Third person Shooterek remek keverékének.

Advertisements

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

10 responses to “Some favourite VG music

  • Wagner

    Az SMT zenék mai napig nem mentek ki a fejemből. 🙂

  • BenyoBoy

    Ez tetszik, én is csinálok egy listát! 😀

  • Soa Mark

    Nagy ötlet ez a VGM lista, bár én inkább nem veszem tovább az ötletet.

    Mega Man X-et a zenéin kívül másért nem szeretem valamiért mert egyszerűen rohadt nehéz lett a játék…
    Sima Mega Man az jó volt, annál legalább letudtam gyűrni az összes robot mastert és wily noha ott a fő probléma Wily mert kissé unalmas mindig ő rá vadászni :)…

    Metal Slug zeneileg és élményileg is jól teljesített.

    A Sonic 3 zenéi tényleg ütősek lettek, nekem még kedvencem a Death Egg Zone Act 1 meg a Sandopolis Act 2
    oh és a Doomsday 😀

    Streets of Ragenek is odabaszós ost-i voltak bár kedvencem a 2

    • dodgers20

      Az első MMX legalább igazságosan nehéz. Ha valóban nehéz MM-et akarsz, tégy egy próbát az MMX6-al. Az kábé olyan, mint az NES-es Ninja Gaiden-ek szopatása a köbön. Ráadásul zeneileg néhány kivételtől eltekintve rettentően átlagos.

      Metal Slug valóban nagyon jó, leszámítva a negyediket/hetediket. Azok se kimondottan rosszak, de nagyon jellegtelenek. Zenéjükben szerencsére nem esett csorba ott sem, véleményem szerint.

      Sonic 3 tényleg ütős zenében, remélem a negyedik rész legalább ilyen jó lesz.

      Streets of Rage esetében egyetértek, a második résznél klappolt minden, bár a harmadik rész szinte már minimalista és vérgőzös techno-zúsásai se rosszak.

      • Soa Mark

        Én a Zero széria első boss-án nem tudtam túl jutni :D…

      • dodgers20

        A gólemnél vagy a sólyomnál? Pedig azok a legkönnyebb bossok a négy részt együtt véve, onnantól már csak nehezebbek vannak. 🙂

      • baluzz

        X6 átlagos? Az X7 simán a legpocsékabb rész. A hülye pályadizájn és irányítás problémákkal (különösen Zero) küszködik.

  • dodgers20

    Ennél jobban nem is érthetnék egyet az X7-el kapcsolatban: tényleg a legpocsékabb epizód lett, a hatodikkal egyetemben. Az X6-al azért voltam nagyon enyhén lágyszívűbb, mert annál néhány röpke pillanatra lehet érezni, hogy MM játék, pedig az sem szégyenkezhet, ha szemét pályatervezésről van szó.

  • Thunder

    A Metal Slug zenéi hangulatosak voltak mindig is, teljesen illettek az adott pályához. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: