ööö… LOL? #2

Vajon milyen játék lehet az, amelynél a karakterek felfedése nem az artworkkel és adatokkal, hanem a mellbőséggel kezdődik? Kicsit sem egyértelmű utalás arra miért pont a 3DS-re készül. 😀 És ha már ninják: nem, ezek még mindig nem számítanak annak. Natúró ezekhez a menyecskékhez képest olyan, mintha Joe Musashi, Strider Hiryu és Ryu Hayabusha egy személyben egyesülne. Egyedül talán az Asuka névre hallgató karakter tűnik nijásznak, de például Katsuragin mi nijászos beütés van…?

Advertisements

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

12 responses to “ööö… LOL? #2

  • Péter

    Egy szó: konzol… és azt hiszem ezzel mindent elmondtam. =)

    • Wagner

      Mintha nem PC-re jönnének ki a hentai gamek meg visual novel-ek 99.9 %-ban. A sok doujinshi meg a Lightning Warrior és társai, ismerős?

      • Péter

        Shareware, freeware, flash programokból van ilyen viszonylag sok, de az úgy egy külön kategória, ami nem része a havi “termésnek” amit aztán boltban is megvehetsz majd.

        Nem minden konzol játék szar, sőt vannak köztük kifejezetten jó darabok is, bár a mostani választék már egyik platformon se valami nagy etvasz, de ez már más téma. A lényeg, hogy konzolon már régen is olyanok mentek a Dead or Alive, DMC, és még sorolhatnám a mindenféle random bugyikivillantós, csilli-villi TPS-eket.

        Bayonetta, Bulletwitch, csak hogy párat említsek nem is oly régről.

      • Dodgers

        Péter:

        Ha kereskedelmileg részben el is térő, de más szemszögből nézve műfajilag egyező játékokról van szó, arról nem szólva hogy konzolra “csak” a hivatalosan árusított, illetve oda szánt darabok jutnak ki. PC-n gond nélkül terjedhetnek a külömböző -wares stuffok és doujinshi szemetek, pluszba PC-n jóval könnyebben valósul meg a rajongói tevékenység “áldott” hatása például az angolosító patchek révén, amiket jóval egyszerűbb telepíteni egy PC-s játékba, hogy a PC-n létrehozható, a játékokon túlmenő tartalmakról szó se essék. Ebben a tekintetben reális az a 90+ százalék, révén magán a PS2-őn nehezen üt össze az ember akár csak egy apró flash játékot vagy egy képet.

        Ami a stílusokat illeti, konzolon is megvolt már a kezdetek óta ez a fajta orientáció (főleg Japánban offkorsz), de összességében a műfaji paletta nem csappant meg annyira konzolon, hogy ne ellensúlyozza ezt a fajta eltolódást. Azt persze kétségbe lehet vonni, hogy a fanservice jellegű stuffok mennyi tényleges gameplayet nyújtanak, de vannak olyan esetek amikor a megközelítés ellenére a gameplayen nem esik csorba, anélkül nem válik élvezhetetlenné a játék, ahogy történt az a Bayonetta, vagy a DMC3 esetében. Ezzel szemben például egy “olyan” témájú VN-ben ha kiveszed azt a bizonyos elemet már kétséges, hogy egyáltalán épkézláb szinten marad a sztori, azaz maga a játék nem ad elegendő biztosítékot a prezentáció hiányosságával szemben.

      • Péter

        Ha ilyen szempontból közelítjük meg akkor max fél éven belül a hentai, doujinshi datingsim játékok, visual novelek kapnak konzol portot is, pl Kanon esetében DC, PS2, PSP, mobil, stb.

        A warezt (ami konzolon is ugyanúgy létezik) és a mindenféle fanmade modolást, patchelést ide lehet kavarni, de mint mondtam az úgy egy külön kategória. Ettől még ha bemész egy software boltba nem fogsz moerapelős játékokat venni, újságokban se említik meg őket, ergo nem részei a havonta érkező választéknak. Tudomást szerezni a létezésekről csak neten keresztül tudsz, már ha direkt ilyesmit keresel, ráadásul ezek többsége a hazai piacon marad, mert általában csak japánul érhetők el, nagyon max angolul.

