Picks from E3 2011 by Dodgers

A múlt hét alkalmával lezajlott a videojáték kiállítások egyik legnevesebb rendezvénye, az E3, amelyet ezúttal nem az elejétől fogva követtem, hanem kicsit később, kedd estétől kezdve. Így kicsit körülményesebb volt utólag nagyjából mindennek utánaolvasni, de a látottak alapján nem ez lesz az az E3 amiről évek múlva is elismerősen fogok beszélni, valahogy laposabbnak hatott az összkép a Tokyo Game Show 2010-hez képest. Ennélfogva kevesebb olyan cím volt ami felkeltette a figyelmem, ezekből szemezgetnék most a post keretén belül.

– Metal Gear Solid HD Collection (Playstation 3, Xbox 360)

Az olyan esetek egyike, amiről elmondhatom hogy a “… mint gyöngytyúk a takonyra” mondás igencsak alkalmazható, ugyanis a Konami végre rászánta magát egy egyértelműnek ható lépésre, azaz jön az MGS szériát feldolgozó Collection, amely a többi, eddig megjelent Playstation 3-as kollekcióhoz hasonlóan HD-ba felskálázott felbontással és trófeatámogatással karöltve éleszt fel bizonyos részeket a sorozatból. Ezek nevesítve a Metal Gear Solid 2, Metal Gear Solid 3 és a Metal Gear Solid: Peace Walker. Az MGS2/3 esetében ráadásul voltak olyan kedvesek Kojimáék hogy a játékok tartalmilag kibővített változatait tegyék majd fel a leendő Blu-Ray lemezre, arról nem is szólva hogy a régóta pletykált PS3-as Peace Walker port igaznak bizonyult. Esetemben a kollekció a Metal Gear Solid 2 és a Peace Walker miatt éri majd meg, de a tartalmilag bővített MGS3 is elegendő indok a vételre. Egyedüli hiányosságként a Metal Gear Solid 1 és az MGS: Portable Ops hiányát hozhatnám fel, de tekintve a különálló részek szavatosságát és a beléjük feccölt munkát ez a három rész is megteszi. Különösen a Peace Walker, amelyet ugyanaz a csapat csinált aki az MGS4-et is összedobta, és most a PSP-s verza gyatra irányítását is kiküszöbölhetik a PS3-as kontrollerre történő igazítással.

– Contra (nem tudni)

A másik gyöngytyúkos eset, amely még 24 év után se vesztett az értékéből a gyatra PS1-es részek ellenére se. Az E3-as hírmorzsát itt most szó szerint tessék venni, ugyanis a bejelentésen és egy teaser traileren túl kvázi semmit sem árultak el az új epizódról azon kívül hogy készül. Személy szerint egy Hard Corps remake volna a legjobb, de az is jó húzás lenne, ha a HC/Shattered Soldier mintájára készülne az új rész. Slussz poénként ajánlom szemrevételezni a linkelt trailerhez érkezett kommenteket csak hogy hanyadán álljunk a teaser szót nem ismerők számával.

– Dragon’s Crown (Playstation 3, Playstation Vita)

Az Odin Spheret és az Oboro Muramasát jegyző VanillaWare új játéka, amely tulajdonképpen nem is annyira új: először 13 évvel ezelőtt kezdték el tervezni Dreamcastre mint a Princess Crown című játék folytatását, de bizonyos okokból jelegelve lett a project és csak most vették elő újra. Első látásra szinte semmiben se külömbözik az előbb említett két címtől, és stílusában se fog túlzottan elrugaszkodni testvéreitől. A DC ugyanis egy RPG elemekkel felruházott beat’em up lesz amelyet elsősorban a Golden Axe ihletett, ennél fogva remélhető hogy hozza is majd azt a szintet amelyet a GA képvisel a mai napig. Grafikai szempontból van olyan szép a játék mint két “elődje”, a VanillaWare mindig is ügyelt arra hogy a spriteoktól kezdve a hátterekig “festett” hatást keltsen a játék, és ettől a DC esetében se akarnak eltérni. A játék ugyanis nagyon jól fest, már állóképeken is impozáns látványt nyújt, habár a karakterdizájnok között akad egy-két olyan darab ami minimum kiérdemli az “érdekes” jelzőt, mint például az amazoné. Az viszont már most bizonyos hogy a DC egy űrt fog betölteni a PS3 kínálatában, mégpedig az exlúzív, elvontabb stuffok hiánya miatt keletkezett űrt amiből a PS2 nem szenvedett hiányt, ellenben a mostani generációban jelentősen megfogyatkoztak.

– Sonic Generations (Playstation 3, Xbox 360)

Avagy a Sega idei Sonicos bőrlehúzása, ezúttal a széria huszadik születésnapjának szellemében. A Generations ugyanis egy olyan epizódnak látszik ami nem is tudná letagadni hogy biztosra megy: egy játékon belül veszi elő a régi és az új stílusú Sonicot, és ez a gameplayen is meglátszik. Régi Sonic kapja a 2.5D-s pályákat, míg modern külseje a mostani nagykonzolos vonalban megszokott 3D-s szinteket, egyszóval a Sega kínosan ügyel arra hogy minimalizálják az állandóan elégedetlen fanbase rosszalló megjegyzéseit, mégha egy kimondottan merész ötlettel is kell hogy előálljanak. Ettől függetlenül megfogott a játék a régi Sonic képviselte 2D-s vonal miatt, ha lesz olyan jó mint amilyen a Sonic 4-é volt már nem lehet rossz szavam rá (amit még mindig kedvelek, hiába vagyok kissebbségben a véleményemmel).

– Catherine (Playstation 3, Xbox 360)

A lista egyetlen kakukktojása, révén már február vége fele kijött Japánban jónak mondható eladásokkal, és a kezdeti, az angol fordítás övező csináljuk-ne csináljuk tanakodás az Atlus részéről igenlő választ kapott ugyanis július végén érkezik az USA (és vélhetően az EU) változat. Maga a játék már a megjelenése előtt kissebb hírnevet szerzett magának a nem titkoltan 18+ éves korosztálynak szóló tálalásával, és ezt a jelek szerint nem csak a fanservice-el igyekszik elérni, hanem a wtf-faktor jelentős kihasználásával, és a mindennapi dilemmák megjelenítésével is. A(z újkori) Persona sorozathoz hasonlóan ez is kettős stílussal bír, a dating sim elemeken túl ugyanis kőkemény puzzle játékról van szó, ami olyannyira nehézre sikeredett hogy egy “könnyítő” patchet is kisírt magának az úri közönség. A tavasszal érkezett demóból leszűrt tanulság alapján érdekes kis játéknak tűnik ami nem veti meg a misztikumot se, habár arra őszintén kíváncsi vagyok hogy a cenzor bácsik/nénik mennyire fognak majd belenyúlni a játék tálalásába, különösen ha az amerikai normát követik (tudjuk: emberek halhatnak meg bárminemű káros hatás nélkül, de a fedetlen női kebel látványától defektes lesz a lurkó).

– Shin Megami Tensei: Persona 2 (Playstation Portable)

Ez sem mondható friss bejelentésnek hiszen már jó ideje tudni hogy az Atlus nem hagyja továbbra sem parlagon heverni a régebbi címeit és remakeli azokat. Ezúttal a címből következően a Persona 2-őt vették elő, abból is az Innocent Sin című részt, amely annak idején nem jelent angol nyelvterületen cenzori szempontból erős tartalma miatt (röviden: “felnőtt” témáktól kezdve a horogkeresztig, kérdés?), most viszont úgy tűnik hogy a 10+ évvel későbbi remake jobban fog járni, ami nem is baj egyáltalán. A remakelés során úgy tűnik figyelnek arra hogy úgy modernizálják a játékot hogy annak egykori tartalmi, játémechanikai részén ne essen csorba, és ebbe a karadesign is beletartozik, amelyet ugyancsak Soejima tervezett, de maximálisan tiszteletben tartva Kaneko eredeti alkotásait. Ez ugyanakkor felveti a kérdést természetesen hogy a Persona 3-4 fanbase mennyire fogja szívesen fogadni a játékot, hiszen jellegéből nem képviseli azt a populáris stílust amit a Persona 3 hozott be ebbe a spinoff sorozatban. De magától értetődő módon nem is nekik készül a remake hanem azoknak akik SMT témában a PS2-es, régebbi beütésű részekkel szocializálódtak (like ich), illetve a széria régebbi rajongóinak. Ennek a két rétegnek bizonyosan meg fogja érni a játék az árát, bár az is borítékolható hogy GoW-ot megszégyenítő bevétele nem lesz.

