Some archivement (Self-promotion)


Sok helyen olvastam már, hogy a compendium kimaxolása rohadt nehéz feladat, de mint kiderült, nem önmagában nehéz a feladat, hanem az idő szempontjából. Tavaly márciusban vettem meg és kezdtem el ugyanis a játékot, viszont őszintén szólva azt hittem, hogy hamarabb össze tudom ezt hozni, azonban mint mondani szokták, nem minden olyan egyszerű, ebben az esetben meg főleg nem volt az. Konkrétan a játék Social Linknek nevezett eleme volt az, ami iszonyatos módon elhúzta az egésszel az időt. Merthogy vannak olyan SL-ek, amelyek nem teljesíthetők olyan könnyen, ugyanis bizonyos az MC bizonyos statjaihoz vannak kötve, amiket persze ki kell maxolni, tehát az első végigjátszásban alig jött össze SL maxolás az éppen használt csapattagokén kívül. Másodiknál dettó ugyanez, csakhogy ekkor még nem használtam guide-ot, úgyhogy nem sokkal lettem előrébb a végére, különösen figyelembe véve azt, hogy az esetleges harmadik végigjátszásra 9 (!!) SL-t kellett kimaxolni, ami össze is jött szerencsére, hála a GameFaqsnak. Természetesen ekkora már mondhatni tele volt az összes hócipőm az egésszel, és a harmadik menet igencsak nyögvenyelősre sikeredett (május végén kezdtem bele). A dolgon az utóbbi időben persze részben az sem segített, hogy ha játszottam is, inkább a Yakuza 3-at vettem elő (harmadik végigjátszás vége fele, 41 óra -> 70.7%=anyád). A nagyobb kihívást (ha lehet annak hívni) a grindolás jelentette, mivelhogy új Personát csak akkor tudsz alkotni, ha legalább ugyanannyi Levelen áll az MC, bizonyos egyedek pedig a 90-es szinttel sem elégedtek meg, úgyhogy nem nehéz kitalálni, hogy részben emiatt is akadozott az egész. Viszont tegnap este sikerült az, amire nem vártam: a “Persona’s Registered” melletti érték a pár héttel ezelőtti 98 százalékról 100-ra ugrott. Yup, Happy Happy, Joy Joy.

Időközben persze a Fusionökkel is szórakoztam egy keveset, minek eredményeként sikerült összehozni néhány ütősnek mondható darabot is:

Ez volt a legkönnyebb, ugyanis eleinte nem is akartam efféle összeállítást, de az leges legelső fúziónál ezt adta be. A hülyének is megéri, nem?

Ez volt a másik legkönnyebb, hiszen az öt “alapanyag” alapból rendelkezett azokkal a skillekkel, amiket akartam (Arms Master, Regenerate 3, Elec Amp), és ráadásul az Iksz/Kör nyomkodást se kellett sokáig csinálnom -öt perc-.

Ez már egy kicsit trükkösebb volt, egész pontosan a Divine Grace/Mediarama páros miatt, de végső soron megérte, legfőképp a Spell Masterrel együtt.

Alapanyag szempontjából piszok könnyű összeállítás (Asura+Norn), de a játék az istennek se akarta összeházasítani azt a kettőt, amit szerettem volna (Spell Master, Invigorate 3), ám egy óra hosszás szenvedés után az eredmény magáért beszél: boss fightok alatt nem kell aggódni az SP miatt, plusz accessorival pedig dungeonökbe is ideális.

A legszívatósabb fusionök egyike, vitathatatlanul: alapjában véve Izanagi elsősorban a státuszváltoztató skilleket részesíti előnyben, Yomotsu Shikome pedig, mit ad isten, szinte csak ilyenekkel van tele. Csak másfél óra hossza azzal ment el, hogy össze-vissza fúziózva a két alapanyagra (YS, Obaryon) jusson a három skill (Elec Amp, Ziodyne, Mind Charge), további két és fél óra (összesítve) csak arra, hogy az iksz/kör gombok váltogatásával előjöjjön a három skill. Igazság szerint egy negyediket szerettem volna (Spell Master), de addigra már enyhén szólva elment a kedvem, és beértem ezzel.

Úgy vettem észre, hogy Izanaginak nagyjából egyenletes módon osztja le a gép a pontokat St és Ma között, ezért egy hirtelen ötlettől vezérelve hoztam ezt össze, sokkalta rövidebb idő alatt: fúzióval (Sandalphon, Zaou Gonken, Ongyo-Ki) együtt összesen háromnegyed óra alatt, tehát piszok nagy szerencsém volt, bár olyan is lett. A jelenlegi összeállítás (God’s Hand, Firm Stance) sem rossz ugyan, de egy Power Charge/Arms Master kombóval még jobb lehetett volna, ugyanakkor nem is olyan nagy veszteségek ezek.  Yoshinál úgyis van PC, AM-et meg egy külön accessory révén is lehet használni.

Mindezek után elmondhatom, hogy nagyon jó a játék, talán jobb is, mint az előző rész, de az is biztos, hogy most már egy jó darabig nem fogom elővenni, sőt rá se nézek a dobozára. 😀

BTW sikerrel tettem rá a mancsom egy teljes verziós Vegas 9-re, amivel persze terveim is vannak (pl. egy Robotnik VS Yakuza 2 YTPMV), de addig még jócskán bele kell szoknom a progiba (révén ezelőtt alig használtam effélét), ezért inkább kezdésnek egy valamivel egyszerűbb projectet szeretnék kipróbálni: a Yakuza 3 HEAT támadásaiból összerittyenteni egy kábé nyolc-kilenc perces összeállítást, aláfestő zenével. Éles a különbség a két terv között szó se róla, de valahol egyszer el kell kezdeni, nem?

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

5 responses to “Some archivement (Self-promotion)

  • Wagner

    Végre sikerült? Grat, Nice Job! 😀 Nekem nem lenne türelmem hozzá.

  • dodgers20

    Thank you. 🙂

    Jó pár alkalommal nekem is előfordult már az, hogy hagyom a csudába, de ez is inkább annak volt köszönhető, hogy a játék enginejével készült átvezetőket nem lehetett elnyomni, ezzel is számos plusz órát hozzátéve a cél eléréshez…

  • Wagner

    Azok nem is átvezetők voltak, azért nem lehetett lenyomni. Interaktív beszélgetések nem? Mert te is beleszólhattál néha.

  • dodgers20

    Igen, részben interaktívak (bár inkább a Social Linkekhez tartozó betéteknél), de mivel a szereplők, a környezet és minden más a játék gráfjával volt mozgatva közben, ezért asszociáltam a hagyományos “átvezető” értelmezésre. Ugyanakkor valószínű, hogy én vagyok most pillanatnyi fogalomzavarban, és mégiscsak van külön megnevezése az e fajta átvezetőknek is.

  • Persona 4 final boss w/ Izanagi/Scathach « Dodgers' lair. 'Cause everyone needs one…

    […] kétszer támadhat egy körben. A videóban használt mindkét personáról már esett említés ebben a postban, és továbbra is azt mondom hogy megérte össze-visssza fúziózni őket, különösen […]

Vélemény, hozzászólás?

