Bleach: Soul Ignition demo – első benyomások

A Bleach mint olyan nálam azok közé a dolgok közé tartozik, amelyekbe néha-néha belenézek, de amúgy a semmi különös kategória. A belőle készült játékokat már kicsit fogékonyabban próbálgattam eddig is, főképp PSP-re. Ami egészen pontosan a Heat the Soul, illetve a Soul Carnival szériákat jelölik: előbbi egy 3D-s szabvány 1VS1 verekedős széria viszonylag kellemes grafikával és kicsit egyszerűbb kombórendszerrel, míg az utóbbi amolyan Strider/Megaman Zero keverék felemás gráffal, de egész kellemes gameplay-el és zenével megtámogatva. DS-re is kijött már jó pár játék a témát illetően (a SEGAAAA-tól, azon belül is a Treasuretől), amelyek stílusai nem egyszer váltakoznak a 2D-s 1VS1. verekedés és a 2D-s hack n’ slash kaszabolás között. A téma természetesen még mindig forró mind anime, mind manga fronton, így természetes, hogy a next-gen konzolokra is áthozzák a széria játékait. Wii-re tudomásom szerint már jött ki Bleach játék, de PS3-ra még nem. Ezen a dolgon fog változtatni a PS3 exlúzív Soul Ignition, aminek demóját 22-én dobták fel a japáni PSN-re, én meg amolyan “miért ne” alapon leszedtem és kipróbáltam. Hogy milyen? Már most a “ez meg, de…” féle cuccnak tűnik. Maga az SI műfajilag a Dinasty Warriors és a Devil May Cry keverékének fogható fel, ami nem is lenne olyan rossz, de már a demóból kivilágít, mi lesz a legfőbb gond: a monotonitás. Mert valljuk be, egy tömeget szimpla “négyszer Négyzet, Háromszög, végül Kör” kombóval szabályosan felszalámizni nem a legérdekesebb dolog öt perc elteltével. A Négyzet szokás szerint a gyenge de gyors, a Háromszög a lassú de erős, és a Kör pedig a már 2D-s beat’em upokból is jól ismert bomba típusú támadás. Aminek használatáért SEMMILYEN büntetés nem jár. Se HP csökkenés, se semmi. Így nem nehéz elképzelni, hogyan lehet 500+ kombókat összehozni, miközben az Edda Kör közepén állok című számát idézően a kör közepén állva ütünk mindenkit. Maga az irányítás egyébként jónak mondható, a kamerakezelés már nem annyira, ami leginkább a hatalmas ellenfeleknél lesz kínos téma, hiszen így csak annyit látunk, hogy egy világos lila valamit ütünk de veszettül azt se tudva mennyi HP-ja maradt hátra (ami a feje tetején mutat a csík, de a remek kamera miatt nem látjuk offkorsz). Életeket hagyományos értelemben nem számol a cucc, inkább a három HP csík fogalma találóbb lenne. Ha mind a háromnak kampó, akkor vége a demónak. A demó végét egyébként egy boss harc jelenti egy olyan fazonnal, aki a szakértők szerint a negyedik filmből származik (ez meg is magyarázná miért csontosodott meg Ichi ennyire), és nehézségét tekintve lehet könnyű és szemét is. utóbbi esetben akkor, ha állandóan ütni akarjuk, mint szódás a lovát. Könnyű pedig akkor, ha a közelében védekezünk (R1), ebben az esetben ugyanis Ichi automatikusan kikerüli a csapást. Amennyiben pedig közel van a bosshoz még be is vág neki egy hármas kombót. A grafika kicsit felemás, szép színes cel-shaded, de hasra bizonyosan senki fog esni tőle. Azonban a zenék a Soul Carnival vonalát hozzák tovább, azaz a show OST-től független, kellemes metálos beütést hordoz magában. Persze nem vetekszik egy Megaman számmal, de több, mint a semmi. Így demo alapján elsősorban a harccal kéne variálni a fejlesztőknek, például új kombókkal, mert ez így akárhogy nézzük kicsit sovány még, nagy név ide vagy oda. A próbálkozás legalább megvan.

Update 12.28: mivel belga módon se videót, se képet nem linkeltem a poszthoz, ezért egy (szokás szerint saját) videóval pótolom a cucc gyakorlati bemutatását. Ha van olyan ember a Földön, aki ez alapján letagadja a játék Dynasty jellegét, annak csak azt ajánlom, hogy nézesse meg a szemét. 😛

Advertisements

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

5 responses to “Bleach: Soul Ignition demo – első benyomások

  • Junchi

    Ó, köszi a beszámolót. :3 Az első értelmes poszt, ami bőven továbbmegy a neten fellelhető, átlagszar “Ichigo jól nyomja, epic game” hsz-eken.

    Így legalább már van róla elképzelésem, hogy nagyjából mire számítsak majd, bár előtte egy PS3-at sem ártana végre beszereznem. ^^” (Mondjuk ha lesz olyan jó, mint a PS2-es Blade Battlers 2 egy kis nextgen “ízvilággal” megbolondítva, akkor biztos nem lesz csalódás. :D)

  • Dodgers

    Yeah, GameFaqs-on is ötből legalább négy hozzászólás csak lényegében arról szól, hogy mennyire epic lesz majd, meg Ichi mennyire jól nyomja, szépen eltussolva (vagy éppen észre sem véve) a demo hiányosságait. Kicsit olyan ez, mint például a God of War széria: szódával elmegy, de az epictől igencsak messze van, akármennyire is magasztalja a fanbase. Nálam mondjuk az is bejátszik, hogy nem vagyok elkötelezett rajongója a szériának, így valamelyest objektívebben viszonyulok a játékhoz. De amondó vagyok, hogy ha nem lenne rajta a Bleach-skin, sokan le se tojnák a cuccot.

  • Wagner

    Újabb Dynasty Warriors klón? : D
    Az tuti nem fog a Bleach DS játékok nyomába se érni.

  • Dodgers

    Tudod, ha már Gundamből meg HnK-ból is volt már egy pár adag, gondolták hátha nem árt még egy löket. A Dynasty Warriors: Bleach, vagy a Bleach Musou címek helyett meg cseles módon más címet adtak neki. Azért értenek a japánok a marketinghez. 😀

    “Az tuti nem fog a Bleach DS játékok nyomába se érni.”

    Jaja, BDS4th már videó alapján jobb gameplayel bír egy erős fokkal, mint a BSI. Gotta love Sega.

  • Wagner

    A videóval végleg meggyőztél. Elég igénytelenül néz ki ahhoz képest, hogy PS3. A Hokuto Musou-t miért tudták megcsinálni normális grafikával? : )
    BTW
    Gundam-ből közben jön a harmadik:

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: