Tokyo Game Show 2010 mazsolázó – Dodgers edisön

Aki most arra számít, hogy az idei show minden platformjának minden egyes játékáról fogok értekezni, az rossz helyen jár. Ebben a postban ugyanis csak azokból a játékokból mazsolázok, amelyek valamilyen úton-módon, de felkeltették a figyelmem, vagy bizalmat szavazok feléjük, esetleg failnek tekintek. Mindezekben érthető módon óhatatlanul prioritást élveznek azok a platformok, amelyek játékait valamilyen formában, de lehetőségem lesz majd kipróbálni:

Ryu Ga Gotoku Of The End (Playstation 3)


Duplavéé-téé-efff. Ezzel a betűsorozattal tökéletesen lehetne jellemezni Nagoshi és kis csapatának új kreálmányát. Mivelhogy a legújabb Yakuzában ezúttal nem utcai suhancok, bűnözők és hatalommal rendelkező fejesek lesznek az ellenfeleink, hanem zombik, és rendkívül széparcú monszták, mindez egy TPS keretében. Akiket aztán a széria eddigi részeiből ismerős szereplők fognak megajándékozni néhány golyóval a fejbe, nevesítve: Goro Majima és Kazuma Kiryu az eddigi majd’ összes részből, Shun Akiyama a negyedik, jelenleg angol lokalizáción áteső számozott részből, és… Goda Ryuji a második részből, akinek elviekben rohadtul nem itt lenne a helye, főleg nem egy robotkarba(!!) épített minigun(!!!) társaságában. Ha a Gal Gun a diszkrét fejvakarást szimbolizálja, akkor ez az új kapura meredő bamba borjút: az eddigi részek sem éppen valósághűségükről voltak híresek, de mégis képesek voltak hozni egy bizonyos realitás szintet. Ez viszont úgy ahogy van átesik a ló túloldalára, az egész állattal együtt. Pláne ha hozzávesszük, hogy a széria eddigi részeiből ismert szórakozási lehetőségek itt is visszaköszönnek, tehát két zombi között betérhetünk a sarki önkiszolgálóba shoppingolni, vagy éppen fűzhetjük a bájos lányokat. Magát a játékot illetően remélem, hogy a Sega nem akarja Sonic-ká avanzsálni a mostanság egyik legjobban tejelő sorozatát, mert akárhogy is nézzük, ez egy nagyon erős váltásnak számít, függetlenül attól, hogy Nagoshi vitathatatlanul vakmerő, ha újításokról van szó. Egyszeri marhulásnak úgy-ahogy elmegy, de ha lehet, inkább a régebbi epizódok stílusát kéne továbbvinni, mert ez így nem néz ki többnek, mint egyéb elfoglaltságok terén bővebben eleresztett zombis TPS-nek, Yakuza skinnel. Egy esetleges demó alapján persze változhat a véleményem, de eddig inkább tűnik afféle érdekes látnivalónak, a név kissé övön aluli kihasználásának, mint azonnali vételnek.

Vanquish (Playstation 3/Xbox 360)

Ehhez nem fűzök újabb kommentárt, hiszen még mindig pozitív a véleményem a cuccról, a demós postban említetteket tudnám ismételni itt is.

Metal Gear Solid Rising (Playstation 3/Xbox 360)


Ahogy a Sega a Yakuzával, úgy a Konami az MGS-el is megtette a maga wtf-címre érdemesítő lépését, amikor az eddig lopakodás orientált szériához nekilátott egy hack n’ slasht gyártani előzmény gyanánt, Raiden főszereplésével. az RGGotE-nél leírtakat kopipaszta módjára beilleszthetném ide is, hiszen dettó ugyanaz a helyzet áll fenn mindkét esetben: egy eddig ismeretlen környezet az egyes szériák sajátos prezentáció- és játékmenetbeli elemeivel házasítva. Ugyanúgy egy demó után sokkalta okosabb és határozottabb lennék a témát illetően, addig viszont az RGGotE-vel együtt afféle fekete birkaként funkcionál a fehér nyájban: bizonyos elemeiben hasonlít ugyan a korábbi részekre, de mégis legalább ugyanannyira idegennek hat az előző részek ismeretében. Extravagáns, újító szándék, vagy a pénztárcák csörgő hangjának bűvölete? Remélem az előbbi…

Catherine (Playstation 3/Xbox 360

A Persona 3-4 fejlesztőinek első HD projectje olyan, amilyennek a P3-4-nek kellett volna lennie. Szürreális, beteg, de valahol mégis lenyűgöző, és ami legjobb, független bármilyen cenzúrától.

Black Panther: Yakuza/Kurohyou: Ryu ga Gotoku Shinshou(Playstation Portable)

Amíg az új PS3-as epizód a merész újítás és a pofátlan lehúzás mezsgyéjén táncol, addig itt van a PSP-s spin-off, amely a szériától csak szereplőit tekintve tér el, minden másban hűen ragaszkodik a tradíciókhoz. Főszereplője egy fiatal srác, akinek a harcon kívül nincs semmi célja az életének, mígnem valami tévedés folytán őt akarják bekaszlizni az egyik Tojo klánbéli család fejének megöléséért. Azonban egy ismeretlen illető -aki azt állítja, hogy szemtanúja volna annak, ahogy a fiú megöli a család fejét- alkut ajánl. Vagy részt vesz a föld alatti arénában mint aktív harcos, vagy vár rá a sitt. Hősünk természetesen belemegy az alkuba. Természetesen a sorozat szabadidős tevékenységei ezúttal se maradnak ki, és zombinak még csak a nyoma se található meg, minden más eddigi elem viszont igen.

Valkyria Chronicles 3 (Playstation Portable)

A második rész casting szempontjából erős visszalépése után ez a rész sokkalta érdekesebben tűnik a számomra, hiszen a előző rész mainstreamesítése (=iskolások szinte kizárólagos szerepeltetése) után ismét visszatér a széria egyik pozitív eleme, a változatos életkorú cast. De nem csak ez mutatja a széria visszakanyarodását, hanem a történet is, hiszen az első résszel egy időben játszódik, és szereplői sem mindennapiak: a galliai hadsereg 422-es osztagának, a Névtelenek munkásságába tekinthetünk be. Egy olyan osztagéba, amit szándékosan azért hoztak létre, hogy a bezuppolt bűnözők, dezertőrök és az effélék olyan küldetéseket oldjanak meg, amire a “normál” sereg képtelen lenne. Piszkos Tizenkettő/Republic Commando beütés+valamivel jobb karadizájn+esetlegesen összeszedettebb folytatás=cool. Azt mondjuk sajnálom, hogy nem PS3-ra jön ki, hiába van a birtokomban egy első szériás PSP. A konzol ugyanis véleményem szerint egyszerűen nem megfelelő egy ilyen kaliberű cuccnak, kezdve a összességében szerényebb prezentációval a konzol 3D játékok esetében kissé esetlenül muzsikáló kezelhetőségén keresztül a gép képességei miatt korlátolt gameplayig. Viszont ez a valamivel jobb, a második részhez képest tökösebb felütés kíváncsivá tett, ezért ennek valószínű adok majd egy esélyt, hiszen igyekszik visszakanyarodni az első rész stílusához.

Front Mission Evolved (Playstation 3/Xbox 360)

Az FM első és ötödik része nagy kedvenc, így érdeklődve figyeltem a bejelentést anno, de ugyanígy meg is lepődtem, mikor kiderült, hogy az eddig SRPG stílusban utazó szériából egy TPS lövölde lett, a széria eddigi jellegzetes elemeinek megtartásával, mint például a még mindig viszonylag reálisnak ható sztori, vagy éppen a Wanzerek sufnituningja. Ennek ellenére nem tudom, hogy ez a hirtelen váltás mennyire tesz jót a sorozatnak, és megítélésének. Az ötödik rész lokalizációjának bejelentése jobb dobás lett volna, de egyelőre nem írom le ezt sem, hiszen még akár jól sülhet el. Például az SE jobb kedvet kap a korábbi részek megfelelő fordítására.