Ami nem jött be egyáltalán:

– God of War Origins Collection (Playstation 3)

A GoW széria nem tartozik a szívem csücskében fenntartott helyek birtokosának annak ellenére hogy az előző Collectionnal elvoltam úgy-ahogy. A nem éppen jó viszony oka elsősorban az érdemtelen népszerűség, amitől minden alkalommal kiérdemli a játék adott része az “epic” kinevezést annak ellenére hogy ha valamiben, ebben aztán tényleg nincs semmi fejlődés, ugyanazt adják el 2005 óta ugyanazzal a gyenge szavatossággal. Ezért is volt kissebb meglepetés a második Collection bejelentése ami az PSP-s, az átlagnál még rövidebb részeket foglal magában amiért természetesen megint elkérnek majd 11+ ropit.

– DmC (Playstation 3, Xbox 360)

Ezt már annak idején, a TGS 2010-es posztban is köpködtem egy kicsit, és röviden most is megteszem: ez kérem nem más, mint a DMC1 szembeköpése. Nem tudom mit gondolt a Team Ninja amikor “trendissé” alakították a sorozat amúgy is véleményosztó stílusát, de ahogy per pillanat kinéz az minden csak nem kellemes. Természetesen a gameplay még megmentheti a játékot, de ha a DMC3 stílusváltását nehéz volt megszokni, akkor ez kellemes kihívásnak igérkezik majd.

Amik nem szerepeltek az E3-on, de szívesen láttam volna függetlenül a létezésüktől:

– új Metal Slug rész
– új Megaman rész a klasszikus 2D-s vállfajból
– Disgaea 4
– új SMT rész nagykonzolra
– Ryu ga Gotoku Kenzan!/Yakuza HD Collection
– Valkyria Chronicles 3 PS3 port
– Capcom valamelyik arcade játékának PSN-es portja (lehetőleg Caddilacs & Dinosaurs)
– Sonic the Hedgehog 4: Episode 2

Játékokhoz közvetlen módon ugyan nics sok köze, de a három “óriás” sajtóperformansza között a citromdíjat egyértelműen a Microsoft sajtókonferenciája illeti meg. Az eddig is teljesen megszokott dolog volt hogy a tájékoztatók voltaképpen egófényezésnek felelnek meg minden cég esetében, de amit a Microsoft idén összehozott arra kevés szó áll rendelkezésre a “nevetséges” és a “szánalmas” jelzőkön kívül. Még mielőtt hozzámvágná valaki a nem létetző Szotyi fagbojságomat előre jelzem, hogy a Nintendóé volt szerintem a legjobb, mégha sok konkrétum ott sem hangzott el, az illetékeseket és a konferenciába bevont egyéneket legalább nem vonták be kínosabbnál kínosabb szituációkba. Személyes kedvencem a két kisgyerek “HOOK!!! wow…” reakciója, de Tim Schaffer bejelentése és a Kinect röhejes fényezése is helyezéses darab lett.

Advertisements

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

17 responses to “Picks from E3 2011 by Dodgers

  • Wagner

    Ennek a Dragon’s Crown-nak elég ocsmányak a karakter dizájnjai. Tisztára mint az Odin Sphere. De most már tudom, hogy ugyanazok csinálják. : P Bár engem inkább a Capcom-os DnD-re emlékeztet csak lobogó csöcsökkel meg mini fejű eltúlzott testű nyomorékokkal.

    Én is egy SMT-nek örülnék a legjobban, de lehetőleg DS-re. Egy új rész is jöhetne de egy SMT 1-2 vagy Soul Hackers-t remake is jól jönne… és persze Castlevania.

  • Dodgers

    A DnD-s hasonlat ugyancsak találó, a játék rendezője a Golden Axe mellett pont egy Capcomos beat’em upot nevezett meg ihletőnek, a King of Dragonst, ami meg hasonlít a DnD-re látvány szempontjából. Mondjuk hasonlíthatna rá a DC jobban is, a VW-nek nem erőssége a karadesign, de háttereket kimondottan jól terveznek, meg viszonylag jól is animálnak.

    SMT remakekkel egyetértek, amilyen viszonylagosan erősnek mondható a fanbase simán oda lehetne dobni több csontot is egymás után mert tényleg nem egy agyonjáratott szériáról van szó, a nyugati játékosoknak meg ráadásul duplán jó volna hiszen jó része az eredetieknek át sem jött az óceán másik partjára. Leszámítva persze azt az egynéhány rajongói fordítást. Castlevania epizód meg szerintem biztos hogy lesz nemsokára, általában olyan 2-3 évente szoktak kidobni 2D-s részeket, az OoE óta meg lassan három év telt el,

  • Márkusz

    Sonic Team újjászületett vagy egy időgéppel a régi tagokat ide hozták? 😀
    Ez a generations túl jól néz ki… MGS HD-ban azon csodálkozok, hogy mi van az 1-el? Too epic for a blu-ray disc? 😀
    A Kinectes szar nagyon szembetűnően fos volt.
    Team Ninja? Uh basszus azok csinálták az első NAGYON SZAR Metroidot. 😀
    Oh boi… oh MAN!
    A Nintendo új mosógépe állítólag akkora csalódást okozott, hogy megy az N money de ennek én örülök mert így megpróbálnak talán JÁTÉKOKAT is csinálni nem csak konzolt.

    Amúgy Megamanről semmilyen formában nem hallottam még a Legendsről sem.

  • Junchi

    Te! Ez az új Sonic játék egész ígéretesnek tűnik.

    A DC-s SA 2 (ejj, hogy ezt mennyire szerettem…) óta nem játszottam egyetlen normális Sonic játékkal se (a Heroes egynek elment mondjuk), szal hátha végre kapunk egy C-C-COMBO BREAKER-t. :3

  • Dodgers

    Márkusz:

    Sonic Team szerintem már annyira paranoiás lett a sok morgolódástól hogy ezúttal mindent elkövetnek csak hogy ne vívják ki a fanok haragját. Még ha ez abba is kerül hgy vissza kell hozni a régi gárdát. 🙂

    Ja, MGS1 túl epic ahhoz hogy egy lemezen legyen a többi résszel, minimum egy különkiadást megérdemel. 🙂 Amúgy jó kérdés miért nem rakták fel, pedig a Twin Snakest gond nélkül fel lehetett volna húzni HD-be, és erre a GameCube exluzivitás se mentség hiszen az MGS3 most készül egyszerre két másik konzolra átmenni (3DS, X360), és eredetileg csak PS2-őn volt elérhető.

    Team Ninja csinálta a Metroid: other M-et is? Kezdem lassan azt hinni hogy a TN direkt arra született hogy olyan sorozatokat erőszakoljon meg ami nem az övéké. 😀

    Wii U finoman szólva nem kápráztatott el engem se (msn-en mondtam is mire emlékeztet: egy Photoshoppal összedobott konzolra), de hallottam hogy a multiplatformos játékok videóinál voltaképpen a PS3/X360-as verziók videóit vették elő és azt próbálták eladni mint új fejlesztést. Remélni én is remélem hogy ettől kicsit észbe kaptak ott fennt, és ha nem is Nes/Snes szintű, de azt a szintet megközelítő kínálatot fognak összedobni a következő pár évben. Hiú ábránd, de remélni lehet. 🙂

    Legends 3 kapcsán speciel kerestem is hogy hoztak-e ki új infókat a showra de én se találtam semminemű utalást, pedig Inafunénak az volt a kedvenc sorozata a Megaverzumon belül.

    Junchi:

    SA2 óta én se találkoztam normális részekkel a GBA/DS részeken kívül, az “új” Sonic the Hedgehog például olyan szinten középszerű hogy jóformán Sonic adja csak el, az Unleashedet meg az erőszakosan betuszkolt WereHogos kolbászolás üti agyon. A Generatiönsel 2D-s oldalról szerintem nem lesz gond, a 3D-s rész az amin még csiszolhatnának egy jó darabon az E3-as videók alapján.

  • Ninty

    Oh, Persona 2 Portable-ből az összes náci referenciának annyi.

    Hitler neve Führer lett, kapott egy napszemüveget, egy kabátot és a náci katonák pedig Super Soldierek lettek és a horogkereszteket sem kímélték, bár nem tudom, hogy az ő sorsuk mi lett végül. 🙂

  • Dodgers

    P2P-ből hirtelen Wolfenstein lett ezekkel a Super Soldierekkel meg az extra kosztümös Hitlerrel? 😀 Csak nem akar elmúlni ezek szerint a fail cenzúra korszak, pedig reméltem hogy megkímélik ezt a részt az illetékesek. PS1-es részhez képest persze több a semminél, de lassan beláthatnák hogy nem kellene belenyúlkálni ha egyszer megfelelő korhatárbesorolása lesz.

  • siklara

    Szerintem valahol tragikus, hogy az idei E3 legjobban várt bejelentései régi klasszikusok HD-sített újrakiadásai; sokat elmond a játékipar jelenlegi helyzetéről.

    A májkroszoft konferencia priceless volt, én rég röhögtem és sírtam felváltva ilyen intenzitással. Nagyjából ott lett végem, amikor jöttek a gyerekek bemutatni a kinectes Disney játékokat, aztán Tim Schafer bejelentése megadta a kegyelemdöfést. 😀

    Jó kis válogatás, bár érdemben nem igazán tudok hozzászólni, mert nagyon más játékokkal játszom. : )

  • Dodgers

    Alapjában nem lenne gond ezekkel a HD-s kollekciókkal hiszen ki ne szeretné egy lemezen tudni a kedvenc sorozatait, de ahogy mondod az már túlzás hogy ezek a remastered kiadások viszik el a showt a hátukon a régóta bejáratott címek folytatásaival együtt. Valahol persze meg lehet érteni ezt a berendezkedést hiszen mostani konzolokra játékot fejleszteni nem két garas, de az új ötletek továbbra se kerülnek egy petákba se, legfeljebb munkába ami meg persze fáj. Még csak pár évre visszamenőleg is több volt a frissen induló cím és műfajilag is szélesebb volt a kínálat, most meg kis túlzással ami nem FPS/TPS/RPG az egyből megy a különféle netes boltokba, máskülömben elvéreznének pénz szempotjából. Ebből is látszik hogy mostanában már arra rendezkedik be tényleg mindenki hogy profit legyen, nem számít mennyire szar a stuff felhozatal. Kedvenc példám a Segától a PS3-as Valkyria Chronicles ami simán a konzol egyik legjobb SRPG-je de üzletileg bukott mint az ólajtó.

    Microsoftos konferenciáról őszintén szólva először azt hittem hogy a szokásos lemez miatt fikázzák az idei performanszot (önfényezés konkrét dolgok helyett), de amikor végignéztem a videót nem tudtam hova legyek jókedvemben, egyszerűen annyira fail volt. 🙂 Azt elhiszem hogy valamivel ki kell tölteni a műsoridőt, de ezt meg is lehetne csinálni úgy hogy közben nem járatják le az egész céget. Meg aztán szegény Tim Schaffer is. 😀 Ez van ha nincs bejelentenivaló Halo vagy Gears of War ami elvenné az idő nagy részét.

  • siklara

    Nekem sincs bajom az újrakiadásokkal, a rebootokkal annál inkább (ld. DmC), az új Tomb Raiderből viszont még valami nagyon jó is kisülhet.
    Sajnos leírtad a lényeget, jelenleg mindenki biztosra és profitra megy, ezért a jól bevált cuccokat és sémákat nyomatják orrba-szájba. A konzolok valóban ijesztően beálltak az FPS/TPS/RPG hármasra, ami meg kilóg, az csak olyasmi lehet, amit a neve jó eséllyel elad (pl. az új Mortal Kombat).

    Fail jutott mindenhová, de tény, hogy Microfosték vitték a prímet a sok felejthetetlen Kinectes önégetéssel. ENJOY. 😀

  • Dodgers

    Juj, a DmC… az eredeti, az első DMC-t máig a kedvenc hack n’ slashnek tartom, de ami a DmC-ben folyik arra nem sok szót tudok találni a “elkurvuláson” kívül. Nem tudom kinek az ötlete volt ez a radikális változtatás, de személy szerint már a DMC3-nál se jött be ez a fiatalosítási vonal, valahogy túl gizdásnak érzem azt manapság is annak ellenére hogy gameplay szempontjából rendben van. Az új TR viszont igen, jó példának látszik a jó reboot példájára már ha csak Lara új designját nézi az ember, legalább nem csináltak belőle tizenéveseknek eladható gyökeret. Mondom ezt úgy hogy TR-el utoljára a 2-vel játszottam még kisiskolásként.

    Ami ezzel az egész mai játékgenerációs porblémában cikorina az az, hogy négy-öt évvel ezelőtt egész más képet mutatott nem csak az E3, de maga az egész ipar is, általánosságban merészebbek voltak egy kicsivel a fejlesztők és nem kezeltek szentségtörésnek valamit, csak mert nem bejáratott neve van. Persze valahol jó dolog például az online terjesztés hiszen olyan stílusok is megmaradhatnak amik kihaltnak számítanak manapság, csak az a baj hogy pár éve ezeknek még rendes kiadás járt (jó esetben) ízléses dobozképpel, gépkönnyvel, esetleg OST CD-vel, ma meg már jó dolog ha egyáltalán készül valami az adott kevésbé népszerű műfajban. A Worms erre jó példa, már jó ideje hogy nem jelent meg dobozosan epizód.

    A Kinectes failben azt bírom, hogy úgy akarják eladni az egészet mintha valami über találmány volna ami valóban megújítja az egész ipart, ehhez képest nem elég hogy a bemutató fail és épkézláb játék sincs nagyon hozzá, de nem is erre épít maga a konzol, csak egy kiegészítő, szemben a Wiivel ami jóval nagyobb hangsúlyt helyezett rá arról nem is szólva hogy az N évekkel ezelőtt előállt már az ötlettel. Azt mondjuk elismerem hogy a Sony még pofátlanabb ebben a kérdésben hiszen ők tényleg egy az egyben lemásolták a Wiimotetot. A videó ment is kedvencek közé, a csak mifrosoftos videón kívül jó ideje nem mosolyogtatott meg ennyire konferenciás videó. 😀

    • siklara

      A DmC-nek áldoztam egy teljes dühöngő postot, amikor az első trailer kijött belőle, de még én sem jöttem rá, hogy ha már az eredeti csapat nem akart új részt csinálni, hogy sikerült a Sonynak épp a Ninja Theoryt megtalálnia erre a feladatra, akiknek az összes eddigi játékok vagy szar volt, vagy bukás (vagy mindkettő). Abban is lehet valami, hogy Tameem Antoniades arra használja a lehetőséget, hogy csináljon egy játékot saját magáról, és azért ez a fekete hajú emo fagget a főszereplő, de erre inkább próbálok nem is gondolni…
      Durva, hogy nyilván a készítőket is meglepte a rajongói undor, aztán most a csávó szájából kivették a cigit, néha kifehéredik a haja, meg még buzisabb külsőt kapott, és azt hiszik, ezzel meg is van oldva minden. A Dante féle pózer géjnessz nem ilyen! (amúgy nekem a DMC 3 épp azért a kedvencem, mert Dante annyira KUHRAYZEE)

      4-5 évvel ezelőtt az egész játékipar egész más képet mutatott, 2005 volt a PS2 éra utolsó nagy éve, amikor kijött pl. a szentséges gádofvór, és igen, akkoriban még jóval több hajlandóságot mutattak a játékfejlesztők a kísérletezésre. A mostani generációban azt nem szeretem, hogy sorozatosan erőszakol meg régi franchiseokat; jó példa erre a Castlevania, amihez igazából közöm se volt eddig, de tegnap egy barátom megmutatta a PS2-re kijött részeket, majd a x360-as új cuccot, amiből mind a gótikus épületek, mind a fantasztikus zene hiányzott, helyette viszont mehettél egy tök egyenes folyosón. Imad.

      A Kinecttel az a baj, hogy most hirtelen mindenki nagyon ki akarja használni, de az idei E3 alapján ezt egyelőre csak elképesztően casual és ultralineáris railjátékokban bírják megoldani. Ahogy mondod, ez csak egy kiegészítő, míg a Wii alapvetően erre épül, ez adja a lényegét (és mennyi rossz játék jött ki arra is, lol). A Sony nyúlása tényleg gáz, de azért valamelyik conon tök jól elszórakoztam a kipróbálható Heavy Rainnel. 🙂
      Ez a videó tényleg nagyon durva, so full of fail. 😀

  • Dodgers

    DmC-ben az Ninja Theorys baklövéssel együtt az talán a legrosszabb hogy japánok mindenáron nyugatodosni akarnak, valamitől azt hiszik hogy ha kellően nyugati köntösbe bújik egy adott sorozat/játék, akkor máris sokkal kelendőbb lesz, amit személy szerint badarságnak tartok. Ha az elmúlt húsz-harminc éven keresztül eddig is elkeltek a japánosabb cuccok is, minek a váltás? Capcom esetében ez duplán külön rejtély, mert egyrészt a DMC már a harmadik csapatot járja meg az első rész óta, másrészt mert eddig is megfelelően kelendő volt a DMC3-ban bevezetett stílus (nem véletlenül került be DMC3-as Dante a Marvel vs Capcom 3-ba) ahhoz, hogy beleszólás nélkül működjön a gépezet. Talán téves következtetést vontak le vagy nem tudom, de sokkal jobb eredményt érhettek volna el ha saját kézben marad a DMC saga, eleve a designba nem lett volna ekkora hajlás a gayness felé a játék rovására. A legjobb megoldás az lett volna ha visszahívják az eredeti alkotópárost (Kamiya/Mikami) és stúdiót, de mivel elkergették őket, csak maguk alatt vágták a fát aminek most lett eredménye. Antoniades meg ott rontja el a leginkább hogy nem egy jellegzetes jegyet akar csak átemelni a figurára, hanem kitört belőle az önmegvalósító hajlam és megcsinálja a maga idealizált képét, amire Dante státuszát tekintve a kutya nem kíváncsi.

    Új Castlevaniák kapcsán nem te voltál az egyetlen akinek negatív következtést dobott ki a gép, általánosságban nagyon rosszul teljesítettek ezek a részek a régi CV rajongói között. A CV tipikusan az a fajta sorozat, aminél nagyon nem kéne erőltetni a 3D-t mert 2D-ben érzi magát otthon igazán, ezt a mostani DS-es részek fogadtatása is igazolja. Csak sajnos ahogy mondod manapság igencsak jellemző a kurvulás a régi sorozatokkal szemben, ami ellen jóformán csak remakkel lehet védekezni, mert az legalább jobb eséllyel ülteti le a régi fanokat. Kivételek persze vannak (pl. Sonic 4, Megaman 10), de a Call of Duty egy túlzottan ékes példája ennek az ellenkezőjére. Az első, 2003-as rész már tényleg csak nevében hasonlít arra a valamire, amit most évenként ledugnak az emberek torkán.

    Kinectnél mondjuk lényegében ugyanaz zajlik le mint anno 2006-ban a Wii bemutatón (ergo: igéretek kétséges jövővel), csakhogy az N nem csinált vásári bohóctársulatot magából (olyan mértékben :D), és azóta azért úgy-ahogy kikupálódott a koncepció. Ezzel szemben a microfos nagyon rossz oldalról közelíti meg a témát, mert ez a színvonal körülbelül egy TeleShopba illene be, ahol a nagycsaládokra akarják rásózni a portékát. Nem mondom persze hogy nem ez volt az N célja is kezdettől fogva, de ők már nagyon régóta figyelembe vesznek minden generációt, a microfos meg csak most szánta rá magát hirtelen erre a váltásra, ami nagyon nem áll jól nekik, már csak a konzol eddigi kínálatát nézve is..

  • siklara

    Ezt a fenenagy nyugatosodást sose fogom megérteni, a Kamiya/Mikami páros viszont most épp a Shadow the Damned c. durvaságon dolgozik, szóval legalább van rá sansz, hogy ha új DMC-t nem is, de valami mást kapunk tőlük a jövőben (bár én nem, mert nincs mostani konzolom). Szolgáljon az elégtételül, hogy Ninja Theory DmC -je előreláthatólag vagy hatalmas bukta lesz, vagy ha valamiért mégse, akkor csak simán veszteséges, és utána talán majd jobban meggondolják japánék, hogy kivel csináltatnak nyugati folytatást.

    Kurvulás, igen, ez a jó szó. Call of Dutyt meg ne is említsd… A fejemben már eggyé vált a cím jelentése a “rókabőr” szóval. A 2003-as első résszel még én is játszottam, pedig nem szeretem az FPS-eket. Az, hogy az utóbbi időben nem telhet el év egy újabb CoD megjelenésével, annak köszönhető, hogy van rengeteg játékos, aki minden alkalommal rohan megvenni az új agyonhájpolt részt. Hülyék is lennének, ha leállnának… A CoD az utóbbi években az FPS-es Simsévé vált. 😀
    Sajnos a legtöbb nagyon rossz irányú új tendenciát maguk a játékosok és az elcseszett igényeik erősítették fel. Mi alakítjuk az iparágat, és amíg sokan hagyják, hogy nagy hájppal és ügyes marketingfogásokkal mindenféle szutykot lenyomjanak a torkán, addig sok jóra nem lehet számítani.

    TeleShop, tényleg, hogy ez nekem miért nem jutott eszembe! 😀 Mivel előtte nem erőltették ezt az “együtt játszik az egész család” vonalat, így 5 évvel elkésve valóban ritka hülyén áll nekik.

    (Na jó, ezennel befogom és nem spamelem tovább az E3-as bejegyzésed.)

  • Dodgers

    DmC-nél ahogy mondod, az már szinte boritékolható hogy nem lesz akkora sikere mint az előző részeknek, és ezt valóban egyedül a designbeli eltérésnek köszönheti, nem másnak. Ha ottmaradt volna a játék a Capcomnál és nem térnek el az eddig használt stílustól DMC5-nek keresztelve, máris jobb fogadtatása lett volna, hiszen nem egy rajongót szerzett már magának a saga. Más kérdés persze hogy a Capcom szeret ilyen, külső szemmel átgondolatlan lépéseket tenni, de Mikami/Kamiya/Inafune menesztése után talán kimeríti a várható volt fogalmát.

    FPS-es Sims… na ez meg nekem nem jutott volna eszembe. 🙂 Egyébként igaz, ha csak a multiplayerét nézi az ember ezeknek a részeknek addig valóban olyan benyomást kelt, hiszen jóformán csak a skinekkel meg a felbontással, jobb esetben egy-két új játékmóddal variálnak évről-évre, az alapvető játékmenet minden esetben egyezik nemcsak a CoD1, de jóformán a Doom/Wolf 3D óta. Az meg hogy miért ilyen kelendő ugyanaz a 156721+ alkalommal kínált módozat, az ipar egyik nagy rejtélyének is elmehetne lassan. Nem azt mondom hogy a multi rossz hiszen már Nes-en is pozitívumnak számított, de kicsit túlzás hogy csak ez a módozat évről-évre busás bevételt hoz, miközben a kreativabb elmék remélhetik ha pénz is jön a munkájuk után. Ehhez kapcsolatban jó a gondolat az ipar alakításával kapcsolatban, annyival kibővítve hogy a fejlesztők se segítenek sokat ebben a kérdésben, főleg a “trendi” cégeknél. Kivételek persze vannak akik az edzettebb (ha lehet így mondani) játékosok igényeit veszik figyelembe mint például a Kamiya/Mikami páros nemrégiben alakult csapata a Platinum Games, de egy fecske nemigen szokott csinálni nyarat, és ez van a közönség részéről is, manapság már hangsúlyosabban.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: