A valaha készült legjobb SRPG-s egység

… vagy talán mégsem.

Ugyan még csak a Disgaea 4 hetedik fejezeténél járok, de kissebb utánaolvasás után azt hiszem megtaláltam a “kedvenc” egységemet az egész sorozatban, ami a Bio Suit nevet viseli. Alapjában véve nem lenne rossz egységről szó, ám az elsődleges evilityje (passzív skill) vitán felül kiérdemli a sorozatban a “legidiótább dizájneri döntés” patinás citromdíját. Arról van ugyanis szó hogy az egység megsemmisíti önmagát ha a HP-ja nem haladja meg a maximum HP 10 százalékát, még akkor is ha brutális mértékű szintlépés következtében következik be ez, vagy ha éppen ez az egység az utolsó életben lévő darab. Az egyedüli kivétel a jelek szerint akkor van ha MagicChange (egy szörny a humanoid karakter fegyverévé válik) miatt következik be a 10 százalékos határ alá esés. Természetesen van (egy viszonylag hosszú) mód arra hogy ki lehessen játszani ezt a kis problémát, ám az kicsit sem elhanyagolható tényező, hogy a legszánalmasabb lények, a Prinnyk (videóban kék pingvinek) is csak akkor robbannak fel, ha elhajítják őket…

Advertisements

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

7 responses to “A valaha készült legjobb SRPG-s egység

  • Wagner

    Próbáld ki a Covenant of The Plume-ot. Ott olyan skillje van a karaktereknek, hogy az adott csatában sokszorosára felerősödnek, de ez annyira leterheli őket, hogy a csata után meghalnak. Onnantól ugrott a karakter és többet nem használhatod. :’ I Vészhelyzetekben nem rossz, csak utána meg nem marad olyan akivel tudna az ember harcolni.

  • Dodgers

    Ha a játék vége fele jön be az a skill akkor azt mondanám viszonylag fair feltételhez van kötve, final boss ellen elviekben kimondottan jól jönne ez a lehetőség “úgyis mindegy” alapon, főleg ha van abban a játékban New Game+ lehetőség.

    Disgaea 3-ban volt ehhez hasonló passzív képesség, de ennyire durva feltételhez mégsem volt kötve a használata. Lényegében egy olyan skill volt ami 50 százalékkal megnövelt minden értéket, de a megszerzett EXP mennyiségét felére csökkentette. Persze mivel elég hasznos skillről volt szó, direkt egy olyan, egyébként elég nehezen használható kaszthoz (Majin) volt kötve amelyet csak a játék végigvitelével lehetett megnyitni.

  • Wagner

    A játék elején ott volt már ez a skill amúgy.. és én kénytelen voltam elhasználni mert olyan gyengék voltak az embereim. Elég hamar dobtam a gamet:
    Mert ez olyan jó fej volt ez a game, hogy ha rossz felé mentél, nem a megfelelő helyszínre akkor kihagyhattál egy csomó létfontosságú dolgot és nem lehetett visszamenni korábban kihagyott helyekre. Ilyen SRPG ez is, Valkyrie Profile spin-off, nézd meg milyen. : )

  • Dodgers

    “…ha rossz felé mentél, nem a megfelelő helyszínre akkor kihagyhattál egy csomó létfontosságú dolgot és nem lehetett visszamenni korábban kihagyott helyekre.”

    Ez alapján azt hittem hogy egy legalább 15-16 éves játékról van szó, kicsit se lepődtem meg mikor kiderült hogy ez egy 2009-es játék :D. Elég szivatósnak tűnt a leírás ahhoz hogy egy PS1-es/SNES-es játékot feltételezzek róla.

    Maga a játék egyébként nem tűnik rossznak, kicsit Final Fantasy Tactics beütése van és grafikaliag/zeneileg is jónak tűnik. Ha egyszer megjön a kedvem más SRPG-khez lehet kipróbálom, amúgy is lassan ideje lenne elővenni újra a Jeanne D’Arcot is. 🙂

  • Wagner

    Egyébként ha ennyire bejön a Nippon Ichi vonal (Disgaea-ból ítélve) akkor kipróbálhatod még a Soul Nomad and The World Eaters-t is. : )

  • Dodgers

    Egy ideje tervezem már kipróbálni a többi NIS-es PS2-es játékot is (La Pucelle Tactics, Makai Kingdom, Phantom Brave, plusz a Soul Nomad), de amennyire bőven elég a stílusból a Disgaea, az alapján viszonylag lassú kipróbálások lesznek majd ezekből. Átvezetők alapján viszont mindegyik szimpatikusnak látszik, szóval ilyen szempontból (is) bírom a NIS stílusát (Soul Nomados Asagi cutscene pölö azóta win mióta először láttam, és azóta megnéztem azt nem egy alkalommal).

  • Wagner

    Soul Nomad-ot azért tudom ajánlani mert próbáltam is és tényleg jó volt (1 órát után bad ending lol). Csak hát nagyon elég lett nekem is ebből a stílusból a Disgaea 1-es Laharl tápolás után. Volt, hogy majdnem elaludtam pusztítás közben. xD

    Phantom Brave meg annyira nem jött be. Valahogy másként működött mint amit már megszoktam.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: