Weird shit

Néhány napja ajánlotta figyelmembe Soa Mark ezt a tutoriált, amivel a Vegas 9-en belül lehet HD felbontásban videókat renderelni relatíve szerény fájlméret mellett. Ezt először egy kicsit kételkedve fogadtam, de a pozitív beszámolókat olvasva mégiscsak kipróbáltam ezt a metódust, ami éppenséggel valóban hatásos, ámde részemről akadt vele egy kisebb gondom. Ugyanis a Vegashoz minimum 1 giga memória kell, és nekem hogy-hogy nem pont ennyi van, és a HD rendereléshez bizony kell a nafta. Erre én magam is rájöttem, miután a gépem pár perc elteltével megadta magát egy rendkívül csábítóan azúrkék képernyő, és egy bőséges szókinccsel megfogalmazott hibaüzenet kíséretében. Egy kicsit lejjebb adva az igényből inkább visszatértem az eddig megszokott 480p-s beállításhoz, viszont a tutoriálban és egy másik ehhez hasonló okításban megadott egyéb beállításokkal, aminek viszont meglett a jótékony eredménye, hiszen egy viszonylag elfogadható minőségű videót rakott ki magából a Vegas, számszerűsítve: egy 5 perc 19 másodperces videó, amelynek mérete 81 mega. Ez így kicsit soknak tűnhet, de ahhoz képest, hogy utána nem kell végighúzni VirtualDubModba a deinterlace és egy x264-es tömörítés miatt, szerintem bőven jutányos a végeredmény. Ami a 720p-s renderelést illeti, azt majd bepróbálom a húgom gépén, de így legalább a későbbiekben nem fog elmenni negyed-fél óra csak a külön tömörítéssel, és még a mérettel sem lesz gond. Kösz a tippet, Márk! 🙂

Ami a videót illeti: őszintén szólva fogalmam nincs, hogy honnan a fenéből pattant ki az ötlet, és főleg ilyen zenei felhozatallal, de egyszeri fillernek szerintem bőven elmegy. Ez egyben afféle előzetes is, hiszen holnap vagy holnapután írok majd egy élménybeszámolót a Vanquish demójáról.

Reklámok

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

Vélemény, hozzászólás?