        Viszont most nem is ezekről a wares stuffokról volt szó, hanem olyanokról mint amit te is linkeltél, vagy múltkor a Gal Gun. Nem kérdésese melyik platformokra nyomatják őket, és miért. Ha van egy csilli-villi anime beütésű game, az 99.99%-ban sose PC-re jön ki, de még csak portot se kap. Hirtelen a Sudekin kívül PC-re nem is nagyon jut eszembe más, de az se Japán amúgy.

      • Dodgers

        Ilyenkor viszont kérdés hogy honnan is készül a portolás, ami ez esetben a PC-t jelenti többségében, így az eredetét nézve nem pusztán konzolos jelenségről van szó. Természetesen ritkább esetben előfordul fordított helyzet, de amik nem csak konzolra jöttek ki (elsősorban VN adaptációk) azok első platformja általában a PC.

        Nyugati viszonylatban a boltokban körülbelül 0 az esélye annak hogy ilyent találjon az ember (ahogy mondod), de például Japánban nem egy szaküzletben külön részleg van fenntartva az ilyen jellegű cuccoknak, amikért rendesen pénzt kérnek. Ilyen szempontból ha a nyugatiba nem is, de a Japán piacra bevételt ad, ahogy a terméshez is hozzátartozik, még ha nem is hivatalos formában.

        “Ha van egy csilli-villi anime beütésű game, az 99.99%-ban sose PC-re jön ki, de még csak portot se kap.”

        Ez inkább abban az esetben igaz ha nem a pronra megy ki az egész (khömSNK/ARC/NIShöm), illetve az elszállt, de az “igazi” 18+-os határt még nem elérő, a témát csak felszínén kapargató cuccok esetében (Kagura). Ugyanakkor a témát teljes valójában feldolgozó, de azon túl tényleg semmit nem kínáló produktumok elsődlegesen nem konzolra készülnek.

        A VN és társai is (általában) anime beütésű cuccok, mégis PC-re jönnek ki túlnyomórészt, amelyeknél még az sem szolgál feltételes mentséggel hogy hátha a gameplay megmenti a fagservice enyészetétől. Itt jön a képbe az a “normál” játékoknál, hogy ez annak a függvénye hogy melyik csapat minek szánja a játékot, azaz fagservicenek vagy tényleges produktumnak. A Kagura esete például nem néz ki ennek (éppenséggel kétségbe vonom hogy egyáltalán hozza-e majd a Street Fighter 2, vagy akár a Tekken 1 színvonalát), de például a Bayonettánál látszik hogy “igazi” fejlesztők keze munkája, nem felejtettek el bőven értékelhető gameplayt is csinálni a módszeres riszálás mellé, szemben a kishalakkal akik beérik a “fagservice, nesze fogd” mentalitással. A témát “meztelenül” érintő cuccoknál értelemszerűen nem kérdés melyik elem kap nagy hangsúlyt, illetve melyik kerül ejtésre.

      • Péter

        Ennyie azért feleslegesnek tartom apró, cseplő részleteibe belemenni, a lényeg hogy ezek a doujin stuffok szerencsére japánban maradnak az összes portjukkal együtt, és ha csak az ember nem keres rájuk direktben, nem nagyon fog ilyenekkel találkozni. =)

        Egyébként az anime beütéstől függetlenül is lehet jó egy game, csak az nem mindegy az anime beütés mit is takar pontosan, miben, illetve hogy merül ki, hogy kerül tálalásra. Egy DBZ, Fist, stb játék elé bármikor szívesen leülök, még egy Gal Gun elé ha kényszerítenének se.

        Műfajok tekintetében a fighting, beat em up, shooter, stb jöhet, inkább itt is a hack n slashtől megyek a falnak. A stílust alapból nem bírom, kevés kivételtől eltekintve az egyik legigénytelenebb és legfantáziátlanabb szokott lenni, még ha a látvány szép is, amire én inkább a hatásvadász szót használnám.

  • Dodgers

    Moar leik japan, no? 😀

  • Péter

    Sajnos mára az ilyenekből lesz egyre több, és ez szomorú.

  • Dodgers

    Sajnos igen, de valamilyen szinten ez is velejárója a japán “piacnak”, akárcsak nyugaton a tonnaszámra kijövő FPS-ek és MMORPG-k: valamivel muszáj pénzt kaszálni, és ilyenkor jön képbe az, hogy ilyesmikre egyáltalán van kereslet. Persze szó nincs arról hogy mindkét piac már csak ezeket a rétegeket szolgálná ki (hál’ istennek bizonyos szempontból, mert szépen is nézne ki), de tény és való hogy mostanában kicsit csappant az arány az ilyen jellegő cuccok előnyére. Szerencsére még nem tart ott a dolog, hogy mindkét fejlesztőtábor erényei eltűntek volna, de sajnos sokszor bebizonyosodott már, hogy ha pénzről van szó, a leghülyébb ötlettől sem riadnak vissza. Például a Konami is már lassan szanaszét tejeli a Love Plus sorozatot annak ellenére, hogy ők pont azok akiknek nem lenne szükségük ilyen lépésre (Metal Gear, Contra, Castlevania, stb.). Jó dolog a kapitalizmus, de csak amíg mértékkel megy.

  • Péter

    Ezek a mai, mondhatni 4. generációs játékok sajnos mind ugyanabban a hibában szenvednek, a platform szinten szép látvány, de mögötte semmi, főleg hangulat nincs. A folytatások pedig… szinte sose hozzák az elődeik színvonalát.

    Idén már csak a DNF, illetve az új Elder Scrolls játékhoz fűzök reményeket, főleg azért, mert mindkettőt elég jó, neves stúdió készíti.

  • Dodgers

    Ha csak a mainstream vonalat nézzük ez így van, azon a téren nagyon ellaposodott a kínálat gameplay terén. De ami a minőséget illeti az szerintem még változatlanul megvan a grafika felé tolódó tendencia ellenére is, csak jó helyen kell keresni. Egyik ilyen jellemző kiindulópont azok a stuffok amelyek szinte semmiféle marketinget nem kaptak, mert ha nem is minden esetben, de ilyenkor mintha az összes büdzsé a gameplayre menne rá -helyesen-, miközben a reklámra nem marad keret. A Sega-féle Vanquish például az elmúlt évek egyik legjobb (ha nem a legjobb) TPS-e, ugyanakkor szinte semmilyen reklámot nem kapott, főleg egy Gears of War mellett.
    Ugyanilyen másik kiindulópont azok a játékok amelyek eleve szűkös körnek készülnek, ezeknél érthető módon oda kell figyelni mi lesz a végeredmény, ha a készítők pénzt is akarnak látni belőle. Nem hiába viszonylag népszerű például a Metal Slug annak ellenére hogy nem ezzel tolják általában a 12 éves vérpistikék.

    Ami a folytatásokat illeti, az ilyen jellegű játékok általában azon szoktak elbukni hogy rövid idő alatt ugyanazt akarják eladni minimális változással, ennek ellenére mégis vannak olyanok akiknek még így is összejön a nagy bevétel. Pro-Co példaként ott van a CoD: Black Ops és a Yakuza 4: előbbinél szokás szerint kiemelték hogy milyen epikus, milyen filmszerű és a többi szokásos szöveg, ezzel szemben a Y4 esetében felrótták hogy nem sokban tér el az előző résztől. A bökkenő ott kezdődik hogy utóbbi esetben történtek kissebb-nagyobb változások (amelyekkel még így is összejön a 80-100 óra gameplay), míg az előbbinél lényegében tényleg ugyanaz megy a CoD2 óta 4-5 óra szinglivel, csak éppen a helyszínekkel variálnak.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: