A kellemes, a visszafogott, és a nem túlzottan meglepetés

Általánosságban nem szoktam gyakran direkt egy kiadóra kihegyezett postokat írni ha játékmegjelenésekről van szó (az inkább az E3-as, TGS-es postok rezortja), de a Sega mostanában tett egy-két olyan megjelenésekkel kapcsolatos bejelentést, amelyek kapcsán úgy gondolom érdemes nyilatkoznom egy pár szót, mégha a háromból kettő esetben nem igazán pozitív a véleményem:

A kellemes – Daytona USA

Már jó ideje felfedezhető a trend, hogy a kiadók szeretik előkaparni a régebbi, sikeres címeiket egy kis extra zöldhasú reményében, és ez alól a Sega sem kivétel. Miért is lehetne, hiszen már annak idején is sok jó játékuk volt mind otthonra, mind a játéktermekre, ám az utóbbi szegmensből valamilyen okból kifolyólag lassacskán jönnek csak a címek, amelyek megérdemelnék a PSN/XBLA archiválást. Ezen változtat talán a Daytona USA arcade változatának portja amely a hónap végén támadja majd be az említett két “piacteret”, számottevő kozmetikázás nélkül. Maga a játék alapjáraton nem tartozna a kellemes kategóriába a stílus iránti általános közönyöm miatt, ám a (Dreamcastes) Crazy Taxi mellett a Daytona bővíti azon kivételek sorát amelyet ettől függetlenül kedvelek, már csak azért is mert annak idején szanaszét játszottam a PC-s változatot. Ha másért nem ezért érdemes lesz hónap végén feltöltőkártyát vennem a leendő dobozos játék mellé, aminek sorsa jelenleg a Disgaea 4 és a Catherine között mozog.

A visszafogott – Binary Domain

Aki csak egy kicsit is figyeli a játékvilág mostani alakulását, annak feltűnhetett hogy a TPS, FPS stílusú játékok iránt igencsak megugrott az érdeklődés világszerte, aminek eredményeként lassan annyi lesz belőlük hogy bármelyik véletlenszerű folyót el lehetne tömíteni. Ennek egyenes hozományaként igencsak megfigyelhető az egykaptafára készülés jelensége amiről gyakran már a képek alapján meg lehet győzni a kétkedőt, mégha alkalmanként készülnek olyan darabok amelyek képesek ezen felülemelkedni és egyedi, remek gameplayt képesek nyújtani viszonylag egyedi környezetben. A Sega/Platinum kettős tavalyi lövöldéje, a Vanquish erre remek példa volt, ám a Yakuza sorozatot is jegyző AM4 dobásáról, a Binary Domainről már nem tudnám ezt túlzottan elképzelni, ugyanis első, sőt sokadik blikkre se tűnik sokkal többnek a többi hasonszőrű próbálkozástól. Amiért mégis említést teszek róla az a legújabb trailer, amely tanúsága szerint bizonyos mértékben lehetőségünk van befolyásolni az események folyását a csapattársainkkal való, kiadott parancsok alapján eldőlő harc közbeni és általános viszony segítségével, ezzel akár többféle endinget is előidézve. Habár az ötlet vitathatatlanul ígéretesnek (és ami fő: tartalmat sugallónak) hangzik, a gyakorlati megvalósítás az ami érdekes elem lesz, pontosabban az hogy mennyire is folyásolja be a játék haladását ez a lehetőség. Arról nem is szólva hogy mennyire dobja majd fel a látszólag semmiben sem kiemelkedő gameplayt, mert például én ilyen módon megnyíló, egymástól szögesen eltérő pályacsomagokat képzelek el abszolút minimumnak.

A nem túlzottan meglepő – Yakuza: Dead Souls

Még az év elején írtam egy posztot a legújabb Yakuza rész, az “of the End” demójáról, amely nem mondhatnám hogy elnyerte a tetszésemet, rögtön két okból is. Az egyik ok a gameplayben keresendő ami abszolút semmit nem őrzött meg a korábbi beat’em up szisztémából és helyébe egyhangú, vérkönnyű lövöldözést tett. A másik ok pedig ott keresendő hogy a tavalyi év moéja, a zombik már ebbe a franchiseba is betették a lábukat, ezzel egy csapással agyonütve a korábbi részek valóságot bizonyos mértékben mímelő jellegét, arról nem is szólva hogy izzadtságszagtól csöpög az egész koncepció (segítség: sikeres téma + sikeres sorozat = profit). Az ok amiért mégis postra érdemesnek tartom a témát az kissebb részben az angol megjelenés ténye (amely szokás szerint márciusra van datálva), illetve nagyobb részben a középkori Japánban játszódó mellékág, a Kenzan további ignorálása a Sega részéről. Annak idején érhető volt az angol megjelenés valószínűségtelensége, hiszen még a harmadik részt is sokadik noszogatásra hozták át angol nyelvterületre, de azóta eltelt másfél év és továbbra sincs semmi jele annak hogy hajlandóak lennének lefordítani a játékot, újonnan egy nyugaton kényes témára hivatkozva. Csak akkor hadd vessek fel egy tényt: a GTA minden egyes része egy sor morális erkölcsöt sért meg minden alkalommal, és mégsincs akadálya a megjelenéseknek.

Reklámok

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

5 responses to “A kellemes, a visszafogott, és a nem túlzottan meglepetés

  • Wagner

    Ez már nagyon LoL, hogy a zombis részt fogják folytatni. : (

    Daytona: erre emlékszem, mi is PC-n toltuk még nagyon régen. Ha jól emlékszem akkor csak a demója volt.

  • Dodgers

    Nem fogják folytatni, csak bejelentették hogy ki lesz adva angolul is. 🙂 De még így is lol az egész helyzet, mert ez a rész volt állítólag a leggyengébb a sorozatból és pont ezt akarják lefordítani, míg a Kenzan és a PSP-s rész ítészek szerint sokkal jobbra sikerült és nem akaródznak kijönni japánon kívül.

    Daytonából sokáig én is a demóval játszottam, de egyszer az eredeti arcade változatot is lehetőségem volt kipróbálni egy nyaralás alkalmával, és a PC-s teljes változat is megvolt kölcsönbe egy-két hétig. A Dreamcast port (Daytona USA 2001) sem rossz eresztés, de kissé híján van az extráknak, a grafikai tuningon kívül ugyanazt nyújtja.

  • Péter

    Személy szerint én ugyan kedvelem a zombis darabokat, de hogy egy Yakuza játékba minek, azt nem értem. Értékelhető darab amúgy is elég ritkán jön ki belőlük.

    A legnagyobb moé amúgy nem a zombi, hanem a terrorista, belőlük a ’90-es évek vége óta jön az utánpótlás minden hónapban, csak épp hol ruszkiknak, hol araboknak, hol koreaiaknak, hol egyéb a nyugat által utált népcsoportnak felelnek meg.

  • Dodgers

    Odáig érthető lenne a zombi-téma behozatala, hogy Nagoshi (a sorozat rendezője) a spinoffokban szeret kísérlezetni azokkal az újításokkal, változtatásokkal, amelyeket a fősorozatba nem akar vagy nem mer beletenni, ilyen közegbe hellyel-közzel beférne egy ilyen mellékág. Csak ott van a gond hogy előtte kijött öt rész egy olyan sorozatból amely nagyban épített a látványos bunyóra, a viszonylag reális millőre és a Shenmuet idéző autentikus környezetre, és pont ezeket dobja sutba ez a zombis epizód. Persze elhiszem hogy népszerű a téma meg minden, de inkább csináltak volna ebből egy pár perces mi-lenne-ha trailert és hagyták volna rá az egészet.

    Terrorista mint legfőbb moe témában igazad van, főleg az amerikai fejlesztőknek szokott ez kedvenc téma lenni az amúgy is erős patriótizmus miatt, na meg dizájn szempontjából is pofonegyszerű lehetőséget kínál, hiszen olyan szinten be van már járatva a téma minden egyes eleme hogy lényegében alig kell variálni bármin is.De a “másodlagos” moékkal sincs jobb helyzet, attól a kellemes tényezőtől eltekintve hogy idő előtt mindegyik kihal. Például 2004-2005 környékén a vietnámi téma volt felkapott (Battlefield Vietnam, Conflict: Vietnam, Men of Valor), a tavalyi-tavalyelőtti évben meg a zombik azok akikre mindenki akar csinálni valamit. Más kérdés persze hogy személy szerint a terrorista témától a CS-t követő időszak óta hányok, a zombikat meg kizárólag filmekben bírom, már ha jól sikerül maga a film.

  • Péter

    Mindig vannak ilyen sláger témák, Vietnámos divathullám ha jól emlékszem a Vietcong első részével kezdődött, ami amúgy jól is sikerült, utána jött a sok klón, bár a Battlefieldes verziónál annyiban más volt a dolog, hogy az a csapat alapú multira volt kihegyezve. A felsoroltakon túl volt még olyan is, hogy Line of Sight Vietnam, Shellshock Nam 67, stb.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: