Epic voice acting is epic

Leendő szinkronrendezőknek lecke: ha lehet, ne a családod tagjait hívd be szinkronizálni, ahogy tették azt a Chaos Wars angol lokalizációjának készítői is, legyen akármilyen szűkös is az anyagi keret.

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

24 responses to “Epic voice acting is epic

  • Skydragon

    OMFG -_-”
    Nagyon homár hangja van a két csávónak, áááááááh rémes, borzalmas, töröld azonnal!!!!!! O_o”

  • Ninty

    A mikrofon mögött elaludtak az emberek. 😀

  • Wagner

    omg Mi ez a JÁTÉK és miért vannak benne Shadow Hearts 2-es karakterek más névvel? :O

  • Dodgers

    Skydragon:

    A hangjuk még hagyján, de a közöttük lezajló párbeszéd alapján még azt is kétségbe lehetne vonni hogy mégis hová vezet ez az egész történet. Ahhoz tényleg művészet kell, hogy szándék nélkül ilyen beütése legyen valaminek. 😀

    Ninty:

    Ugyan már, mindegyikük nagyon felkészült, tapasztalt, a szakmában évek óta dolgozó személy, különösen a Karent játszó kishölgy. Na őbelőle tényleg árad az a szakmai elhivatottság, az átélés, és a gyakorlással töltött órák tömkelege, amivel elérte ezt a lelket simogató, szemet könnyező performanszot. /sarcasm 🙂

    Wagner:

    GameFaqs szerint egy SRPG akarna lenni, de amennyit láttam belőle inkább hajaz egy pofátlan Final Fantasy Tactics/Disgaea klónra (gráf/gameplay egyaránt), amiben még arra sem vették a fáradtságot hogy egyedi karaktereket csináljanak annak ellenére, hogy ez elvileg egy több sorozatból cameot is használó cucc lenne (Shadow Hearts, GunGrave, meg még egy pár). Talán egy jó pontja van, ha annak lehet nevezni, mégpedig hogy EU-ba nem jelent meg azóta se.

  • Wagner

    De még az artwork se stimmel, nem csak a szinkron. Nézzétek meg hogyan áll Yuri szeme, akit nem tudom miért neveztek át Uru-nak.

  • Dodgers

    Az artwork kérdése már csak azért is érdekes, mert a stuff készítésében elvileg több, viszonylag sikeres japán stúdió vett részt, akik gondolták jópofa volna, ha összedobnák a híresebb karaktereiket egy játékba (állítólag Atlus is benne van ezek között). Más kérdés persze, hogy ha már ennyire ráfeküdtek a crossoverre akkor miért nem csinálták meg normálisan.

    Ami az Urut illeti, YT-s kommentek alapján ez egy elég béna szójáték akarna lenni a nevével, amit gondolom poénnak szántak. Azt mondjuk nem tudom, hogy a japáni kiadásban is ugyanez-e a neve (ergo ott jobban működik a szójáték), de itt elég hülyén hangzik és egyszerű mint az egyszeregy.

  • Márkusz

    Ez elég lame volt.
    Ennél még én is jobbat dobok össze de ott a végén… az csaj akart lenni? Vagy tényleg kifogytak a hangokból?

    Amúgy most kapcsolok… OVÖR NÁJN TÁUZÖND VIEWERS! 😀

  • Dodgers

    A minőséget nézve valószínű, hogy a “stábnak” akkora gyakorlata van hogy nem tudták biztosra eldönteni a szinkronizálandó karakter nemét (se). A fehér hajú szereplőknek is például öreg hangjuk van, annak ellenére hogy az egyik ilyen karakter egy Alice névre hallgató lány, akinek finoman szólva kisnyugdíjas beütése van.

    Btw most hogy mondod, még a végén lehet előbbre hozom a mérföldköves posztot, és a tízezres helyett inkább a 9000-est emelem ki. Ahhoz túl jó a meme. 🙂

  • Wagner

    Most nézem, hogy PS2-es. Ha létezik belőle UNDUB verzsön akkor megpróbálom, hogy milyen lehet. : )

  • BenyoBoy

    Ez tényleg szar. 😀
    Kedvenc ilyen videóm:

  • Dodgers

    Ennél meglepődtem, hogy a Chaos Wars “csak” a 22-edik, de látva Thomas “Fudd” Light performanszát érthető a dolog, azt tényleg nehezen übereli bármi is. 😀

  • siklara

    ÚRISTENMIEZ

    A szinkron minősége nálam az egyik legfontosabb tényező, legyen szó játékról vagy filmről. DE! A tragikusan rossz szinkron és az agyatlan szövegek a legszarabb játékot is elképesztő magasságokba emelhetik; gondoljatok csak az eredeti Resident Evil 1-re. 😀

  • Dodgers

    Resi 1-es szinkronnak annyi szerencséje van azért, hogy mégiscsak a Capcom keze munkája, akik bőven tettek le quality szinkront az asztalra, elég csak a Megaman 8/X4 párosra gondolni, vagy a DMC1 hasonlóan fail performanszára. A tényen nem változtat persze hogy szar de ma már inkább hat legendásnak mint bűnrossznak. 🙂 Ilyen szempontból a Castlevania: SotN is hasonló kategória, az az egy szerencséje van hogy közkedvelt röhögtetőfaktorral bír, különben mindenki lehordaná a sárga földig (SUCKubus, anyone?).

    Egyyébként én se bírom ha egy játék/film szövege és szinkronja szar, legfőképp akkor ha az az omniózus cucc szeretné is hogy komolyan vegye az ember. Azt nem mondanám hogy emiatt félretennék bármit is (extra lulz sose árt), de az már kimondottan rossz helyzet amikor az ember kínjában vigyorog a stáb “szakmai tudásán”. Animuk esetében például az Elfen Liednél percenként fogott el a röhögés hogy azt a nagy semmit milyen epikusnak próbálják beállítani, természetesen oda nem illő cérnahanggal.

    • siklara

      Fúúú, a DMC1-ben is mik voltak, tényleg! 😀 Megamannel sose játszottam és NES játékokkal is csak elvétve rokonlátogatáskor (nekem már akkor is csak PC-m volt, yo!). Egyébként jah, az ilyesmi általában inkább halhatatlanná tesz egy játékot, mint közutálat tárgyává. Igazából viszonylag kevés nagyon szar szinkronnal ellátott cuccot fogtam ki eddig, mert ezek inkább konzolon jellemzőek. A Fatal Frame 1-et nagyon szeretem, de az álmatag-fásult angol szinkron eléggé fail, versenyezhet az általad linkelt videó szőke fickójával.

      Extra lulz az oké, főleg akkor röhejes valami, ha komolyan is gondolták, de azért lássuk be, valóban ritka kínos, amikor kínodban már csak vigyorogni tudsz és te érzed magad kellemetlenül a készítők helyett is. 😀
      Elfen Lied, ne is emlékeztess rá… Nem egy animét nevettem ki a folyamatos picsogás miatt, a drámaiságot teljesen hazavágja egy olyan szereplő, aki csak infantilis fejhangon képes kifejezni magát.

  • Dodgers

    A Megaman 8:

    és a Megaman X4 dubja:

    Classic Crapcom material mindkettő. 😀 Ha egyszer kedved lesz hozzá tudom ajánlani az Snes-es Megaman X1-et, az sikerült szerintem a legjobban és kezdésnek se rossz.

    Most hogy így mondod, úgy kimondottan szar, még nevetésre se ingerlő szinkronnal én se nagyon találkoztam eddig, így hirtelen kettő cím ugrik be ami nem sikerült még csak röhejesre se: az egyik a Metal Slug 3D-é amiben nincs túl sok beleélés és a szöveg se valami nagy szám. A másik a Yakuza 1, amelynél eltalálták hogy a nyugatosítás érdekében minél jobban hasonlítson a szöveg és a szinkron egy tipikus amcsi gengsztersztorihoz. Ennek az lett a vége hogy a kaszt 90%-áról látatlanba azt hinné az ember hogy négerekből áll, és az olyan hétköznapi kifejezések mint a fuck/shithead/stb. körülbelül tíz másodperces gyakorisággal hangzanak el, miközben az eredeti szövegben feleannyi káromkodás nem volt.

    Elfenben mint drámaiság szerintem már alapjáraton se sok volt, de abban tényleg a nagy semmit fújták fel sztori címén. Ilyen másik kedvencem az Air/Clannad/Kanon trió, amiben elvileg az élet nagy dolgairól, drámai dilemmáiról lenne szó, de egyszerűen nem lehet komolyan venni, mert annyira sipítoztak benne. Ami még rosszabb hogy még nevetni se lehet rajtuk, mint a VG szinkronokon, így meg azért valljuk be nem kis failről van szó. Ha valamiért, ezért utálom a japán szinkront: nem jön át annyira az az extra lulz ami amúgy feldobná az egészet.

    Btw látom kiraktál blogrollba, remélem nem bánod ha hasonlóképpen teszek én is. 🙂

    • siklara

      LOL, az elsőt már ismertem, és oh boi, hogy is felejthettem el a legendásan szar CD-i “Zelda” játékokat!

      Honnan tudod, hogy a cast nagy része nem néger volt a Yakuza 1-nél? Mióta tudom, hogy Kratos is feka, engem semmi nem lep meg. 😀 (egyébként se a Metal Sluggal, se a Yakuza sorozattal nem játszottam, pedig utóbbi párszor megfordult a fejemben)

      Az Elfen Liedet már vizuálisan elrontották azzal, hogy mindenkinek rózsaszín haja volt, és akkor még a szájukat ki se nyitották. Vegyél komolyan egy animét, amiben egy rózsaszín hajú, pucér, szarvas és tudathasadásos laborszökevény mindenkit szétvág a láthatatlan csápjaival… Amúgy kezdő animés koromban egész drámainak tűnt, legalábbis előtte annyi vért és gusztustalankodást még a Hellsingben se láttam. XD
      A Key animéknek nem csak a csipogás a rákfenéje, hanem a lányarcok kátharmadát kitevő tányérszemek és az eltúlzott, már-már debilségig fokozott naiv jellemek. Ennek ellenére láűttam mindet és általában tetszettek is, mert mindegyikben volt egy-két awesome férfi mellékszereplő, aki tartotta bennem a lelket. : )

      Jaj bocs, totál elfelejtettem engedélyt kérni, de remélem, így utólag áldásodat adod rá, és köszi, hogy szintén kipakoltál. 😀

  • Dodgers

    Tényleg, a CD-i Zeldákról hogy is feledkezhettem el. 😀 Azok speciel talán a legjobb iskolapéldák arra amikor a szar szinkron/szöveg emel legendás státuszba egy játékot. Nem véletlenül vált a Youtube Poop jelenség egyik alapkövévé, azokról a rajzokról nem is szólva amelyek olyanok mintha valaki Paintbe gyorsba összeütött volna egy kisfilmet, akárcsak a Hotel Mario esetében. Na annak a sziknronjával nem lenne akkora probléma (kivéve a remekül kijövő “Ghey, Luigi?” aranyköpést), de az a szöveg amit kitaláltak hozzá, na meg az egyébként epic zene… Az se véletlen lett YTP alapvetés. 🙂

    Dunno, Yakuza 1-nél simán el tudom képzelni, hogy ha egy igazi, hamisítatlan gettóban játszódna a történet tökéletesen passzolnának a szinkronhangok, annyira jól átjön a tipikusan négeres sipítozós hang. 😀 Az NPC-ken mérhető ez le jól a leginkább, azoknál tényleg csak sötétebbre kéne állítani a bőrszínt és máris autentikus lenne a hangulat. Krétosz hasonló tészta, őróla is simán elhinné az ember hogy egy néger szinkronizálja főleg amilyen szövegeket adnak a szájába (SZÚSZ!!! *hork*). Yak1-et egyébként szintúgy ajánlani tudom a második résszel együtt, mindkettő jó kis beat’em up/rpg keverék kellemes sztorival.

    Elfenben nekem is ez volt az egyik legfőbb gondom a komolyan vehetőséggel, nem tudtam ráerőszakolni magam hogy elhiggyem a rózsaszín hajú, tányérszemű, vasággyal 40 kilós lánykákról hogy ők a Doomsday Device kétlábú megfelelői, akik persze mellékesen jámborak mint a bárányok csak a csúnya, gonosz emberek kikezdtek velük. Valahol megértem hogy a “kezdő” rétegnek drámainak hat, hiszen előtte jó eséllyel nem látott ilyen jellegű vérontást. De a Hellsingben legalább a lulz megvolt azzal a sok idióta beállással, pózőrködéssel és offkorsz az örökké respawnoló Alucarddal, az Elfenben viszont még ez sincs meg. Talán ezért is lehet az hogy a véresebb jelenteket is inkább végigröhögtem ahelyett hogy a papírforma szerint át kellett volna éreznem a drámát.
    Yeah, Key animuknak ez is a rákfenéje szokott lenni, de valahogy az átfogó hangulatukban is van valami ritka idegesítő, különösen egy (vaccsoláskor) 17+ éves hímszabásúnak. Kicsit sarkítottnak tűnhet, de már az elsőnek vaccsolt Keyes stuffnál tele volt a butykos azzal, hogy ezeknek a figuráknak a világégés, a gazdasági válság, a kilopott spájz a saját drámájukhoz képest olyan súllyal bír mintha a légy rászállna valakinek a karjára, nem beszélve az azt megelőző “mindenki verihepi” jelleget. Általában toleráns vagyok a hülyeséggel szemben, de ez még nekem is sok volt mindhárom sorozat esetében. Azt mondjuk aláírom hogy egy-két mellékszereplő enyhítette a failt, de ahhoz nem kaptak elég műsoridőt hogy kompenzálják azt.

    Áldás offkorsz megadva, örülök hogy valaki érdemesnek találja a linkelésre eme firkatárat. 🙂

    • siklara

      Paint quality with horrible dub, gotta love it! Én is csak azért ismerem, mert nem lehet sokáig úgy létezni az interneten, hogy ne találkozz vele. Ez a Hotel Mario is mennyire durvaaaa. 😀
      AVGN régen csinált egy videót a CD-i Zeldákról, ami meggyőzőtt, hogy még viccből sem akarom kipróbálni egyiket sem.

      A GoW-os SZÚSZ-on és Kratos egyéb állatias elbődülésein mindig olyan jót nevetek, a pasas teljesen ideggyenge.
      A Yakuza sorozat régóta foglalkoztat, de egyszerűen túl sok ilyen van már a képzeletbeli listán, úgyhogy nem tudom, mikor jutok el a kipróbálásáig, mert most épp a Tenchu 3-ra vagyok teljesen ráizgulva. 😀
      Ha PC-re is kijött volna, simán lehetne hozzá csinálni feka modot. XD

      Elfen Liedre ne is pazaroljunk több gondolatot, gyönyörűen összeszedted, miért utáljuk, vagy legalábbis vihogjuk végig a mészárlásait.
      A Key animék eleve olyanok, mintha valami párhuzamos dimenzióban, mesterséges környezetben játszódnának, ahol a sok pupák és cuki iskoláslány a világ dolgairól mit sem tudva létezik; ezt támasztják alá a teljesen nonszensz természetfeletti történések is, amiket valahogy mindenki teljesen magától értetődőnek tart.

      Köszi! 🙂

  • Dodgers

    Yeah, Hotel Mario is kimondottan durva a maga nemében, de az egészre az teszi fel a koronát hogy egyébként maga a játék nem tűnik rossznak és még az OST-je is meglepően jó, mégha egyáltalán nem Mariós is. 🙂 A CD-i Zeldák/Mario készítőinek másik játéka, az I.M.Meen is hasonlóan quality átvezetőkkel bír, de szerintem azon lehet a leginkább nevetni a három közül mert az aztán tényleg nem veszi komolyan magát se a grafikában, se a szövegekben. A főszereplő már önmagában elég nagy arc ahhoz hogy elvigye a hátán az egész játékot. 😀

    Azt az AVGN-es rivjút én is láttam anno, és nekem is hasonló következtetés jött ki a végén, azaz még azelőtt feledkezzek el a játékról mielőtt ki akarnám próbálni. Ha valaki ő ért a lebeszéléshez, bár akkor se sokkal rosszabb ha pozitívan kell nyilatkozni valamiről, az Nes-es Ninja Gaidenről például pozitívan nyilatkozott és a szerepét is kicsit félretette arra a rövid időre. Bár amondó vagyok hogy ha “igazi”, szerep nélküli rivjú, akkor jóformán csak a Classic Game Roomot tudnám felhozni, ők tényleg korrekten rivjúznak szinte mindent az őskortól napjainkig, mégha párszor nem feltétlen lehet egyetérteni velük.

    Tenchu 3 jó választás volt, a régebbi Ninja Gaidenek/Shinobik óta talán az egyik legjobb nindzsás játék amit nem arra a bizonyos ninjászos animura építettek rá. Sokáig nem játszottam vele mert kölcsönbe volt meg, de amennyi megmaradt belőle, az alapján azt mondom hogy egy kellemes MGS-pótlék. Ezen kívül “új” nindzsás játék talán csak a Nightshade volt az ami nagyon bejött, de az inkább az árkádosabb vonalra fekszik rá, mintsem a lopakodásra.

    Key animuk kapcsán jó hasonlat a párhuzamos dimenzió, főleg úgy hogy ezeknek a lánykáknak addig semmi bajuk nincs az ég egyadta világon, amíg az ügyeletes MC fel nem tűnik és Smith ügynök módjára felforgatja az addig békés Mátrixot annak ellenére persze hogy ő nem úgy akarja. Érdekes módon az összes elképzelhető trauma akkor szakad fel, akkor érik meg mindenki, akkor kezdenek tetőzni a természetfeletti baromságok. Valahol az a gyanúm hogy a Key ezzel a Mátrixot akarta kiparodizálni ezzel, csak kár hogy akaratlanul lett ilyen szar mindhárom darab (Mátrixból legalább az első jó volt). KyoAni amúgy sincs túlzottan a bögyömben 2006 óta, de ezzel a hármas pakkal túllőttek a célon, megfejelve a kettes moe-shittel (Lucky Shit/K-off).

  • siklara

    I.M.Meeről sose hallottam, de azt hiszem, akármilyen bájosan debil is, inkább kihagyom. 😀

    A Classic Game Roomról hallottam, de eddig nem igazán látogattam az oldalukat és olvastam/néztem a kritikáikat. Lecsekkolom, köszi a tippet! 🙂

    Tenchu 3-ra nagyon rákaptam, félelmetes, hogy ezt a játékot mintha egyenesen nekem találták volna ki, és egész eddig nem jutott eszembe kipróbálni. 😀 Sose voltam egy nagy nindzsás, PS2-n is inkább túlélőhorrorokkal és többé-kevésbé mainstreamnek számító akció TPS-ekkel játszok, így nekem a Shinobi és az összes többi teljesen kimaradt. Az MGS-ek is várnak még rám…

    A Key a Mátrixot parodizálja ki? Na ez se jutott volna soha eszembe, de végülis van benne ráció… Lucky Shit és K-off nálam is nagyon mellélőtt, nem is értem, miért néztem mindkettőt (mondjuk Lucky Shitet az ötmilliomodik Suzumiya haruhi utalás után abbahagytam, a K-offnak meg nem voltam hajlandó elkezdeni a második évadát).

    Na jó, itt is befejeztem az offolást, köszönöm az élvezetes beszélgetést. 😀

  • Dodgers

    Szintúgy köszönöm a diskurzust, amíg nem rages a poszt addig felőlem bárki írhat amennyit akar. 🙂

  • One friggin’ anniversary #3 | Dodgers' lair. 'Cause everyone needs one.

    […] -> Bayonetta – Angel May Cry; Epic voice acting is epic; Puella Magi Madoka Magica – A megszokott, másként – 22 komment (Tipikusan annak az […]

Hozzászólás a(z) siklara bejegyzéshez Kilépés a válaszból