PS3 recording works! Or… is it? *frissítve*


Jó néhány postban említettem már a PS3 és a dvd-felvevők közötti apró hibát, azaz a kontroller-glitchet, ami nem egyszer okozott bosszúságot az eddigiek folyamán. Nem vagyok alapvetően az az ideges fajta, de ha valamivel ki lehet pöccinteni a sodromból, az az amikor az adott masinéria köp bele abba a bizonyos levesbe. A két Vanquish videónál pontosan ez történt: számoltam, összesítve hússzor kellett újból és újból neki ugrani a pályáknak, szimplán amiatt, mert a kontroller volt szíves egy-másfél másodpercet késni a gombnyomástól számítva. Ez a probléma nyugisabb játékoknál még nem lenne olyannyira nagy gond, de a gyorsabb, reflexet igénylő cuccok bizony sokkalta nehezebbé válnak így. Kutakodtam a neten sokfelé, mi okozhatta a problémát, és szinte minden találat egy irányba mutatott: a felvevőre, ami valamiért visszafogja a kontroller sebességét. A problémát elvileg valami nagyon pakkoló RCA-elosztóval meg lehetett volna oldani, de én inkább nyomattam egy “ez csak vicc ugye?” jellegű költői kérdést. Azonban szerdán, keresztanyám kérésére elő lett kaparva egy régebbi VHS+DVD kombi, amivel egy kazettát kellett átmásolnom dvd-re, ami össze is jött. De mielőtt elcsomagoltam volna, eszembe jutott valami. Miért ne próbálhatnánk ki, hogy ez mennyire bírja az iramot? Tesztalanynak pedig a Sonic 4-et választottam, és “lelkiekben” felkészültem az idő előtti gombnyomkodásra. Act 1 indul, Dodgers nyomja előre az ugrás gombot, és… Sonic ugrik. Pont abban a pillanatban, ahogy lenyomtam. Megállok egy pillanatra, újrapróbálom. És Sonic engedelmeskedik, mint ahogy normál HDMI mellett! Ezen felbuzdulva gyorsan kipróbáltam a Megaman 10-el és a Vanquishel is, és csodák csodájára minden úgy klappolt, ahogyan normál állapotban kell. Hogy hogyan lehetséges ez, azt még én sem tudom. Azt viszont igen, hogy a leendő HC:U végigjátszáson nem fog kontroller-okozta csorba esni, se az egyéb PS3-as videókon.

(csak az a rohadt VirtualDubMod ne nyomorítaná meg a videót 352X576-ra :D)

10.16:

úgy tűnik, hogy Murphy törvénye ismételten képviseltette magát ebben az esetben is. Ugyanis a régi (de most aktuális konzolról-felvevős) felvevőben azt is meg lehet adni, hogy milyen sebességben vegye fel az anyagot, 1, 2, 4, 6, és 8 órás férőhelyet biztosítva ezzel a DVD számára. Szokáshoz híven az eredetileg postolt Sonic 4-es videót is 4 órás módban vettem fel, aminek meg is lett az eredménye, a zárójeles/szmájlis eredmény hogy pontos legyek. Tegnap délelőtt – ahogy a hozzászólásoknál is említettem- ismét vettem fel Sonic 4-ből egy pár perces anyagot, amit érdekes módon egy hangyányit sem szándékozott megnyomorítani a VDM. Azonban ugyancsak tegnap délelőtt szöget ütött a fejembe valami, pontosabban valaminek a beállítása. Ugyanis kíváncsi voltam, hogy 1 órás módban milyen szépen adja vissza az eredeti képet a felvevő (aminek remekül meg is felelt BTW), és egybeeső módon az 1 órás módban készült felvételt kímélte meg a VDM. Ezen a vonalon kiindulva vettem fel tegnap este egy hosszabb gameplayt 1 órás módban, csak hogy tiszta vizet önthessek ennek az odditynek a poharába, illetve egy másikat is, 4 órás módban. S lőn, bevált az, amire a legkevésbé számítottam: a VDM-nek bizony az sem mindegy milyen módban történik a felvétel, ugyanis a 4 órás mód termékét ismételten meg szándékozta nyomorítani. Összességét tekintve tehát sikerült megoldani a problémát, azt viszont továbbra sem értem, hogyan kavarhat be ennyire egy elsőre lényegtelennek tűnő dolog.

and now, commence the facepalm…

Reklámok

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

7 responses to “PS3 recording works! Or… is it? *frissítve*

  • Péter

    Miért VirtualDubMod-ot használsz? Sima VirtualDub is jó, felraksz egy K-Lite mega codec pack-et, és onnantól kezde mehet a menet. Full processing módot állítasz hangnál is, aztán lenyomatod Xvid+Lame mp3 kombóban, a legjobb tömörítés. =)

  • dodgers20

    Leginkább megszokásból, mert eddig mindig bevált. Azonban kipróbáltam egy másik Sonic4-es felvétellel ma délelőtt, és annál érdekes módon nem nyomorította meg a képarányt semmilyen mértékben. Pedig dettó ugyanazokat a beállításokat használtam felvevőn/VDM-ben egyaránt, mint a postolt videóban.

    De kösz a tippet, ha legközelebb nyomorít kipróbálom majd. Legalábbis gyorsabbnak hangzik, mint a VDM/Vegas kombón való átjáratás.

  • Péter

    Milyen formátumban ment a cucc, amivel felveszel?

  • dodgers20

    Normál MPEG2-es tömörítéssel, 16:9-es képaránnyal. VDM-ben meg általában deinterlace filter meg H264-es kódolással szoktam konvertálni aviba. Hely/minőség szempontjából eddig ez vált be jól.

    • dodgers20

      Hacsak az nem számít VDM-nek, hogy milyen sebességgel lett felvéve a játék (ezt elfelejtettem említeni feljebb). A postolt videót 4 órás sebességgel vettem fel, a tegnapit meg 1 órással. Egyébként elnézést, ha a formátumra adott válasz kissé noobish, de nem emlékszem pontosan milyen jellemzőkkel is vesz fel a régebbi felvevő, de ez volt az, ami rémlett. 🙂

  • Péter

    Én inkább MPEG 4 Xvid kódolást ajánlanék, a deinterlaced pedig homályosabbá teszi a képet, ne használd. Milyen programmal rögzíted a felvételt, milyen formátumban?

  • dodgers20

    A formátum, illetve a felvétel kapcsán azért is adtam kissé homályos választ korábban, mert a felvétel során egyáltalán nem használok semmilyen programot, de még a PC-t se. Kissé fapados módon, egy normál, tévére kötendő asztali felvevőn szoktam újraírható dvd-re felvenni a stuffot. A PC, és a VDM akkor jön a képbe, mikor a dvd-re felvett anyagot kell rippelni a lemezről a PC-re. Deinterlace kapcsán valamelyest egyetértek, mert a tisztán lemezről nézett felvétel valóban kicsit élesebbnek hat, viszont ebben az esetben ott van az elkerülhetetlen csíkozódás kérdése is, amivel muszáj kezdeni valamit.

Vélemény, hozzászólás?

