CPS2 Original – ahogy a Capcom csinálta annak idején

A nyolcvanas, kilencvenes években az akkoriban használt technológiák miatt még a konzol hangchipje adta az audio-élményt, ami a játékok romja által előírt módon fütyült, így adta magát a dolog, hogy az eltérő módszerek eltérő hangzást eredményeztek. Ennek hatására számos fejlesztőnél kialakult egy egyedi hangzás, ami alapján be lehet lőni kikről van szó. A Capcom ezek közé a cégek közé tartozott, példaként a CPS2 rendszerük által használt hangzás egyik másik fejlesztőéhez sem hasonlít. De az SNES-es időkben is felfedezhető volt ugyanez a stílus, amelynek egyik képviselője a Megaman X1, ami egyébként kísértetiesen mímeli az eredeti CPS2 hangzást. Az idő múlásával azonban mint minden ez is végetért, hiszen a 32 bites korszakkal eljött a valódi hangszerek használatának lehetősége, és az ilyesféle, régebbi megoldások legfeljebb a direkt retrósra belőtt rajongói alkotásokra korlátozódott. Erre jó példa a WizzyWhipItWonderful nevezetű YT-s által készített zenék, amelyek a direkt remixek kivételével mind-mind saját szerzemények, és mint olyanok többségükben jól megragadják az akkori Capcomos stílus millőjét. És ha már Capcom: a Marvel vs. Capcom 3 elég hevenyészett OST-t nyugodtan ki lehetne cserélni ezekre a számokra, látványosan “Capcomossá” téve az élményt, ha már a roster ennek nem tett eléggé eleget.

 

 

 

 

Advertisements

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: