Animu kérdőív by Dodgers *Updated x2*

Junchi blogján találtam ezt a kérdőívet, amely habár egyoldalóan csak a kedvenc címekkel kapcsolatban peceget kérdéseket az általános kérdéskörök helyett, ennek ellenére mégis kitöltöttem mint az első témába vágó ívet.

Update (7.27.)

A MAL egyik fórumában találtam egy témába vágó, általános célú kérdőívet is, amelyet a postban a szaggatott vonalak alatti részbe illesztettem be. Az itteni, 27 kérdésből álló kérdőív nem 1:1-es mása a MAL-on közzétett címeknek, mivel kiszórtam vagy összevontam olyan kérdéseket amelyeket nem éreztem annyira témába vágónak.

Update (8.16)

A Péter által hozzáadott 12 darab kérdéssel is kiegészítettem a kérdőívet, amelyek a 28. kérdéstől kezdődnek.

1. Válassz ki a kedvenc animéid közül ötöt, tetszőleges sorrendben, majd válaszolj a velük kapcsolatos kérdésekre):

#1 Cromartie High School
#2 Great Teacher Onizuka
#3 Samurai Champloo
#4 Trigun
#5 Azumanga Daioh

(Jelenleg ez az animu toplistám, úgyhogy nem éltem a kérdőívbe történő szabad elhelyezés lehetőségével)

2. Ki a kedvenc karaktered #2-ből?

Onizuka, más néven azon ritka karakterek egyike, akinek a komolyság és a komolytalanság olyan mértékben áll jól hogy az egyik véglet nem rontja le a másik véglet erejét, hitelességét. Arról nem is szólva hogy számomra eddig ő az egyetlen olyan anime tanár aki éppenséggel tanítani is tud valamit a diákjainak, nem pedig csak tanár címén térül-fordul egy esetleges alapjelleggel megfejelve (negatív példa erre a Hidamari Sketch karakterisztikailag gyenge, magamutogató tanára, akit szívfájdalom nélkül lehetne egy szívlapáttal felületkezelni).

3. Ki a legkevésbé szimpatikus karakter #1-ből?

Pootan és társa. Ők ketten nemcsak hogy a sorozat gyenge láncszemei, de Yamaguchi hozzájuk kapcsolódó részeit is erősen lehúzzák abba a kategóriába amit nehezen lehet elviselni tekerés nélkül.

4. #4-ből melyik a kedvenc epizódod?

A 12. rész: ez volt az első olyan epizód a sorozatban aminél valóban komolyra fordultak a dolgok, és prezentálta ezt egyrészt olyan formában hogy ne hasson seggből kirántott plot devicenak, másrészt Vash első dühbe gurulása azóta is időtállóan az egyik legjobb hatású pálfordulás amit karakter elkövethet.

5. #5-ből melyik a kedvenc szezonod?

Erre kissé nehezen lehet válaszolni mert az Azumanga csak egy sorozattal büszkélkedhet, de ha egy 24 részes show két fele két évadnak tekinthető, akkor legyen a másik fele: az első sem volt rossz, de a második félben kicsit jobbak voltak a poénok.

6. #3-ból a kedvenc karakter-kapcsolatod?

Ez most fogós kérdés mert animukban szinte sosem szoktak érdekelni a szerelmi shippingek, így pusztán haveri szinten a Jin/Mugen/Fuu hármasnál maradok. Való igaz hogy a két srác rövid időn belüli szétválását csak Fuu akadályozza meg, de ha béke van akkor egy kimondottan kedvelhető, belevaló hármasról van szó.

7. #2-ből a legkevésbé szimpatikus páros[ítás]?

Na ez már könnyebb lesz: Miyabi x Yoshikawa. Nem tudom hogy ez a shipping mennyire van benne a mangában, de nagyon elcsépelt összebonorálásnak hat ez különösen azután, amit Miyabiék műveltek Yoshikawával a sorozat elején. De ha nem lett volna ez az incidens, akkor sem lenne másabb a helyzet mert nagyon kidolgozatlanra sikeredett ez a szál a kapcsolat “poénjának” kierőszakolása miatt.


8. #3-nak hogyan sikerült felkeltenie a figyelmedet?

Még egy jó pár évvel ezelőtt, 2008-ban találtam egy olyan sorozatot (SC) amelyet a Cowboy Bebop mögött álló rendező követett el (Shinichiro Watanabe), ám valami okból kifolyólag az első rész megnézése után félbehagytam a sorozat nézését egészen 2011 decemberéig, amikor Wagner ajánlására végül befejeztem a sorozatot, megjegyzem jó döntést és cselekvést meghozva ezzel.

9. #4-ből ki a kedvenc seiyuu-d/szereped?

A Trigunból egyelőre csak a magyar verziót láttam, így maradok a Juhász Zoltán -> Vash párosításnál. Az újabb szerepeiben sajnos a comic-relief karaktereket idéző hangjának jutott tér, de a Trigunban egyformán jól hozta mind a komolytalan, mind a komoly Vasht.

10. #1, 2 és 5 közül melyiket kedveled a legjobban?

Mivel részben eleve ebben a szellemben kerültek helyezésre az egyes sorozatok, így természetesen a Cromartiet kedvelem a legjobban.

11. #4-ből melyik karakter lennél, ha bármelyiket választhatnád?

Ilyen dolgokon nem igazán szoktam elgondolkodni, de ha már itt az alkalom akkor egy random városlakó lennék egy, a történet szempontjából félreeső részen. Nem a legizgalmasabb szerep, de így legalább jó eséllyel életben maradnék addig amíg Vash nem iktatja ki Knivesot. 🙂

12. #3 és #4 crossoverben működne?

Ha mindkét sorozat első, komolytalan felét vesszük akkor akár működhetne is. Az SC csapata egész álló nap üldözi a mindent kikerülő Vasht a napi betevőt meghozó vérdíj fejében, majd a nap végén egy szétrombolt várossal gazdagodva mindkét fél megy tovább a maga útján.


13. Összességében véve melyik cucc karaktergárdája a jobb: #3 vagy #5?

Habár az Azumanga gárdáját mindig is sokra tartottam a sorozat műfaján belül, ilyen szempontból mégis a Samurai Champloo rendelkezik jobb karaktergárdával, többek között amiatt mert bizonyos mértékben jóval természetesebb, reálisabb viselkedéssel bírnak az átlagnál, a rendező stílusa miatt pedig éppen annyi drámai hangsúly van a jellemük ábrázolásán ami nem megy át a karakter önsajnáltatásába.

14. Melyiknek jobb az OST-je: #2-nek vagy #4-nek?

Ez jó kérdés mert mind a két sorozat OST-je nagyon eltalált munka, így azt mondom hogy mindkettőét prefarálom. 😀 Előbbit azért mert nagyon jól kiszolgálja a sorozat sajátos, valahol hepi stílusát, az utóbbit pedig azért mert western jellegű japán showhoz képest megállja a helyét a témában.

——————————————

1. Mikor néztél először animét, és melyik volt az?

Nyolcévesen (1998), amikor az RTL Klub elkezdett délutánonként animukat sugározni, ezek közül is a Dragon Ball nem csak hogy az egyedüli volt ami megragadta a figyelmem, de az egyetlen olyan darab is amit manapság is nagyra tartok.

2. Mikor kezdtél el animéket letölteni, és melyik volt az első sorozat amit ennek révén néztél meg?

2006-ban az Azumanga Daioh volt az első cím, amit így néztem meg.

3. Nagyjából hány címet néztél végig eddig?

183.

4. El tudod képzelni magadról azt hogy tíz év múlva is nézel majd animéket?

Azt ugyan erősen kétlem hogy ráállnék arra a nagyüzemi animuzásra amikor minden szezonból mindent nézek, de ha az időm engedni fogja akkor megnézem majd azt a pár sorozatot ami érdekelni fog.

5. Milyen a mostani Top 10-es listád?

1. Cromartie High School
2. Great Teacher Onizuka
3. Samurai Champloo
4. Trigun
5. Azumanga Daioh
6. Cowboy Bebop
7. Dragon Ball
8. FLCL
9. Excel Saga
10. Sayonara Zetsubou Sensei

6. Shoujo vagy Shounen?

Shoujo javarészt kizárva így marad a shounen, abból is a régimódibb fajta (Dragon Ball, HunterxHunter, stb.).

7. Melyiket prefarálod jobban: felirat, szinkron, vagy felirat nélküli eredeti nyelven (raw)?

Japáni nyelvtudás hiányában a raw kiesik, így ha jelen van a színvonal akkor a szinkront prefarálom jobban függetlenül a szinkron nyelvétől.

8. Folytatólagos vagy epizodikus történet?

Amíg maga a történet jó, addig felőlem lehet akármilyen formátum.

9. Milyen hosszú a számodra ideális sorozat?

11-16 rész a számomra ideális, mivel viszonylag hamar leszűrhető így hogy érdemes-e az adott cím arra a bizalomra amit az esetlegesen jól sikerült első részből, vagy a koncepcióból ered. Nem mellesleg arra is ideális hogy ki lehessen védeni az olyan jellegű élcelődéseket, amelyek a három rész utáni sorozatdobás hitelességét kérdőjelezik meg.

10. Melyik a kedvenc műfajod?

Kifejezett kedvenc műfajom nincs, ugyanakkor a shoujo/dráma műfajban induló sorozatokkal nehezebben szoktam megbarátkozni az esetlegesen túlzott “serious business” mentalitás miatt, plusz a háremek/ecchiket csak akkor szoktam megtűrni ha a “csöcs-segg” örökérvényű kettőse mellett egy jó adag WTF humor is jelen van.

11. Melyik volt az az év, amit a legjobbnak tartasz az animék felhozatala terén?

Fogós kérdés mert ilyen szempontból nem igazán szoktam nyilvántartani az éveket, de az idei év jobbnak mutatkozik a számomra abból a szempontból hogy az átlagnál több olyan sorozat volt eddig amit végig tudtam nézni, és többé-kevésbé elégedett is voltam vele.

12. Egyszerre hány címet szoktál nézni általában?

Általában 2-5 címet szoktam folyamatosan nézni, de ennél valamivel több ez a szám ha azokat a próbálkozásokat is beleszámítom ahol megnéztem az első egy-két részt, és végül a Lomtárban landol az adott cím a torrentekkel együtt.

13. Egy nap átlagosan hány epizódot nézel meg?

Általában kettőt-hármat, de ha kellően elkap a One Piece láz akkor 8-10 is összejön üresebb napokon.

14. Van-e kedvenc openinged és endinget, és ha igen melyek azok?

Opening: Jun (Cromartie High School)
Ending: The Real Folk Blues (Cowboy Bebop)

15. Sorold fel a három kedvenc férfi és női szereplődet.

Férfi:
1. Onizuka Eikichi [GTO]
2. Vash [Trigun]
3. Harima Kenji [School Rumble]

Női:
1. Yukari Tanizaki [Azumanga Daioh]
2. Haruhara Haruko [FLCL]
3. Tsujimoto Natsumi [You’re Under Arrest]

16. Kit tartasz a legaranyosabb szereplőnek?

Sosem volt túlzottan a kenyerem ez a karaktertípus, így inkább maradok Chiyonál az Azumanga Daiohnból.

17. Kit tartasz a legidegesítőbb szereplőnek?

Suzumiya Haruhi. Amellett hogy egy rendkívül arrogáns személyiségről van szó, fogalma sincs a józan paraszti ész és a tapintat fogalmáról a “körülöttem forog a világ” és a “mindenki gyökér csak én nem” fémjelezte jellegek tulburjánzása miatt.

18. Van kedvenc párod?

Nincs, mivel az esetek túlnyomó részében egyáltalán nem érdekel a szereplők ezen oldala, jobban szokott érdekelni az hogy egyáltalán van-e annyira jó az adott szereplő hogy ne kellhen eltekerni azokat a részeket amikor feltűnik a képernyőn.

19. A főszereplőt, vagy a mellékszereplőket kedveled inkább?

Sorozatja válogatja hogy kit kedvelek jobban, az esetek többségében nem billen egyik szereplőcsoport felé sem a mérleg, leszámítva akkor ha valamelyik annyira pocsékra sikerül hogy kizárásos alapon a másik szegmens marad.

20. Férfi vagy női szereplőket tartasz érdemesebbnek a főszereplő posztjára?

Tökéletesen mindegy, amíg a férfi nem egy perverz, személyiség és gerinc szempontjából gyenge senkiházi, míg a nők esetén vagy nem egy nebáncsvirág, vagy éppen ellenkezőleg egy arrogáns domina akiben túlteng a feminista aktivista jelleg.

21. Yanderéket vagy inkább a Tsunderéket látod szívesebben?

Egyiket sem, mindkét karaktertípust kivágnám a kukába. Yanderéknél az szokott zavarni hogy az addig esetlegesen jól felépített karaktereket teszik ezzel tönkre, míg a tsunderéknél sokszor nincs eléggé kihangsúlyozva az adott szereplő normális viselkedése anélkül hogy ne hasson skizofrénnek a karakter, arról nem is szólva hogy az ilyen szereplőket sokszor egy szívlapáttal jutalmaznám meg a semmire történő fennhéjazás és nagypofájúság miatt.

22. Kisebb vagy nagyobb szereplőgárdát tartasz célszerűnek?

Szigorúan kissebbet (max 7-9), inkább legyen egy kicsi de jól kidolgozott gárda mint egy nagy, de szanaszét aprózódot felhozatal, amiről egy idő után az ember össze tud rakni három szereplőből egy értelmes szereplőt.

23. Hány DVD és manga van a birtokodban?

Életemben nem vettem még mangát így abból egy darabom sincs, de DVD-ből 11 darabot vettem eddig (teljes Trigun/Cowboy Bebop sorozatok, első Ghost in the Shell film).

24. Mennyi animén alapuló figurát vettél eddig?

Egyetlen egy darabot sem. Persze lenne egy-kettő olyan amit nem utasítanék vissza, de általánosságban sosem éreztem késztetést figuravásárlásra, már csak azért is mert a különféle maketteket sokkal többre tartottam és tartom most is.

25. Van-e jelenleg animén alapuló konzolos vagy PC-s játék a birtokodban?

Ha minden jól megy akkor az ősszel megjelenő One Piece: Pirate Warriors lesz az első olyan cím ami megfelel ennek a kritériumnak, de ezen kívül nincs animén alapuló játékom azon okból kiindulva, hogy a 8/16 bites korszakot leszámítva szkeptikus vagyok a licenszen alapuló címekkel szemben.

26. Cosplayeltél-e már valaha, és ha igen minek öltöztél be?

Még sosem cosplayeltem, és ha rajtam múlik soha nem is fogok két egyszerű okból kiindulva: egyrészt sosem érdekelt a cosplay mint olyan, másrészt van annyi önkritikám hogy ne is öltözzek be olyan szereplőknek amikről tudom hogy nem vagyok képes rendesen visszaadni.

27. Hajlandó lennél-e pénzt áldozni animéken alapuló termékek vásárlására?

Igen, de csak és kizárólag olyan sorozatok DVD-ire, amelyekről első kézből tudom hogy nagyon jól sikerültek és érdemesnek érzem arra hogy megvásároljam a lemezeket.

28. Melyik műfaj áll tőled a legtávolabb?

A játékokhoz hasonlóan az RPG-sen fantasy jellegű sorozatok nem igazán szoktak az eseteim lenni egy-két kivételtől eltekintve, de meg lehetne említeni a romantikus és hárem/ecchi sorozatokat is. Ez utóbbi kettőnél addig nincs bajom a stílussal amíg maga a történet és a szereplők tetszenek, de előbbinél a túlzott szentimentalizmus, míg utóbbinál az “értékelhető szereplők és a jó humor kukába vágása az olcsó fagservicért” mentalitás szokott zavarni annyira, hogy alapjáraton ne legyen bizalmam az ebben a műfajban fogant sorozatok iránt.

29. Melyik anime volt a legnagyobb csalódás?

Az Elfen Lied. Annak idején (2008), az animukhoz viszonylag új emberként többet adtam a sorozatok rajongóinak dicshimnuszaira és az “alapmű” státuszokra, így a kicsi kétkedés megléte ellenére is sokat vártam ettől a sorozattól, ami aztán nem valósult meg a gyenge minőség miatt.

30. Melyik volt a legkellemesebb csalódás?

A Cowboy Bebop. Unalmasnak tartottam amikor először láttam, de egy néhány évvel később rewatch révén gyökeresen megváltozott a véleményem róla, olyannyira hogy mostanra a kedvenc darabjaim közé tartozik.

31. Melyik volt a leghosszabb anime, amit eddig végignéztél?

Az eredeti Dragon Ball Z a maga 291 részével , de egyébként a One Piece lenne a nyertes ha nem kifejezetten a befejezett sorozatokra gondolna a kérdés.

32. Régi vagy új animéket nézel inkább?

A bennem élő retro fan azt mondaná hogy inkább régit, de inkább azt mondanám hogy fele-fele arányban szoktak érdekelni a régi és új sorozatok, mert különösebben egyik spektrum képviselőit sem falom annyira, hogy az egyik vagy a másik irányba billenne a mérleg.

33. Szereted a feldolgozásokat, adaptációkat?

Azt nem tagadom hogy vannak olyan jól sikerült, alapvetően más médiumból készült adaptációk, amelyek önmagukban is megállják a helyüket (legutóbb például a Tatamy Galaxy volt ilyen nekem), de különösebben nem szoktam rajongani az ilyen fajta adaptációkért mert nagyon sokaknak beletört már a bicskája ebbe a feladatba. Példának okáért azért, mert vannak olyan történetek amelyek egyszerűen nem állják meg a helyüket más médiumban, és ezt sok botcsinálta rendező szereti elfelejteni a gyors pénz érdekében.

34. Szereted a remakeket?

Kedvelem a remakeket, de csak abban az esetben ha olyan célból készülnek hogy a kompromisszumok közé szorított eredeti adaptációkkal ellentétben minél hűbben adják vissza az alapul szolgáló történetet lehetőleg olyan színvonalban ami megfelel a kor követelményeinek.

35. Milyen gyakorisággal szoktál újranézni egy animét?

Animék terén sosem voltam az a fajta aki rendszeresen visszanéz sorozatokat, de az olyan esetekben ahol kimondottan maradandó volt egy sorozat, azt általában egy-másfél évente szoktam újranézni. Ennél több abban az esetben, ha csak azért nézek újra valamit hogy összevessem az aktuális véleményemet az akkorival.

36. Mekkora fontossággal bír számodra egy anime grafikája?

Akkora fontossággal nem bír hogy alapvetően csak emiatt dobjak valamit, de azt elvárom hogy hibáktól mentes legyen, a dizájn pedig ne legyen erőszakosan “aranyos”.

37. Van-e olyan stílus, amelyet annak idején nem kedveltél, aztán mégis megszeretted?

Ilyen kifejezetten stílusom nincs, inkább úgy mondanám hogy az idő múlásával a valóban komoly sorozatokat is képes lettem értékelni, szemben azzal az akkori, közép-kamaszkori preferenciával amikor csak a félkomoly sorozatokat kedveltem.

38. Van-e olyan stílus, amelyet annak idején kedveltél, de ma már nem?

Itt sincs kifejezett stílusom aminél ekkora éles váltás figyelhető meg, de a “tini fiúk és lányok random póverrel mentik meg a világot a random szörnyektől” jellegű sorozatokat nehezebben tolerálom manapság mint pár évvel ezelőtt.

39. Volt már olyan anime, amelyik az elején kellemes csalódásnak tűnt, de a végén rájöttél, hogy mégsem olyan jó?

Legutóbb a Ben-To volt ilyen, ahol a kezdeti, kellemesen szatírás shounen fight jelleg mellé idővel bedobták a kötelező fagservice elemeket is, amely részben azzal járt hogy a decens MC-ből egy sablon kéjencet csináltak, akibe a női szereplők beletörölhetik a lábukat.

40. Volt már olyan anime, amelyik az elején csalódásnak tűnt, de a végén rájöttél, hogy mégsem olyan rossz?

A Kamichu. Első látásra egy kaptafára készült, “aranyos” sorozatnak tűnt, de a végignézés után már úgy voltam vele hogy van benne annyi egészséges aranyosság és kedvelhetőség hogy még egy gyereket is nyugodt szívvel ültetnék le elé.

Reklámok

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

8 responses to “Animu kérdőív by Dodgers *Updated x2*

  • Junchi

    Egy ilyen mindent lefedő kérdőív valóban jobb lenne, csak nem találtam a mai napig megfelelőt, ami nem a main stream és/vagy shipping irányába vitte volna el egy idő után a kérdéseket… :/

    Btw 2.-ra +1. Kéne majd valamikor egy GTO revaccsot (is) tartanom. 😀

    Juhász Zoltán meg úgy rulz, ahogy. Én anno a Slayers-ös Valgaav miatt kedveltem meg a hangját. Azok a hörgések, meg üvöltések, amiket kiadott… Eh, zseniális. :3

    SC meg az egyik legelső látott feliratos animém volt és mint olyan, azóta is nagy becsben tartom. (Már nem azért, mert első volt, hanem mert első volt és még tetszett is, mert ilyen alapon akár az Elfen Liedet is bevehetném a játékba, ami… noss, már akkor sem tetszett.)

  • Dodgers

    “Egy ilyen mindent lefedő kérdőív valóban jobb lenne, csak nem találtam a mai napig megfelelőt, ami nem a main stream és/vagy shipping irányába vitte volna el egy idő után a kérdéseket… :/”

    Én most találtam egyet a MAL egyik topikjában, ami ugyan nagyrészt ügyesen elkerülte a kifejezetten mainstream/shipping témákat, de még így is kiszórtam vagy összevontam olyan kérdéseket amelyet vagy nem éreztem olyan mértékben kapcsolódónak a témához, vagy redundánsak voltak.

    ” Kéne majd valamikor egy GTO revaccsot (is) tartanom. :D”

    Támogatom az ötletet. 😀 Egy tisztán a mangán alapuló, az FMA-hoz és HxH-hoz hasonló rebootnak ugyan örülnék, de a sorozat még ma is lazán megállja a helyét a mezőnyben tartalom és karadesign szempontjából egyaránt.

    “Én anno a Slayers-ös Valgaav miatt kedveltem meg a hangját.”

    Az is nagyon jó szerep volt az részéről, egyedül csak amiatt nem kedvelem jobban a Trigunos performanszánál mert ott mind a komoly, mind a komolytalan hangját használhatta a változatosság jegyében. De az eredeti Slayers triológia szinkronja még ma is decens darabnak mondható szvsz, ráadásként nem is azokkal a színészekkel volt tele akiket annak idején nagyon szeretett elővenni az A+.

    “SC meg az egyik legelső látott feliratos animém volt és mint olyan, azóta is nagy becsben tartom.”

    A zárójeles kifejtéssel együtt ugyanezt tudnám elmondani az Azumanga Daiohról én is, még manapság is legalább annyira tetszik mint amikor először láttam, pedig azóta már jó pár hasonló műfajú címet megnéztem már. Ennek ellenére azóta is a legjobb “4-5 lány random marhaságot csinál” jellegű sorozatnak tartom ami eddig készült, azóta talán csak a Nichijou lett volna méltó követője ha nem lennének gondok a humor tolmácsolásával és kidolgozásával.

  • Junchi

    Engedelmeddel el is csórtam az általad talált verzsönt. :3

  • Kvakond

    Ellopom, köszi szia! ❤

  • BenyoBoy

    Ezt én is húzom! 🙂

  • skydragon.hu» Blog Archive » Animu kérdőív

    […] és Dodgers ismét egy érdekes kis kérdőívet talált nemrég, úgyhogy kis ön-noszogatás után én is […]

  • Anime kérdőív « Peter's Blog

    […] a múltkor találtam erre Junchi blogján, majd Dodgersnél és Sallyllanál a bővítettre, úgy hogy némi késedelem után, én is kitöltöttem. =) […]

  • MAL és MALGraph elemzés by Dodgers « Dodgers' lair. 'Cause everyone needs one…

    […] egy korábbi, kérdőíves postban említettem meg azt hogy terjedelem terén a rövidebb sorozatokat részesítem előnyben, […]

Vélemény, hozzászólás?