Disgaea 4 (Playstation 3)

A NI SRPG sorozata mindig is a műfaj egyik legismertebb tagjának számított, hiszen könnyed hangulatával, rengeteg megnyitható extráival, illetve a grindolók és a kevésbé gyúrósok igényét egyaránt kihasználó játékmenetével belopta magát a FFT örököseinek sorába. Azonban az újabb részek kevésbé nyújtottak előrelépést az előzőekhez képest, inkább a tartalomra gyúrtak rá, de az alapokat háborítatlanul hagyva, aminek meg is lett az eredménye: a cég a csőd közelébe került, és csak egyetlen játékban van reményük. A negyedik epizódban, amely habár grafikailag úgy látszik kiküszöböli a harmadik rész fájó pontját – a régi, alacsony felbontású spriteok helyét átveszik a HD spriteok-, a belsőn nem igazán akar javítani. Így kérdésesnek tartom, hogy valóban komolyan gondolják-e a projectet, vagy időközben átálltak a pénzleső üzemmódra, ami igencsak kár volna egy ilyen tartalmas sorozatért.

Ace Attorney Investigations 2 (DS)

Az első résszel nem játszottam még ugyan, de az első három Ace Attorneyt a Capcom egyik remek fogásának tartom, arról nem is beszélve, hogy AAI első részéről is többségében jó véleménnyel vannak. Így valószínű, hogy az első legyűrése után ezt is kipróbálom majd.

Ami akár jó is lehetett volna, de…:
Gal Gun (Xbox 360)

Erről már tettem említést a minap, és az akkori véleményem most sem változott: egy Virtua Cop/Time Crisis klón, animuval leöntve. Na de miről is szól ez a nem mindennapi rail-shooter? Adva van egy kezdő kisangyal, kinek sikerül rossz helyre lőnie a híres Kupidó nyilát: egy átlagos srácba, aki így akaratán kívül válik a környék punci mágnesévé, és ezt a lányok is észreveszik, aminek eredménye a punci-carrierek konstans rohama. Ennek viszont van egy hátulütője is, hiszen ezt a hatást a nyíl biztosítja, ami nem végtelen időre szól. Mindössze 24 órára, utána hősünk ennek átkaként soha az életben nem lesz képes becsajozni. Mi hát a megoldás? A huszonnégy óra lejárta előtt szerelmet kell találnunk, a játék által felajánlott négy hősnő közül. Addig viszont a konkurens jányok hadát távol is kéne tartani magunktól, amit a rail-shooter szisztéma alapján fogunk elkövetni. Ide a rozsdás bökőt, de ez a játék kizárt, hogy üzleti siker lehessen, már ami a választott platform eredetét, és annak használói bázisát illeti. Ezt kimondottan a japáni piacra szánják, és meg is látszik rajta, így esélyes, hogy nyugaton az elvontabb, bevállalósabb arcok körén kívül ismeretlen marad. Fun Fact: a trailer végén szereplő Inti Creates bizony az az Inti, aki az amúgy remek Megaman Zero négyesfogatot, illetve a Megaman 9-10-et is elkövette. o_o

DmC (Playstation 3/Xbox 360)

Ha eddig is rühellted a DMC-t, akkor íme egy újabb remek fegyvertény, egyenesen a brit Ninja Theory kezei közül, akik a széria nyugatosításán fáradoznak. Csak valaki elfelejtett szólni nekik, hogy ezalatt nem az amúgy sem kevés homófaktorral bíró MC-t kéne még buzisabbá varázsolni, ezzel kvázi megteremtve a Alkonyat-féle, vámpírnak gúnyolt szépfiú kvázi másolatát. Az első DMC óta úgy tűnik, hogy a Capcom egyszerűen nem tud mit kezdeni a szériával, de személy szerint már anno, 2001-ben le kellett volna állítani az egész cirkuszt, mert azóta is csak az első rész kigúnyolására van pénz.

Amit vártam, de végül nem szerepelt a shown:
Hard Corps Uprising (Playstation 3/Xbox 360)
Az blog olvasóinak nem ismeretlen a cím, hiszen nem egy alkalommal áradoztam róla. Viszont érthetetlen módon a Konami/Arc páros nem hozta ki a TGS-re a cuccot, aminek talán az lehet az oka, hogy a nyáron legalább két kisebb rendezvényen (Comic-con,Gamescom) is szerepelt már, és nincs új mutogatnivaló. Vagy esetleg az, hogy mégsem tudják tartani az idén télre kitűzött dátumot. Egy biztos: az Arcana Heart 3-at valami oknál fogva mégis mutogatták a TGS-en…

Egy normál Megaman játék, mondjuk az X sorozatból, illetve egy új Metal Slug.

Ryu Ga gotoku Kenzan! (Playstation 3)
Míg a Sega éppen a sorozat megerőszakolásán fáradozik, ebbe is nyugodtan feccölhettek volna egy kis plusz energiát az angol verzió érdekében. De hát biztosan ezt is a kulturális szakadékra fogják, és nem a kiadási jogok útvesztőjére. Ilyenkor lenne bölcs döntés átadni az Atlusnak a kiadás jogát, hiszen anno a Yakuza 3-nál pont az ettől való félelem miatt akartak gyorsan végezni a lokalizációval, aminek eredményeként megnyirbálták a játékot.

Advertisements

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

7 responses to “Tokyo Game Show 2010 mazsolázó – Dodgers edisön

  • Soa Mark

    Left 4 Yakuza?

    Devil Bitch Cry nem hatott meg most se, nálam ez a sorozat el van kúrva rendesen a főszereplőtől…

    Galgun meg meh.

  • dodgers20

    Jaja, ezt a címet is adhatták volna neki, hiszen lényegében L4D-et akar faragni a Sega. Már csak Sonicból kéne egy zombis játék, és egy csapásra két kabalának mutatnak fityiszt.

    DBC-ből első rész volt az, ami még klasszik Capcom cuccnak lehetett hívni, hiszen inkább a harcon volt a hangsúly, és nem azon hogy melyik szereplő mondjon “kűlos” dumákat. 2-3-4 viszont egyértelműen fail, 3-nak is csak a karakterek voltak a vesztei.

    Galgun, eh… év elején még megcsinálta az Inti a tutit (MM10), most viszont pofára estek, nem is kicsit. De látom nem csak én vagyok ezzel így.

  • Elhaym

    MGS és Valkyria engem is érdekel.

    Parasite Eve 3at szintén várom.

    Sajnos Suikoden hír most sem volt, pedig annak örültem volna a legjobban.

  • dodgers20

    Akkor úgy tűnik nem csak én maradtam hoppon Konamis szempontból. 🙂

  • Elhaym

    Sajnos. Azért is rossz, mert a mostani TGS előtt voltak olyan infók, hogy a Konami új RPGn dolgozik, erre nem derült ki róla semmi.

  • dodgers20

    Ugyanez történt a HC:U esetében is, hiszen pletykaszinten annál is volt olyan info, hogy a Konami kihozza a showra, ennek ellenére még az Arc standjánál se volt látható. Abban az esetben mondjuk viszonylag érthető hogy miért nem hozták ki, de a Suikoden esetében bejátszhat az is, hogy az ötödik rész után még nem tud konkrétan mit kezdeni a témával (legalábbis az 576-os S5 teszt alapján).

  • Elhaym

    Elég sok még a megválaszolatlan kérdés és a világtérképen is sok még az olyan hely amit nem ismerünk. Szerintem könnyen tudnák folytatni.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: