Gamer kérdőív by Dodgers

Péter blogján találtam ezt a kérdőívet, amely a témájánál fogva megtetszett annnyira hogy én is kitöltsem, egyúttal ez legyen a második kérdőív jellegű post a blog hasábjain. A kérdőív eredetileg negyven kérdést tartalmaz, így az azután következő kérdéseket én fűztem hozzá össze-vissza jelleggel, afféle kiegészítés gyanánt.

– 05.11: Elhaym addícióját átvéve hozzáadtam egy ötvenharmadik kérdést.

1. Mikor játszottál először? – ’94-ben, kemény négy évesen.

2. Mi volt az első játék amivel játszottál? – A Capcom-féle Duck Tales, NES-re. Ha nem lettem volna akkora fanja a sorozatnak, akkor a Super Mario Bros-t illette volna meg ez a cím.

3. Mikor kaptad meg az első saját platformot, és mi volt az? – 1997, PC.

4. Mi volt az első játék amit kipróbáltál rajta? – Hűha, jó kérdés… vagy az első Commandos, vagy a Doom.

5. Melyik a kedvenc műfajod? – Run n’ gun.

6. Melyik a kedvenc játékod? – Metal Gear Solid 3: Snake Eater. A mai napig az egyik legtartalmasabb, nem RPG műfajú játék amivel valaha játszottam, és a Kojima-féle alaposság az egész játék alatt kitart.

7. Melyik műfaj áll tőled a legtávolabb? – Fogós kérdés, könnyebb dolgom lenne ha a legrégebb óta idegen stílusra gondolt volna a kérdés. 😀 Ebben a megközelítésben a WRPG, illetve a classic RPG lenne a válaszom. Nem rühellem ezeket a játékokat de már annak idején se tudott megmozgatni a műfaj, mindig is jobban lekötöttek az akciódúsabb stílusok (beat’em up, shoot ’em up, stb.).

8. Mi volt a legnagyobb csalódás? – Sonic the Hedgehog, avagy Sonic 06. A sorozat újraértelmezése helyett majdnem romokba döntötte azt, az embertelen mennyiségű bugtól kezdve a furryknek kedvező sztoriig bezárólag.

9. Melyik volt a legkellemesebb csalódás? – Yakuza 1. Eleinte nem nagyon tetszett a játék, azonban a sztori előrehaladtával és a játék mechanikájának megszokásával egyre inkább megtetszett. Manapság pedig az egyik kedvenc franchiseom, benne az általam egyik leginkább kedvelt főszereplővel.

10. Melyik volt a leghosszabb játék amivel eddig játszottál? – Shin Megami Tensei: Persona 4. Konkrétan nem ugrik be a beleölt órák száma, de a három végigjátszás révén 240 körülre emlékszek.

11. Mit vittél végig a leggyorsabban? – Attól függ, első végigjátszásra vagy a játék ismeretével?

12. Melyik volt az eddigi legnehezebb játék amivel játszottál? – Tisztességes nehézség esetén a Metal Slug 3 az utolsó pálya miatt, míg szemét nehézség esetén a Megaman X6, ahol doujin játékok szintjét verdesi az igazságtalanul megtervezett pályadesign.

13. Melyik volt a legkönnyebb? – Soldier of Fortune. Első végigjátszásnál jó ha kétszer meghaltam, a final bossnál.

14. Melyik játékot adtad fel a leghamarabb, pedig tetszett? – Shin Megami Tensei III: Nocturne. Egyrészt nem mindig van kedvem JRPG-zni, másrészt mindig volt valami más ami elvonta a figyelmem.

15. Régi vagy új? – Is-is.

16. Európa, USA, vagy Ázsia? – Ázsia, mivel az eddig általam végigvitt játékok túlnyomó része ebből a térségből származik. Ugyanakkor egyáltalán nincs bajom a másik két régióval sem, mégha ebből a két térségből ritkábban is kerül ki számomra érdekes játék.

17. Single vagy multiplayer inkább? – Inkább szingli. Egyrészt Team Fortress 2-őn meg Hard Corps: Uprisingon kívül nem játszok olyasmivel aminél érdekelni tudna a multiplayer, másrészt többre értékelem a tisztességesen összedobott szingli módot a szabvány alapján besuvasztott multinál.

18. LAN vagy Online? – Inkább LAN, Online nem tudja pótolni az összejövetel élményét még mikrofonnal se.

19. Szoktál-e Online játszani, ha igen akkor miért, ha nem akkor miért? – Lásd a tizenhetes kérdésre adott válaszomat.

20. Mi a véleményed az MMO-król? – Személy szerint értelmetlennek tartom a stílust a konkrét cél hiánya, és az ennek révén örökkévalóságig ismételt feladatok miatt.

21. Eredeti vagy másolt? – Is-is, mert a másolt példány kipróbálása nagyobb prezentáló erővel bír, mint egy demó. De ami megtetszik azt igyekszem eredetiben megvenni, amit elősegít az hogy dobozos kiadásban évente jó ha három-négy cím szokott érdekelni. Plusz használt játék vásárlás FTW.

22. Hány darab eredeti játékod van? – Össz-vissz 34.

23. Szerinted káros a Warez? – Bizonyos mértékben igen, mert vannak olyan esetek amikor az alacsony példányszámban eladott előd miatt nem jelennek meg egy régióban a folytatások. Ugyanakkor hasznosnak is tartom ezeket, mivel a rajongói közösségeknek lehetőségük nyílik módosításokat végrehajtani a játékokon, gondolok itt például a rajongói fordítások applikálására.

24. Szoktál venni magazinokat? – 2001-től 2008-ig faltam az 576 Konzolokat, de az újság megszűnése óta átálltam a netes ismertetők, vélemények olvasására.

25. Szoktál használni kézikönyveket, végigjátszásokat? – Csak akkor, ha sok próbálkozás után is úgy érzem hogy nem tudok haladni a játékkal. A sok alatt legalább 30 retryt, vagy 2 órát tessék érteni.

26. Szoktál cheateket, trainereket használni? – Régebben Doomhoz és a GTA-khoz használtam, manapság viszont egyáltalán nem.

27. Szoktál használni patcheket? – Ha ezekkel el lehet érni hogy egy játék ne legyen bughalmaz, akkor igen. Más esetben nem oszt, nem szoroz nálam a patch megléte.

28. Szoktál modokat, skineket, vagy egyéb addonokat használni? – Anno 2003 körül a Battlefield 1942-höz használtam modokat, azóta nem használtam egyet se.

29. Mi a véleményed a Steam és a hasonló rendszerekről? – A mostani konzolgeneráció egyetlen legjobb találmányai ezek a rendszerek, köszönhetően annak hogy így olyan stílusok éledhettek újjá, amelyeknél a dobozos kiadás nem érné meg a fejlesztőknek. Plusz olyan játékokat is lehet így venni, amelyeknek ugyan van dobozos kiadása, de itthon szinte nem lehet megtalálni a dobozos példányt.

30. Mi a véleményed az újfajta mozgásérzékelős eszközökről (Kinect, Move, Wii)? – A Wii megoldása érdekes lett volna a Nintendóhoz való kötődése miatt, de elrontották szvsz azzal hogy a fejlesztők alig tudnak olyan konkrét ötletekkel előállni, amely a minijátékokon és a bugyuta rajzfilmadaptációkon túlmenően képes lenne használni egy egész játékon át a hardver. Move ugyanez, míg a Kinectnél ezen felül még várni kellett volna egy másfél-két évet, ami alatt teljes körűen le lehetett volna tesztelni a technológiát.

31. Mi a véleményed a DLC-kről? – Általánosságban nem túlzottan tetszik ez a megoldás, mert lényegében olyan dolgokat kínálnak fel ennek révén, amelyeket régebben még a játék különféle feltételekkel való teljesítésével lehetett megnyitni, gondolok itt főleg az extra karakterekre, kosztümökre. Ennek ellenére ha valóban új, nem a lemezen/játékban meglévő tartalmat kínál a DLC, akkor annyira nem vagyok ellenszenves a szolgáltatás iránt.

32. Szereted a HD feldolgozásokat? – Igen, egyrészt mert jó egy lemezen tudni több játékot, másrészt ezekben a feldolgozásokban szinte mindig felhúzzák a képfrissítést 60 fps-re, ami egy kimondottan jó dolog az annak idején megjelent, PAL felbontásban lassab játékok esetében.

33. Szereted a remakeket? – Alapvetően kedvelem a remakeket, bár azt nem szeretem ha a nehézséget lejjebb viszik bennük, vagy a grafikai stílus túlzottan ellentmond az előd által felállított jelleghez.

34. Mi a véleményed a feldolgozásokról? – A húsz-huszonöt évvel ezelőtti feldolgozásokat kedvelem, mert annak idején még olyan játékokat készítettek ennek címén, amelyeknél a licensz csak járulékos, jótékony plusz volt a (jó esetben) amúgy is jól működő gameplay mellett. Manapság viszont rühellem a feldolgozásokat mert javarészt megfordult a prioritás, vagyis elsősorban egy merch készítése a cél, amelyhez csak plusz egy összetákolt játék.

35. Mi a véleményed a hazai és a külföldi videó teszterekről? – Hazai teszterekkel annyira nem vagyok képben, viszont a külföldiek terén szvsz viszonylag kevés az olyan teszter, aki a hiányosságokat és az erőségeket egyforma érzékkel képes kiemelni. Az egyes területek kiemelésével nagyrészt nincs gond, de viszonylag ritka az olyan próbálkozás, ahol a két szegmens egyszerre van jelen.

36. Szoktál használni gamer szlenget? – Egy-két elsütés erejéig beleférnek a netes kommunkiációba, de IRL egyáltalán nem.

37. Látogatsz e fórumokat, és ha igen, miket? – Néha benézek a Playstation Community és a GameFAQs fórumaira, de nem napi szinten teszem ezt.

38. Szoktál e gamer rendezvényekre járni? – Egyáltalán nem szoktam.

39. Beöltöztél-e már, vagy beöltöznél e valamelyik kedvenc karakterednek? – Még sosem öltöztem be egy játékszereplőnek se, és nem is hinném hogy be akarnék öltözni bárkinek is.

40. Szeretnél egyszer videojáték fejlesztőként dolgozni? – Nem utasítanám vissza, de csak olyan kiadóval állapodnék meg aki szabad kezet adna nekem a fejlesztés során, hagyná hogy tényleg azt valósítsam meg amit én elképzeltem, nem kötne ilyen-olyan trendekhez.

+

41. Mi a véleményed az archivementekről, trófeákról? – Ha olyan feladatokért járnak amelyek a játék profiljába beleillenek, vagy a játék további felfedezését hivatottak motiválni, akkor nincs különösebb bajom velük. Azonban ha túlzottan egyszerű vagy repetitív az ezek megszerzéséért teljesítendő feladat, akkor kimondottan gyűlölni szoktam ezeket, mivel egyrészt ez csak látszati jellegű tartalombővítés, másrészt ez adott “életet” az archivement/trophy whore rétegnek, azoknak akik szinte nem is hajlandóak játékot venni ha az nem támogatja valamelyik szolgáltatást.

42. Általában milyen nehézségi fokot szoktál választani? – Első végigjátszásra szigorúan a Normal nehézségi szintet szoktam választani, míg a többi végigjátszásnál szóba jöhet a Hard mód.

43. Ha választhatnál egy játék normál és különleges kiadása között, melyiket vennéd le a polcról? – Valószínű a normál kiadást választanám, általában nem szoktak izgatni a különleges kiadások annyira hogy meg is vegyem őket.

44. Általában hányszor szoktál végigvinni egy játékot? – Ha a végigjátszás során nem idegesít fel/untat halálra, vagy valamelyik mozzanata maradandó volt, akkor minimum kétszer szoktam végigvinni egy játékot.

45. Mekkora fontossággal bír számodra egy játék grafikája? – A gameplayt mindig is fontosabbnak tartottam a grafikánál, de ez nem jelenti azt hogy a bűnronda grafikát semlegesíteni tudná.

46. Ha tehetnéd, melyik játéknak készítenél egy remaket? – Shodai Nekketsu Kouha Kunio-Kun. Alapvetően decens beat’em up-RPG keverék lenne, de a menürendszer elég súlyos hiányosságokkal rendelkezik abból a szempontból, hogy semminemű olyan információt nem szolgáltat, amely egy RPG-hez elengedhetetlen lenne, gondolok itt például az egyes felszerelések által növelt statokra, vagy a következő szintlépéshez szükséges EXP-re.

47. Van-e olyan stílus amelyet annak idején kedveltél, de ma már nem? – Az FPS. 2002-től 2006-ig ez volt nálam a leginkább kedvelt stílus, azonban 2006 környékén megcsömörlöttem a stílustól és inkább elkezdtem a régebbi játékok irányába fordulni.

48. Melyik a kedvenc platformod? – Nehéz döntés, így maradnék az SNES mellett azon egyszerű okból fogva, hogy ez a platform volt az első, amelynek a játékkínálatába komolyabb szinten belemerültem.

49. Melyik játék OST-je volt számodra a leginkább maradandó? – Megaman X, abból is szigorúan az SNES verzió. Van ugyan már tíz éve is hogy először végigvittem a játékot, de még manapság is végig szoktam hallgatni a teljes OST-t.

50. Volt már olyan játék, amelyik az elején kellemes csalódásnak tűnt, de a végén rájöttél hogy mégsem olyan jó? – A Metal Gear Solid 4 pontosan ez a kategória nálam: az első két fejezet egy szinten van az MGS3-al, viszont a másik három fejezet még az első MGS-nek is szégyenére válna a tiszta játékidőt és a pályatervezést nézve.

51. Ki a kedvenc főszereplőd? – Naked Snake, vagyis Big Boss. Amellett hogy valódi túlélőművész, az “eredeti” Snake, és szimpatikus figura, a sorozat története során afféle antihőssé is válik, ezzel kihangsúlyozva a széria központi motívumát.

52. Szoktál használt játékokat venni? – Igen, évente legalább egy-két játékot használtan szoktam venni, főleg akkor ha érdemi szinten olcsóbban kínálják a bolti árhoz képest.

+ (by Elhaym) 53. Ki a kedvenc negatív szereplőd? – Ez könnyű lesz: Dr. Robotnik. 😀 A régi és az új designja mellett valahogy mindig is bejött az hogy az esetek túlnyomó többségében saját maga irányítja a bossként funkcionáló járműveket, és az AoStH egy kimondottan tetszetős, kétbalkéz főgonoszt csinált belőle.

Reklámok

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

11 responses to “Gamer kérdőív by Dodgers

  • Péter

    “csak olyan kiadóval állapodnék meg aki szabad kezet adna nekem a fejlesztés során, hagyná hogy tényleg azt valósítsam meg amit én elképzeltem, nem kötne ilyen-olyan trendekhez.” -> Na kábé ez lenne az, amit egyből felejthetnél el, már az első nap elején, sajnos. Sőt, sokszor kéne a saját jó ízlésedet, elveidet félretéve olyan irányba elvinni a dolgokat, amilyenbe a kiadó egyszer csak feltűnő megmondóembere szeretné.

  • Dodgers

    Reálisan nézve igen, kimondottan valószínű hogy rögtön az elején nem valósulna meg semmi az elképzeléseimből, mert manapság egyre inkább kezdenek elszokni a kiadók attól, hogy újszerű ötleteknek is utat adjanak, ehelyett afféle biztonsági játékot játszva a bejáratott címekkel. Pénzügyi szempontból persze több mint érthető az aggály, de “szakmai” szempontból viszont pont az önmegvalósítási faktor veszik ki az egészből. Na meg egy idő után fenn állna annak az esélye is hogy az eredményeimtől függetlenül arrébb állítanak majd. Emiatt például az EA-hoz vagy az Activisionhöz biztosan nem szegődnék el, de a Capcomot se tartanám éppen a legideálisabb “jelöltnek”. Viszont a Konami bizonyos mértékig ideális lenne a részemről, mivel kevésbé látszanak akadékoskodónak az új ötletekkel szemben. A legjobb persze Kojima pozíciója lenne, ahol aztán tényleg kedvemre alakíthatnék mindent az adott játékkal kapcsolatban, de álmodik a nyomor ugyebár. 😀

  • skydragon.hu» Blog Archive » Kérdőív (again)

    […] Dodgers, Benyo után beállok a sorba és kitöltöm ezt a 40 kérdéses gamer stuffot én is. […]

  • Junchi

    Duh, kár, hogy a tiédre csak azután akadtam rá, miután megírtam és kitettem az enyémet, csak mert most biztos hozzácsaptam volna a plusz kérdéseket is. :3

    Mindenesetre:
    41. So-so
    42. Dettó (easy nálam tabu, a hard után meg szóba jöhet a Chaos/Critical/Akármi mód is, feltéve, ha nem a direkt szívatásra mennek rá, illetőleg, ha sikerült legalább fél-profi szintre eljutnom a cuccban. Szerencsére volt már ilyenre példa. :D)
    43. Normál, a Limited Edition engem sem vonzz és gyakran pofátlanul sokba kerül.
    44. Mikor hogy. Van, hogy egyszer, ha jó, ha meg epic, akkor többször is. Onimusha 2-t pölö 11-szer vittem végig. 😀
    45. A hangulat az elsődleges szempont.
    46. MediEvil
    47. Nincs.
    48. PS2.
    49. Shadow of the Colossus.
    50. Sonic Heroes.
    51. Leon S. Kennedy (Resident Evil)
    52. Alap. : P

    • Dodgers

      42. -> easy nálam tabu

      Ahogy nálam is. Újabban nem is emlékszem hogy valaha is választottam volna egész játékra vonatkozóan easy módot, maximum csak érdeklődés szintjén, hogy mégis mennyiben könnyebb az easy mód.

      44. -> Onimusha 2-t pölö 11-szer vittem végig. 😀

      Nem semmi az a 11-es. 😀 Nekem a maximum a hat alkalom volt egy óránál hosszabb játékoknál, konkrétan az MGS3-at eddig hatszor vittem végig, és ebből egyik alkalom se volt speedrun.

      50. Sonic Heroes.

      Úgy látszik nem csak nekem nem jött be túlzottan az SH. 🙂 Az elején mondjuk még hellyel-közzel tetszett, és az Egg Fleet pályát ma is szeretem, de ezt leszámítva pofáraesés volt a játék. Bár azt még most is vallom, hogy a Shadow the Hedgehoghoz és a Sonic 06-hoz képest még ez viszonylag jó rész.

      • Junchi

        Az a 11 mondjuk úgy jött ki, hogy kvázi rá is volt kényszerítve a játékos, hogy 5-6-szor minimum végigvigye, mert csak akkor lehetett teljesen megismerni a karaktereket és a sztorijukat. És akkor persze ehhez még hozzájött az alapból epic játékmenet és az eye-candy gráf. 😀

        Ami az SH-t illeti: Igazából addig nem volt vele gond, míg el nem jutottam a buzi kaszinós pályákhoz. Azokkal egyszerűen a mai napig nem tudok kezdeni. Meg a főellenségek is, te jó ég, a graFIKÁról már nem is beszélve. Ellehetett vele lenni, nem azt mondom, mert így is megcsináltam az ÖSSZES rohadt pályát ‘A’ minősítésre (a Chaotix-osokon meg rengeteg kihívás volt amúgy is), de mint Sonic, annak csalódás volt, pláne az epikus Sonic Adventure 2 után.

        A Shadow the Hedgehog meg… nincs a LULZ-nak annyi szinonimája, amivel egészségesen körbe lehetne lőni azt a valamit. 😀 Igazából az nem is volt csalódás, mert elvárásaim sem voltak tőle. Meg amúgy is: Sonic játék fegyverekkel? LOL! (Pedig Shadow-t komáltam SA2-ben, meg a Sonic X nevű rémségben is egy fun karakter volt.)

  • Wagner

    Egész érdekes kérdőív. Lehet, hogy majd én is lopom.

  • Gamer Kérdőív « Wagner's hideout

    […] Dodgers-nél bukkantam rá erre a kérdőívre és utána láttam, hogy már szinte mindenki kitöltötte wp-s körökben (Péter, Benyó, Skydragon, Junchi . Szerintem annyira nem érdekes mint a múltkori személyesebb kérdőív, de ez is megteszi. Legalábbis kiposztolhatok valamit ameddig készül az éppen aktuális bejegyzésem. Na akkor lássuk.. […]

  • Elhaym

    Junchi, Dodgers: Kedvenc főszereplőnk megegyezik. 🙂

  • Dodgers

    Yey for Big Boss. 😀 Ha nem lenne az MGS3/Portable Ops/MGS4 akkor Solid Snaket választottam volna, de az MGS4-ben nem igazán tetszett ahogy helyenként próbálták túlzottan pátoszossá tenni a beszédstílusát, holott az MGS1-ben pont az tetszett meg benne egyrészt hogy viszonylag jó, lényegretörő analógiákat használt a monológjaiban.

    A kérdőívhez pedig kölcsön is veszem melegében a plusz kérdésedet, valahogy csak sikerült kifelejtenem a saját hozzáadásomban annak ellenére hogy az ellentétes kérdést hozzáadtam. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

