Sonic Generations demo – első benyomások *frissítve*

*Update (10.26)* post folytatva a második, Modern Mode-ot prezentáló demó benyomásaival.


Valahol odafenn lehet egy törvény, miszerint a Segánál nem múlhat el úgy év hogy ne jelenne meg legalább egy Sonic játék, függetlenül annak jellegétől. Az idei epizód, a Generations pontosan ennek a törvénynek igyekszik majd tisztelet adni 2011 vége fele dobozos kiadásban. Ám előtte befutott a játékról a PSN-re, amely a játék Classic Modejából nyújt ízelítőt, és amelyen időbeli korlátozás van. Ez annyit tesz, hogy a demo július 12 után nem lesz képes a működésre, használhatatlanná válik az a körülbelül 650 megabájt amit igényel a konzol merevlemezéből. Hogy ennek mi az oka nem tudom még most sem, de azt tudom hogy ez a korlátozás Japánra is érvényes ahol még mindig nem állt vissza teljesen a PSN, köszönhetően részben az április-májusi PSN hackelős esetnek, részben pedig a sajnálatos márciusi események miatt. Ez annyiban jelent hátrányt Japánnak, hogy ha nem áll vissza rendesen a PSN 12-ig, akkor a japáni közönség egyszerűen lemarad a demóról. Ezt végképp nem értem, de a Segánál remélhetőleg tudnak konkrétabb indokot szolgáltatni a “who cares” frázison kívül.

Ezt félretéve megállapítható, hogy a játékot valóban a széria huszadik születésnapjának megünneplése inspirálta, hiszen már a főcímképernyőn is az első rész főcímzenéjének remixelt változata hallható, és ez az érzés a demo pályájának elindításakor is megmarad: azontúl, hogy Green Hill névre hallgat, még annak a zenéit, pályaelemeit, ellenfeleit is felhasználja, kihangsúlyozva ezzel a játék áttekintés jellegét, egyúttal az E3-as trailerben látott Sonic Adventure 2-es pálya behelyezése is értelmet nyert ezzel. A Classic Mode klasszikussága nem merül ki ennyiben, hiszen a készítők célja az volt hogy ez a módozat minél jobban visszahozza a régi részek hanguatát, ami szerintem sikerült. Amellett hogy bizonyos elemek ismerősek a Sonic 1-ből, a Sonic Team pályatervezési részlege ezúttal sem hibázott a demó alapján: a több részre elágazó, lendületes, a lassú kutakodást és a száguldást egyaránt támogató útvonalak hatására nem fullad unalomba a futkorászás, arról nem is szólva hogy a Sonic 4 után ezúttal is kombinálták a gyors szakaszokat és a platformrészeket egy pályán belül, ismételten túllépve a Mega Driveos és GBA-s részek kissé kiegyensúlyozatlan pályatervezésén. Ha már pályatervezés, érdemes szót ejteni a játék fizikájáról is, hiszen sokaknak ez volt a fájó pont a Sonic 4-ben, ahol az addigi részektől eltérő fizika volt megfigyelhető, ami kicsit nehezebb gyorsulást, “nehezebb Sonic” benyomást, és ugráskori kőként való lehuzanást váltott ki. Ezen ha nem is teljesen de változtattak a Sonic Teamnél: látszott hogy próbálták figyelembe venni a panaszosok észrevételeit de nem hagyták figyelmen kívül a Sonic 4-ben készített fizikát sem, így a kettőnek az ötvözetét sikerült megalkotni: már jobban hasonlít az első három rész fizikájához, de nem szakadt el teljesen az S4-ben látott millőtől. Ráadásként a lock-on rendszer szanálásra került, így viszont az új fizika a lehetőségekhez mérten jól adja vissza a régi részek jellegét. Ennélfogva az irányítás kézre álló és gyorsan reagáló most is, ráadásként a Spin Dash mozdulathoz most már elég a Négyzetet is nyomkodni, ez különösen menet közben hasznos funkció.

Mivel az elmúlt időszakban a sorozat 3D-s kivetülései nem voltak a legjobbnak nevezhetők, kérdéses volt hogy miként fogja a Sega ezt a lehetőséget beépíteni, hiszen a kamerakezelés, a túlzott gyorsaság, az irányítás vagy éppen a jellegtelen pályadesign rendszeresen megbuktatják ezeket a kivetüléseket. A Generationsről eddig is lerítt hogy mindenáron biztosra akarnak menni, és a Modern Mode demóját többször végigjátszva még inkább biztos vagyok ebben a kijelentésben. Ha össze kéne foglalnom hogy milyen szisztémát követ a játék, gyakorlatilag egy 3D-be ültetett Sonic Rusht kéne elképzelni, azaz a (futás közben sebezhetetlenné tevő) booston kívül az ég egyadta világon nincs semmi újító elem a gameplayben, ezúttal nem akartak új mechanikákkal próbálkozni. Ennek az lett az eredménye hogy a pálya betanulása után elég jól átjön az újkori Sonic játékok, így az Advance
széria mentalitása, azaz a platformelemek félredobása a minél gyorsabb sebesség érdekében, ami pozitív oldalát tekintve a klasszikus arcade mentalitást is magával hozza, azaz a minél jobb idő elérése itt is motiváló elem. A platformelemeket érintő kijelentés ugyanakkor nem teljesen igaz, hiszen a Classic Mode pályadesignjához hasonlóan egy pályát jó pár útvonalon lehet teljesíteni, amelyek időnként megkövetelnek egy kevés célirányos ugrándozást. Ehhez hozzáadva a közel tökéletes irányítást (launchal van egy kis gond a “zuhanásnál”) a Modern Mode véleményem szerint legalább olyan jól ellátja prezentáló feladatát mint a Classic Mode, és a két mód változatossága, váltakozása valamelyest kiküszöbölni látszik a régi és új Sonic játékok hosszú távon előjövő kisebb hibáit is (gálánsabban szólva: nem hagy elég időt nekik ahhoz hogy előjöjjenek).

Grafikai részről ha lehet még szebb a játék mint a Sonic 4 volt: színesebb, élettel telibb, és a hátterek is kimondottan szépek, különösen az elmosás alkalmazásával. Sonic új 3D-és (pontosabban 2.5D-és) modelljét igyekeztek minél jobban a Sonic 1-es spritejához hasonlóra alakítani, amivel jó munkát végeztek, méltó küllemet kapott a legelső spritehoz. Az egyedüli észrevetelem mindössze az, hogy a futásanimációjában mintha hiányozna egy frame, ami a jellegzetes pörgő lábak előtt jelentkezne, így egy ponton olyan a figura mintha jégen csúszna egy fél másodpercig. A töltőképernyő stílusa azonban hagy egy kis kívánnivalót maga után, olyan benyomást kelt mintha egy csicsásabb szülinap folyna éppen. Ez persze érthető hiszen mégiscsak a figura születésnapjáról van szó, de ez így, ebben a formában nem Sonicos, tipikusan a kevesebb több esete. Ellenben a hangokról zenékről csak jót tudok mondani, előbbi esetben a szokásos hangokat vették elő egytől egyig, így ezen a téren nehezen is lehetett volna failt produkálni, viszont mind a két mód Green Hill remixe nagyon jóra sikeredett, simán ott van a helye a jobb remixek között. A Classic sokkalta jobban áthozza a MegaDriveos fílinget mint tette azt a teljes Sonic 4 OST, a Modern Mode pedig méltó tisztelgés az azóta klasszikussá vált szám előtt a mostani Sonic játékok stílusában prezentálva, láma vokálok nélkül. Ha ennek a résznek a zenéjét is Jun Senoue szerezte, akkor ezúttal nagyon jó munkát végzett.

Konklúzióként azt tudom mondani, hogy a Generations mindkét módjával valószínűsíthetőleg nem lesz gond, hiszen bizonyítja hogy Sonic igenis a 2D-s terepen érzi magát otthon. Ugyanakkor a Modern Mode 3D-s részének ötletével még most sem vagyok teljesen kibékülve, ez viszont nem jelenti azt hogy ne vadásznám le a játékot karácsony környékén a Metal Gear Solid HD Collection mellé.

Demo alapján: 9/10

Reklámok

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

12 responses to “Sonic Generations demo – első benyomások *frissítve*

  • Márkusz

    AZT A ROHADT KURVA! EZ KURVA JÓL NÉZ KI!
    És az a sok mozgási techika áh… miért csak most jöttek rá, hogy ez kell?

  • Dodgers

    Csak most kezdett el hatni a sokkterápia amit a 2D-s Sonic fanjaitól kaptak. Hamarabb is beláthatták volna mondjuk hogy a régivágású Sonicot jobban kedveli a közönség, de ami késik nem múlik. 😀 Aztán hogy milyen fogadtatása lesz jó kérdés, mert a Sonic 4-el még mindig nem barátkozott meg a nagy többség, még mindig nagyrészt a fizika miatt.

  • Péter

    Kész, ezt mindenképp ki kell majd próbálni! =)

    2.5D Rayman mellett 2.5D Sonic az amivel mindennél többet el tudok/tudnék hülyülni.

  • Dodgers

    Ha egyszer lehetőséged lesz rá feltétlen próbáld majd ki legalább a demót, mert ezzel úgy tűnik telibetalált a Sega. 🙂

    Tényleg, a Rayman Origins is lassan jöhetne már, a(z egyébként bejövős) Rayman 3 óta szinte nem is volt epizód a klasszikus műfajban, csak ezek a nyulas ökörködések.

  • Wagner

    Ez tisztára olyan mint az első rész, már majdnem remake. Sose voltam egy Sonic fan de az első részt még én is vágom. : )

  • Dodgers

    Van igazság ebben, főleg hogy a kikerült pályalista szerint minden zóna témáját a korábbi részekből emelik majd át, például lesz Chemical Plant Zone a Sonic 2-ből vagy a Sky Sanctuary a Sonic & Knucklesből.

  • Junchi

    Felírtam a beszerzendők listájára. Engem meggyőzött. Nagyon is! :3

    (A PS3 beszerzése most már karnyújtásnyira van tőlem, szal számíts majd arra, hogy ha eljön az ideje, felbukkanok majd a blogodon vélhetőleg megannyi kérdés társaságában. :D)

  • Dodgers

    Rendben, ha lesz olyan kérdés amiben tudok segíteni, állok majd rendelkezésre. 🙂

  • Junchi

    Alapság, hogy beszerzem.

    _NAGYON_ hiányzik már valami jó platformjáték, Sonic-ot meg amúgyis komálom, szal do want.

  • Dodgers

    A mostanra való beszerzés ugyan ugrott a Disgaea 4 miatt, de valószínű hogy karácsony/születésnap környékén nekem is vételes lesz a dolog, hacsak nem dobják fel az MGS: Peace Walkert PSN-re. Ellenkező esetben az MGS HD Collection lesz a befutó.

    PS3-ra elvileg van egy pár jó platformer-sorozat (Ratchet, Sly Racoon), de mivel egyiknek se játszottam még a PS2-es részeivel se, így jó kérdés hogy valóban olyan jók-e mint amilyennek be vannak állítva.

    • Junchi

      A PS2-es Ratchet-széria EPIC WIN. Ha tízszer nem vittem őket végig egyesével, akkor egyszer se. 😛 Ezért is érdekelnek a PS3-as részek is.

      Jak, Sly viszont már annyira nem jöttek be… :/

  • Dodgers

    Jak esetében egyet tudok érteni abban a tekintetben, hogy már ránézésre se tűnik túlzottan jónak a játék, pontosabban a második résztől kezdve ahol felvették ezt a kicsit “darkosabb” vonalat. Sly legalább annyiban szimpatikusabbnak látszik, hogy maga a játék világa jó értelemben gyerekes.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: