One friggin anniversary

Még mielőtt kvázi kimenne a fejemből a blog életre lépésének mérföldkőve, imigyen pár szó az alkalom kapcsán.


Napra pontosan egy éve van már annak, hogy egy júliusi kedd délután egy hirtelen gondolattól vezérelve döntöttem úgy, hogy kipróbálom magam a blogolás világában a WordPress égisze alatt. A döntés okát elsősorban a “miért ne?” gondolat és az akkoriban olvasott blogok inspirálták (azaz a mostani blogroll kvázi 90 százaléka), na meg szerettem volna próbára tenni a témát és ezzel egy kicsit magamat is, hogy meddig tudnék egy blogot elvezetni úgy hogy ne lenne elegem az egészből, vagy éppen kimerülne a kilós szürkeállomány “kreatív” részlege. A témát illetően már akkor eldöntöttem, hogy ragaszkodni fogok a “kicsit gémer, kicsit animus, kicsit zenés, kicsit satöbbi” témakörhöz, annál is inkább mivel eszem ágában nem állt beállni azok sorába, akik azt is megírják posztról posztra hogy milyen macskát bányáztak ki becses orlikaikból. Egyrészt úgy gondoltam és gondolom ma is, hogy ennyire belemenően senkit nem érdekel a fáma és amúgy is magánszféra meg mifene, másrészt ezzel a több dolgot érintő pallettával lényegesen jobb kihívás egy hosszabb poszt leírása, több dolog vihető bele, mintha szimplán az élet forgatókönyve kerülne rögzítésre (ergo: hadd szenvedjen a hülyegyerekje egy poszt megkezdésével órákig). A WordPress felülete ehhez megfelelő segítséget adott, hiszen a lehetőségekhez mérten pofonegyszerű kezelhetőséggel bír, egyedül ha jól emlékszem a Widgetekkel bajlódtam egy keveset mivel egy egészen már névre asszociáltam és azt kerestem, így viszont csak egy tízpercnyi keresés után ért a kissebb facepalm. Egy óra-másfél után nagyjából összeállt az a kinézet amelyet szerettem volna, ám arra nem számítottam, hogy a nyitás estéjétől kezdve érkeznek majd az üdvözlő kommentek a blogrollban akkor kitett emberektől. Igazság szerint pár nappal későbbre vártam ezeket az első hozzászólásokat de valamilyen szinten jól esett szó se róla, arról nem is szólva hogy azon hsz-ek alapján nem hatottam annyira ismeretlennek mint amennyira számítottam. Ugyanezt tudom mondani a látogatottság esetében is, a mostani kb. 12480-as mutatóval és a napi szinten átlag 15-30 nézettséggel kvázi újoncként több mint elégedett vagyok, nem gondoltam volna azt se akkoriban, hogy ilyen szinten követi majd figyelem a zagyvatár kétes minőségű tartalmát, pláne hogy akkor és azóta is jó páran linkelésre méltónak találtak. Mind WP-n, mind MSN-en úgy gondolom hogy szimpatikus arcokat ismerhettem meg az elmúlt hónapokban, mégha utóbbi esetben kissebb műszaki problémák miatt néha megszakad a diskurzus.

A blogolás keretén belül afféle kontárnak is felcsaptam ezzel, hiszen azóta alkalmanként rivjúkat írtam azokról a játékokról, animukról, zenékről amelyekről éppen homlokon vágott a múzsa. Azt már kezdettől fogva eldöntöttem az Excelicás poszt megírásakor, hogy igyekszem nem meghazudtolni magam és minél objektívebben, tárgyilagosabban szeretnék majd értekezni a posztok tárgyáról, amely kitételt úgy érzem nem léptem át egyszer sem (esetleg a Narutós poszt, de abból a posztból az elcseszett időmennyiség okozta értékes szabadiő elvesztése is beszélt), mindvégig számottevő elfogultságtól mentesen nyilatkoztam bármiről amiről írtam, mégha olykor úgy is tűnt, hogy nem erről árulkodott az iromány. Ami viszont a posztok formai jellegét érinti már kevésbé vagyok elégedett, főleg az első pár hónap ismertetőit illetően, utólag visszaolvasva igencsak amatőr szintű hibának vélem a képek, alcímek, érdemi tagolás hiányát, ahogy a bevezető bekezdések nem egyszer feleslegesen túl hosszúra nyúlt terjedelmét is, arról nem is szólva hogy a mostaniak közül is némelyiket kimondottan gyengének érzem. A GTO/P&S posztpárostól fogva igyekeztem javítani, enyhíteni ezeket a hiányosságokat, amellyel többé-kevésbé szerintem sikerrel is jártam. A posztokra érkezett hozzászólásokkal elégedett vagyok, hiszen egyik esetben sem jött vérpistike/x-chan vérbe forgó szemekkel számon kérni rajtam az övétől eltérő véleményem, és a várakozásoknak megfelelően egyik blogrollos egyén sem mutatott ilyesféle reakciót, legfeljebb egy hosszabb eszmecserébe torkollott a dolog. Más kérdés ugyan, hogy az utóbbi hónapban két olyan esetbe is belefutottam animus fórumokon amikor valakinek nem tetszett a véleményem, de egyik sem érte el a blogon a “szóra érdemes” kategóriát, mégha az aois esetből származó, utólag kissé túlreagáltnak ható hsz-eken nem ez látszott. Ott csak attól ugrott kicsit meg a hidegvérem hogy egy szubjektiven rossz animéket tárgyaló topikban történt az eset, kvázi mintha annak ellenére kapna az ember bírságot dohányzásért hogy a kijelölt helyen gyújtott rá. A posztírás kapcsán felmerülhet a kérdés, miszerint visszatérő vendég-e a blogger’s block jelenség? A válasz elsősorban attól függ hogy melyik időszakra irányul a kérdés: ha tavaly nyárra, akkor nem. Anno még nem voltam kimondottan megszorulva ha posztírásról volt szó, szinte minden napra jutott valami amiről írni tudtam, mégha ezek egy része szimpla YT-s videó control-c, control-vz-zése+ rövid kommentár volt is. Ősztől, az iskola (újra)kezdetével viszont magától érthetődő módon nem is maradt annyi időm az írásra és kedvem se volt akkora, hogy minden napra jusson valami. Azóta viszont ráálltam erre az állapotra, így ha nem is mindennap, de pár napos, max egy hetes időközönként próbálkozok új írományt feldobni a blogra, legyen az rivjú vagy csak szimplán egy kedvemre való videó.

Ami a jövőt illeti? Számottevő változást nem áll szándékomban megejteni a blogon mivel az eddigi palettával nincs semminemű problémám, és a posztokat illetően is igyekszem majd bővíteni a felhozatalt mind mennyiségbeli, mind minőségbeli szempontból, rövid példaként (egyelőre) harmadikként tervezek majd egy hardest boss-listát csinálni, illetve legalább két animuról összefirkantani egy ismertetőt. Azonban ezek manifesztálódása egyelőre még a közeli jövő kérdése, de egyvalami biztosnak látszik: egyelőre nem zárom be a zagyvatárat, még egy jó ideig nem fogom úgy érezni hogy ennyi volt, bezárt a bazár. Egyúttal köszönet illeti a rendszeres és idetévedő látogatókat az olvasottságért, tartsa meg mindenki továbbra is ezt a jó szokását. 🙂

Until next post: Dodgers over and out.

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

12 responses to “One friggin anniversary

  • Péter

    Happy Birthday! =)

    A tagolás hiányától eltekintve szerintem jó posztokat írsz, hosszúak ugyan (némelyik) de értelmes gondolatok vannak benne.

    Vitákat illetően az Aois mondhatni ironikus volt, de prezentálásra alkalmatlan, még én se tettem ki, akinek szokása egy-egy jómadarat néhanapján közszemlére tenni. A Ricsis meg… nos ezen max jót nevetni lehetett, pláne amikor visszavágás címen zaklatással vádolt meg =D

    Random-chan/san/sama/sensei támadások elmaradásának azt mondom örülj, hosszútávon inkább zavaró.

  • Dodgers

    Thanks. 🙂

    Igyekszem arra törekedni hogy minél kevesebb sületlenséget tartalmazzanak a posztok a terjedelem ellenére, de akkor úgy tűnik hogy nem csak én gondolom úgy hogy ez sikerült. 🙂

    Nem mondom a Ricsis encounternél engem is megnevetett hogy a magyar szinkront érintő -szerintem- korrekt hozzászólás után serious businessé fajult a téma a mondanivaló felesleges behozásával és az egyszemélyűségből hirtelen többszemélyűséggé, security szolgálattá fajult “védekezéssel”. Biztosan Robotnikos álarcban szoktam előbújni a fanok ágya alól éjszakánként egy Spreaderrel és a fülükbe suttogok vagy nem is tudom. 😀 Abban viszont nem csalódtam hogy a mondanivaló még mindig nem lett elmagyarázva, de természetesen többek között én is le lettem hurrogva hogy úgyse érteném azt, miközben a fejem fölött egy ideje már elkezdődött a második X is. Ha más nem, legalább az akkor elég szar hetem fel lett dobva egy kicsit.

    Aois eset kicsivel jobb volt, mert ott legalább az alapfelállás hasonlított egy normális véleménycserére, csak ez meg vakvágányra ment azzal hogy a topikon túl a bizalmaskodás ellenére nyúlfaroknyi infó nem derült ki arról, hogy mitől awesome a TD.

    A fanboy/fangirl rohamok hiányának örülök is, bőven megelégszek azzal hogy mások háza táján, fórumokon érkezetteket elolvasom és esetleg elkacarászok rajtuk, valahogy nem hiányzik hogy egy hirtelen jött nagyokos sértődötten számon kérje rajtam azt, amit egy játékról/animuról véleményként írtam a blogon.

  • siklara

    Boldog szülinapot!

    Csak mostanában fedeztem fel a blogod, mert egy ideig kicsit hanyagoltam az egész WP szcénát a nálam időszakosan beálló blogger’s block jelenség miatt, de bejön, amit csinálsz, csak így tovább! A régebbi postok esetleges hibái és hiányosságai miatt ne aggódj, elég nehéz állandó színvonalon alkotni (nálam is tiszta gáz az első pár bejegyzés, meg néha a mostaniak is :D).
    Arra bátorítanálak, hogy a rivjúk legyenek csak minél szubjektívebbek, mert azokat az igazán izgalmas olvasni! : )

  • Wagner

    Boldog blog szülinapot!

    Posztjaid jók de előfordul, hogy kicsit TLDR. Mondjuk gamepsot, IGN ismertetőknél ezt többször éreztem.. A lényeg, hogy a kevesebb a néha több. : )

    A hardest boss listát kíváncsian várom, az animékről ez már nem biztos, hogy elmondható.

    ..és tetszik ez a pozitív hozzáállás a statisztikákkal kapcsolatban, én sokszor nem vagyok elégedett a számokkal. : )

  • Junchi

    HB, blog! :3

    Bírlak, szal csak így tovább a jövőben is. 😉

  • Dodgers

    Thx pípöl. 🙂

    Siklara:
    Köszi. 🙂

    Régebbi hiányosságoknál talán az zavar a leginkább, hogy magától értedődő, alap dolgokban mutatkozott hiány, például animus posztoknál nem is értem hogy miért nem kopiztam be legalább egy képet rendesen ahelyett hogy lustamód az AA-ra való linkelésre hagyatkoztam. Azóta természetesen igyekszem feljebb húzni a színvonalat, amit december óta próbálok tartani néha több, néha kevesebb sikerrel de a kezdetekhez képest már a mostani színvonalat is fejlődésnek érzem.

    Szubjektivitás terén igazad van, kicsivel több nekem se ártana belőle már csak az esetleges szárazság elkerülése végett is, csak valami okból kifolyólag mindenáron próbálom elkerülni a ló másik fertájára való pottyanást és az ezzel járó elragadtatottságot, másszóval az objektív/szubjektív közötti egyensúlyon van mit javítani még. A két animus poszton majd elválik hogy mennyire fog ez sikerülni. 🙂

    Wagner:
    A “kevesebb néha több” passzus bennem is felmerült egy párszor, legtöbb esetben talán a hosszúra nyúlt bevezető bekezdéseken érződött ez a leginkább, amit utólag visszanézve nyugodtan rövidebbre vehettem volna. Mostanában próbálom ezt orvosolni azzal hogy rövidebbre húzom a terjedelmét és hozzácsapom pölö a poszt tárgyának rövid történetét, ahogy tettem azt a Commandosos posztban. Félmegoldásnak megteszi ez a módszer szvsz.

    Boss listával per pilanat szenvedek egy kissé az arra érdemesebb helyezettek felevenítésével, de max jövő hét elejére megpróbálom gatyába rázni a dolgot. Animus posztok kapcsán pedig nem tudom mennyire sovány vigasz ha azt mondom hogy egyik esetben se lesz negatív végkicsengése az értékelésnek.

    Statisztikák terén úgy vagyok, hogy a “kis falat is falat”, és ahhoz képest, hogy az elején napi 0-5 nézettségekkel számoltam nekem már ez a mennyiség is bőven eléri az “elégedett” státuszt, a 100 fölötti eredmény már remeknek számít. 😀 (eddig talán háromszor volt ilyen).

    Junchi:
    Köszi. 🙂

    • Wagner

      Igen a bevezetőket szoktak elnyújtani legjobban. : )

      Boss lista megírását én is elhúztam két hétig és még mindig úgy érzem mintha valami kimaradt volna. :S

      Animéből nem tudom elképzelni, hogy mit láttál ami pozitív lett volna, de egy OP posztra kíváncsi lennék mondjuk egy 1. saga beszámolóra.

      • Dodgers

        Nem mostani stuffokról lesz majd szó (újabbik is 2005-ös), és nem is olyanokról amelyeket az elmúlt fél-egy évben láttam (na jó, az egyiket mostanában újranéztem nosztalgia címén). 2011-es animuról pedig nem fogok írni az biztos, hiszen a Nichijout köpködtem már egy hete, a Madoka meg nagyon az elején jár ahhoz hogy érdemi, a Nichijous poszt hsz-ében leírt véleménynél többet mondjak róla.

        Az OP-s beszámoló viszont jó ötlet, amúgy is pont tegnap jutottam a végére az Arabastát követő filler-csokornak, 143~ rész után meg talán illene valamit írni is az animéről. 🙂

      • Wagner

        Na akkor epic volt a Kroki, nem? Az utána lévő 1-2 filler se volt rossz úgy emlékszem. Akkor készülhetsz a Sky Island-re. : ) Még egy 10 rész kb. és jönnek Black Beard-ék is.

  • Dodgers

    Yeah, Krok nem hazudtolta meg a bizalomgerjesztő fizimiskáját, és pluszba nem is lett belőle világfájdaló pojáca akinek az a legnagyobb baja hogy mily’ szemetek az emberek. Goat Island/Rainbow Mist arc egész tűrhető volt, bár igazság szerint a karakterekre koncentráló arc alatt mintha kifogyott volna a nafta mert kissé unalmasra sikeredtek, a currys résznél pölö alig bírtam megálni hogy ne nyomjam ki. De még mindig értékelhetőbbek voltak ezek a részek mint a Naruto/Bleach filler monstrumai. BB-re kíváncsi leszek majd, mert az eddig JT-n látott videók alapján ritka egy patkánynak látszik már ránézésre is. 😀

  • siklara

    Bocsánat, félreértettelek és azt hittem, kizárólagos objektivitásra törekszel, de ha az egészséges egyensúly belövése a célod, akkor vedd úgy, hogy nem írtam semmit. : ) Én néha átesek a ló túloldalára, de sose bánom. 😀

    A korai animés postjaim nekem is nagyon pongyolák, mostanában meg egyet sem írtam.

  • Dodgers

    No problem, utólag visszaolvasva valóban úgy tűnik hogy nem fogalmaztam úgy ahogy kellett volna. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

