You get: a finished school

Minden iskolaféleség megkezdését jó esetben minél hamarabb szokta követni a sikeres teljesítés, amelyet nekem a tegnapi nap folyamán sikerült elérnem, aminek eredményeként a (körülbelül másfél éve kipécézett) képpel ellentétben diplomával ugyan nem, de egy FSZ bizonyítvánnyal mégiscsak sikerült gazdagodnom tömény két év után. A kilenc modulból, és ezen belül tizenkét szóbeli tételből és gyakorlati feladatból álló vizsga eredménye az egyes modulokra lebontva katonásra sikeredett a jó értelemben (két modult kivéve négyesek-ötösök váltakoznak), ugyanakkor az nem segített túlzottan a dolgokon hogy kimondottan széthúzták az öt vizsganapot két hónapra leosztva, ami nagyjából ki is meríti annak magyarázatát hogy miért nem születtek mostanában TL;DR postok akármilyen témában, és miért lett egy kissé elhanyagolva a firkatár. Ennek megfelelően az utóbbi két hónap nem telt olyannyira eseménytelenül, ahogyan szerencsés módon a vizsga öt napja közül négyből sem történt komolyabb fennakadás. A gyakorlati részekkel javarészt nem volt gondom a valóban jó felkészítésnek hála, és számomra szerencsés módon a szóbelin se jött elő túlzottan a nyilvános szerepléskor néha előbújó “lányos zavar” effektus. Azonban a tegnapi, utolsó vizsganap adta fel talán a legjobban a leckét, révén eredetileg két vizsganap lett volna ezen a héten a múlt héthez hasonlóan, de végül valami miatt összevonták egy napra a hétre leosztott öt szóbeli tételt, amely a 24 ember + névsor miatti szívás (V-vel kezdődő vezetéknév átka) + “kellemes” nyári meleg kombót figyelembe véve könnyen leszűrhető, hogy nem éppen a legrövidebb vizsganapok közé tartozott a tegnapi nap. Már csak azért sem, mert a V betű áldásos hatásaként a kötelezően reggel 8-ra rendelt jelenlétből egy körülbelül hat és fél órás dekkolás kerekedett ki, amihez bónuszként jött a kábé másfél órás “szenvedtetés”.

Azonban szerencsés módon ennek meg is lett a jótékony böjtje, révén a jó esetben néhány hét múlvai munkakezdésig jóformán behozhatom azt a szabadidőt ami a szakdolgozat és a vizsgára történő készülésre került átcsoportosításra, így habár a hirtelen nyári melegben nekem se forog annyira a szürkemállomány mint kéne, mégis úgy tervezem hogy blog terén behozom a “lemaradást” a TL;DR postok terén, amelynek keretén belül valószínű mind játék, mind animu terén fognak születni irományok, utóbbi esetben nem kizárt hogy lesz pozitív és negatív végkicsengésű is, mégha azt még nem tudom, hogy a számomra egyébként bőséges tavaszi szezonból lesz-e majd alany. Az persze jó kérdés hogy ebből a fene nagy elhatározásból mi és mennyi fog megvalósulni végül, de annyi bizonyos hogy az időhiány egy darabig nem lesz visszatartó tényező.

Reklámok

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

7 responses to “You get: a finished school

  • Skydragon

    “révén a jó esetben néhány hét múlvai munkakezdésig”
    Húúúhha de optimista itt valaki! :Đ

    Viccet félre téve gratula és jó pihenést kívánok (kár hogy ezek a vizsgautáni időszakok olyan hamar elillannak majd). >.<
    Az újabb velős bejegyzéseket, pedig kíváncsian várom már. (=

  • Junchi

    Drakulálok. :3 (Azért meg külön respect, hogy sikeresen túléltél egy olyan napot, mint a tegnapi, szal ott már tényleg a rosszullét határán voltam, ami persze azért vicces, mert kábé mást se csináltam, mint egész nap döglődtem a PS3-am előtt, mialatt téged meg kínzott a sok kockafejű. Hálát adok az égnek, hogy az én BSc-s államvizsgám januárban volt.)

    Tl;dr-ek meg jah, jöhetnek. :3

  • Dodgers

    Skydragon:

    “Húúúhha de optimista itt valaki! :Đ”

    Jelen pillanatban szerencsés módon van lehetőségem bizakodónak lenni, mivel a gyakorlati helyemen még van hely arra a munkakörre (fuvarszervező) amit tavaly nyáron gyakornokként végeztem. Ha nagyobb vállalkozásról lenne szó akkor természetesen hiába lennék bizakodó, viszont kisvállalkozás (körülbelül 15 főt foglalkoztatnak) révén nem igazán fenyeget az a veszély hogy a “várólistások” kitúrnának (ismeretlenség, ugye), plusz inkább eddig a főnök végezte ezt a munkát is jó pár egyéb mellett, szóval inkább hat az egész afféle fizetett segítségadásnak a részemről. Persze így is korai még előre bizakodni, de még így is sokkal előrébb vagyok mintha egy nagyobb céghez mennék, ahol valószínű hogy már az elején lapátra tennének okosnak látszó indokokra hivatkozva.

    “Viccet félre téve gratula és jó pihenést kívánok (kár hogy ezek a vizsgautáni időszakok olyan hamar elillannak majd). >.<"

    Köszönöm! 🙂 Abban viszont -sajnos- igazad van hogy az ilyen szünetek jóval gyorsabban le szoktak pörögni mint a dolgosabb időszakok, pedig általában a szabadidő miatt ilyenkor szoktam nyitottabb lenni (rajz)filmek/játékok terén olyan dolgok iránt amik amúgy nem érdekelnének (pölö Chrono Trigger), vagy amik érdekelnek de csak nem tudtam sort keríteni rájuk (Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth).

    “Az újabb velős bejegyzéseket, pedig kíváncsian várom már. (=”

    A “jó idő” miatt jó kérdés hogy mennyire lesznek velősek a leendő postok (vagy hogy egyáltalán mennyi készül el), de ennek ellenére igyekszem hozni majd a színvonalat. 🙂

    Junchi:

    “Drakulálok. :3”

    Köszönöm neked is. 🙂

    “Azért meg külön respect, hogy sikeresen túléltél egy olyan napot, mint a tegnapi, szal ott már tényleg a rosszullét határán voltam”

    Ne is mondd, nekem se sok hiányzott volna a “gondcsináláshoz” ha nem vittem volna magammal tisztességes mennyiségű innivalót, plusz az se éppen enyhítő körülmény hogy a második emeleten volt tartva a vizsga egy légkondícionálás nélküli épületben, szóval azt se lehetne mondani hogy legalább jófelé ment a meleg. Érdekes módon mondjuk senkivel sem történt semmi baj szerencsés módon a nap folyamán, de hazudnék ha azt mondanám hogy a tanárok sem szenvedtek meg eléggé.

    “Tl;dr-ek meg jah, jöhetnek. :3”

    Ami késik nem múlik, legalább két dologról igyekszem minél hamarabb megejteni majd a postot. 🙂

  • Péter

    Gratulálok! A munkakereséshez pedig sok sikert kívánok! =)

    Kicsit emlékeztet arra, mint amikor én végeztem anno. Az írásbelinél paráztam, de miután szembesültem vele, milyen könnyű lett (már persze azoknak, akik legalább alap szinten képben voltak) kicsit megnyugodtam. A legtöbbet a gyakorlati érte, de aki értett a programokhoz, amikre volt 2-év, hogy kiismerjük, azoknak ez se okozott gondot, ennél teljesen magabiztos voltam. Elmélet… ezzel meg úgy voltam, hogy “ha már eddig eljutottam, csak átmegyek” csak jó csoportba kellett kerülni, szerencsére én abba kerültem. =)

    “behozom a “lemaradást” a TL;DR postok terén” -> Én is ezt mondtam egy héttel ezelőtt, hogy na majd jön a leállás, aztán lesz majd időm írni, de a kedv az pont hogy nem megjött, hanem elment. Amolyan igazi füstbe ment terv. =)

  • Dodgers

    “Gratulálok! A munkakereséshez pedig sok sikert kívánok! =)”

    Köszönöm! 🙂 A munkakereséssel szerencsére most még nem vagyok megszorulva a gyakorlati helyemnek hála, de persze minden csak akkor biztos ha már megtörtént, szóval addig még tényleg bármi lehet.

    “Az írásbelinél paráztam, de miután szembesültem vele, milyen könnyű lett (már persze azoknak, akik legalább alap szinten képben voltak) kicsit megnyugodtam.”

    Az írásbeli előtt én is paráztam egy kissé, mert ugyan csak öt-hat kérdést tartalmazott (elmélet és számolás fele-fele arányban), de az az öt-hat kérdés egyenként is a kilenc modul gyakorlatilag bármelyikéből származhatott, szóval inkább azon volt a para hogy ne olyan területről jöjjön a kérdés amiben nem vagyok teljeséggel biztos. Ez szerencsére csak az egyik kérdésnél jött elő, így nekem is viszonylag könnnyű lett az írásbeli, de ehhez az is közre játszik hogy iskolaidő alatt nem csak a kosz ragadt rám, vagyis nem akkor szembesültem a tananyaggal először.

    “A legtöbbet a gyakorlati érte, de aki értett a programokhoz, amikre volt 2-év, hogy kiismerjük, azoknak ez se okozott gondot, ennél teljesen magabiztos voltam.”

    Dittó, nekünk is a gyakorlat számított a leginkább, és szerencsére volt is alkalmunk a két év alatt arra hogy nagyjából mindent kiismerjünk, és a felkészítőn is sorra végigvettük hogy nagyjából mire lehetett számítani. Aki tényleg nem csak melegedni járt be az iskolába annak ez is ment nagyjából, nekem is csak azért nem ment annyira jól az egyik része, mert egy olyan nap végére volt berakva ahol vegyesen volt dugig a nap szóbeli és gyakorlati vizsgával, így a nap végére egy kicsi tele is lett a hócipőm, és emiatt is az lett a leggyengébb modulom.

    “Elmélet… ezzel meg úgy voltam, hogy “ha már eddig eljutottam, csak átmegyek””

    Ez ismerős, annak idején pontosan így álltam hozzá az érettségihez és ugyanígy vágtam neki a mostani szóbelinek is. 😀 És szerencsére jól is ment mindegyik tételsor, pedig voltak olyanok amelyekben nem voltam túlzottan biztos és az egyik tételsorba sikerült is belenyúlnom egy ilyenbe. Annyi szerencsém mondjuk volt hogy volt elképzelésem nagyjáról a témáról, de ha akkor nem forgott volna jól a szürkeállomány akkor egy kissé gondban lettem volna a végelszámolásnál.

    “Én is ezt mondtam egy héttel ezelőtt, hogy na majd jön a leállás, aztán lesz majd időm írni, de a kedv az pont hogy nem megjött, hanem elment. Amolyan igazi füstbe ment terv. =)”

    Emiatt sem akarok olyan sok, maximum 4-5 postot ilyen jellegű megírni a közeljövőben, mert hiába lenne kedvem most több dologról írni, ha egyszer nekem sem elképzelhetetlen hogy inkább meszelni fogom a dolgot egy későbbi alkalom, vagy egy jobban magát adó téma kedvéért. Pedig olyan téma is van aminek a megírását már másfél éve pecegetem magamban, de naivan most még úgy gondolom hogy most jött el az ideje annak hogy a közeljövőben belevágjak majd. Plusz olyan téma is van aminek annak idején nem sok jót jósoltam a részemről és mégis pozitív csalódásként hatott, az ilyesmiről meg amúgy is jó írni.

  • Wagner

    Én is had gratuláljak a suli befejezéséhez. 😀 Akkor ezután jöhet a jól megérdemelt pihenés, vagyis elő lehet majd venni azt a bizonyos noteszt.

    Ja és várjuk a jövőbeli TLDR bejegyzéseket. : )

  • Dodgers

    “Én is had gratuláljak a suli befejezéséhez. :D”

    Köszi neked is. 🙂 A notesz elővétele még függőben van mert mostanában inkább játszani van kedvem, de még elválik hogy mit mennyire lesz kedvem bepótolni a későbbiekben.

Vélemény, hozzászólás?

