Mission új tanév #2 START – Round 2


A hét elejétől fogva nekem is újra beköszöntött a szorgalmi időszak a főiskolán, így egy hónap szünet után ismét mozgásba lendült a főiskolai taposómalom személyemet illetően is. Az előző félévben egy tárgy kivételével sikerült mindet teljesítenem hármasokkal/négyesekkel, tehát decens félévet zártam tavaly ősszel. Az egyetlen tárgy, ami kifogott rajtam az a menedzsment volt (év végi poszban is említve volt), amit továbbra se tartok a legizgalmasabb tárgynak, viszont kiderült, hogy a tanárnak valamiképp nem jöhettem be, hiszen úgy ahogy volt lehúzta a gyakorlati pontom annak ellenére, hogy minden órai feladatot megcsináltam (ez is része volt a pontozásnak), a szorgalmi kivételével. Így viszont maximum pontos ZH-t kellett volna írnom, ami persze nem jött össze. A legközelebb ameddig jutottam, az egy hibapont volt (azaz 39 pont a 40-ből), ami meg ugye automatic fail. Ennek hatására természetesen idén ősszel ismét várni fog engem ez a díszes csomagolásba bújtatott TL;DR tárgy, de legalább a tudat vigasztal hogy az egyik havernak se sikerült, így legalább nem egyedül fogok majd ülni az új csoporttársak között. 😀

Anyways, az új félév természetesen új órarendet és többségében új tanárokat von maga után, ami alant terül el:

Nem lenne ez első pillantásra olyan rossz órarend, hiszen a szerda kivételével viszonylag szellős beosztásról van szó. A gond ott kezdődik, hogy túl szellősre sikerült, azok a három órás szünetek ugyanis elegek ahhoz, hogy helyben szenvedjek egy jót, de rövidek ahhoz hogy hazaugorjak legalább egy tisztességeset ebédelni anélkül, hogy fél szemmel ne az órát kéne bámulni. Egyes esetekben mondjuk ez nem olyan rossz, mivel vannak olyan előadások, amelyekre nem kötelező járni, némileg expandálva ezzel a rendelkezésre álló időt is. Mivel az órarend ebben a nézetben külön nem jelöli melyik a gyakorlat, melyik az előadás, ezért értelemszerűen GY, illetve E jelölések lesznek majd a zárójelben:

– Úszás (GY)(11:00->11:45)
Erre a félévre kétféle testnevelés közül lehetett választani, azaz a futás és az úszás között. Úszni meg világéletemben szerettem, így nem kérdéses melyiket is választottam. 🙂

– Irodatechnikai ismeretek (hétfő, E)(15:00->16:45), (csütörtök, GY)(15:00->16:45)
Amilyen semmilyennek hangzik a tárgy, olyan hasznos is, hiszen itt az eszközök (pölö fax…) elsajátítása lenne a feladat, ami maga után vonja az unalmas előadás mivoltát. Ez szerencsére nem kötelező, egyedül a két ZH-ra kell bejönni majd, ami bőven elviselhető tényező. A gyakorlat se kimondottan kötelező, de arra valószínű gyakrabban bejárok majd, hiszen

1. tanár ismerem régebbről és szimpatikus, így feldobja az egyébként láma tárgyat.
2. beadandók. Utóbbiból kétfélét kell csinálni, az egyik egyéni (egy random eszköz bemutatása PP-bemutatóval), a másik viszont egy közös beadandó (irodaberendezés, vagy rendezvényszervezés), amire őszintén szólva nem füllik a fogam.

Az egyénivel nem lesz gond, hiszen mindig sikerül valahogy decensen összehoznom a ilyen bemutatókat (múlt félévesnél kimondottan elégedett volt a tanár, pedig maga a PP semmi különös kategória lett, ennek ellenére akit érdekel annak feldobom majd valahova).

– Marketing (kedd, E)(08:00->09:45), (csütörtök, GY) (10:00->11:45)
Ha már a menedzsment nem ment kellően a birkatürelmemre, itt a folytatás. Az a kedd reggeli előadás elég fájó pontnak számít a szar közlekedés okán, viszont előadás szempontjából van egy érdekes “alku”: nem kötelező bejárni, de cserébe feladatot kell megoldani az adott előadással kapcsolatban. Nem hangzik rosszul az üzlet, így valószínű hogy bepróbálom majd. Egyébként a tárgy a menedzsmenthez hasonlóan totálisan érdektelen és felesleges humbug, amibe bele lehet magyarázni még a Kisjézus születésének körülményeit is. A pontszámítás külön win, hiszen a jegy 60%-át a közös beadandó adja majd, ehhez képest az egy szem ZH 20%-ot ad. Great. Maga a tanár elsőre szimpatikusnak tűnik, de felsős haveroktól hallottam már legendákat a szivatásairól, így kíváncsian várom a fejleményeket. Maga a beadandó egyébként egy marketing probléma elemzését, és megoldási javaslatát takarja, így lényegében egy kis házi rizsa egy semmitérő dologról. Ja, és az gyakorlat is kötelező, amit nem lehet kiváltani. Ez azonban nem gáz, hiszen kéthetenként csak ez az egy órám van csütörtökön.

– Logisztika alapjai (kedd, E)(10:00->11:45)
Érdekes módon ebből csak előadás van, de ez legalább már hasznosabb tárgy, ráadásul az egyik kedvenc tanárom tartja. A tárgy egyébként tiszta vállalatgazdaságtan, csak éppen más témára koncentrálva, így olyan nehéz nem lesz. Még a beadandó sem, ami gyakorlatilag megegyezik a VGtannál követelttel (gyakorlati hely üzleti tervének elemzése, bemutatása), ahhoz csak hozzá kell adni. Mivel kéthetenként nincs előtte semmi és nem is kötelező, elég erős a valószínűsége hogy kéthetenként bekukkantok majd erre.

– E-technológiák (kedd, GY)(15:00->16:45), (szerda, E)(10:00->11:45)
Egy másik hasznosabbnak tűnő tárgy, ami ugyan az áhított szakirányhoz nincs ugyan sok köze (fuvarszervezés kisvállalkozásban), de jobb bekészülni a váratlan helyzetekre is. Ennek során amúgy egy arra kihegyezett progival kell számlákat gyártani, illetve adatbázist fenntartani, azaz valami hasznosat is csinálunk. Ennél beadandó hálistennek nincs, viszont mind az előadás mind a gyakorlat kötelező, így a szerdai kényelmes ebédidő egyik fele ugrott, viszont hasznosság ugye. A tanár személye amúgy semmilyen, még a felsőbb évesektől se hallottam semmit róla.

– Műszaki angol II (szerda, GY) (08:00->09:45)
Újabb gyakorlat reggel nyolckor, ami a remek és tágas (lol) közlekedési eszközöket figyelembe véve eléggé benne van a pakliba a késé lehetősége, de majd elválik mennyire tart ki a tanár eddig megismert jóindulata. A tárgy amúgy tényleg csak sima középfokú angol nyelv egy adott témára kihegyezve, így sok újdonságot nem rejt. Ugyanakkor a közeledő első nyelvvizsga-attempt szempontjából hasznos is, hiszen a gyakorlás sose árt.

– Anyagmozgató és szállítógépek alkalmazása (szerda, E/GY) (13:00->16:45)
Igen, összevetve három órás fejtágítás a céljárművek kezelését illetően. Wonderful. Hogy konkrétan mit keres itt a tárgy az jó kérdés, de az főleg, hogy a beadandóval itt nem cécóznak: kettőt kell csinálni, ezek nélkül ugyanis nem mehet ZH-zni a kedves delikvens. Az első beadandó az anyagmozgatógépeket illeti, míg a másik a szállítógépeket. Az áhított szakirányból kifolyólag (közúti fuvarozás) az utóbbival nem lesz gondom egy szál se, az utóbbival viszont annál inkább, hiszen 10-15 oldalt kell rantolni a beadvány tárgyáról, amiben érdemi mennyiségét tekintve finoman szólva hiányosság van a környéken. Így

1. a körülményesebb verzió: végigházalok a városban, hátha valamelyik cég megszán egy kis infóval, azaz grátisz ülepnyalás.
2. ismertséget igénybe véve összeállítom a “magam” anyagszállító parkját, azaz körbeérdeklődök a helyi szakiktól egy részletes ismertetést illetően, amiért meg nem kell fényesre nyalni senki hátsóját. Egy előny, amiért érdemes falun élni. 🙂

A tanárokat illetően az előadást tartó tanár az érdekes elem, hiszen a felsőbb évesek között csak mint a Legenda néven ismert: egy igazi multitalentumról van szó, aki már 50 éve van a szakmában, a városban (sőt: “200 kilométeres körzetben”) szinte mindenhol vannak érdekeltségei, mestertanári fokozata van, nem mellesleg nagyon szimpatikus ember, tipikusan azt a fajta “jó szándékú, emberséges, humoros szaki” típust képviseli, amit kedvelek az idősebb generációban. Mellesleg oldalról erős Hofi beütése van. Ennek ellenére kíváncsian várom a későbbi órákat, hiszen róla is zengtek regéket mint szigorú tanárról. De egy lehetséges kiskapuról is: nála állítólag már azzal bevágódtál a 3-asig, ha a címlap és a tartalomjegyzék kitűnő. Mondanom se kell, erősen hiszem ha látom kategória. A gyakorlati tanárt már ismerem régebbről, de annak idején se volt az a kimondott tanárember, ahogy most sem az.

És akkor egy (számomra) rossz hír a végére: országos cimborám, Topi számára a költségtérítés+magas koleszdíj betette a kaput, ami miatt januárban egy másik főiskolára iratkozott át, ahol jóval olcsóbb az élet. Rossz dolog, ha hív a szükség, de talán odaát jobban fenntarthatja majd az anyagi helyzetét. Természetesen a helyzet annyira nem rossz, hiszen megvannak a módjai a távoli kapcsolattartásnak, de mégsem ugyanaz a baráti viszony, ha nem személyesen van jelen. Akárhogy is, köszönöm az elmúlt másfél év bizalmas társaságát, amely már az első napon is sokat segített az ismerősök nélküli új környezet megszokásán. Azokat a jóleső dumálásokat, hülyüléseket nem lesz könnyű elfelejteni.

Advertisements

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

2 responses to “Mission új tanév #2 START – Round 2

  • BenyoBoy

    Komoly tárgyak. 😀
    “Anyagmozgató és szállítógépek alkalmazása”
    Ez nekem nagyon tetszik, de 5 perc alatt belehalnék. 😀
    Neptun meg Kalmah 4 the win! 😀

  • Dodgers

    Nekem valahogy sikerült fél óra érdeklődést kicsikarni magamból a tárgy irányába (igen, abból a tömény háromból), de akkor még persze nem ment élesben a dolog, csak ismerkedés szintjén ment a “buli”. Viszont holnaptól már indul az ipar, amit kitörőnek nem éppen nevezhető örömmel várok, de az is biztos, hogy a szenvedés-o-méter erősen jelezni fog. Ehhez add hozzá, hogy az iskola talán legrosszabbul összetákolt forgószékein kell ülnünk, amin akárhogy ülsz, fél óra múlva garantáltan kettétörik rajta a farcsontod. Szóval igen, egy kis szívás a hétvége előtt belefér. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: