Install screen + actual effort = win


A játékok terén a telepítés, mint olyan már olyan nagy utat járt be hogy a kurrens konzolgeneráció már szinte szokásos elemként köszöntheti a játékok konkrét kipróbálása előtt szükséges tennivalók között a javítások letöltése mellett, valahogy mégsem vált széles körben bevett szokássá az hogy a kötelezően használt “INSTALL” felirat és a hozzátartozó csík mellett más is díszitse a képet, netán még viszonylag érdekessé is tegye azt. Szerencsés módon azonban az utóbbi néhány évben már feltűntek olyan irányú történések amelyek a játék történetét, és annak szereplőit mutatja be, és a Sega is hasonló megoldást választott a Yakuza 4, és a Dead Souls alcímmel elláttott epizódok esetén is, amely viszont egy kicsit túl is lép a bevett formán a zene és az animált karaktermodellek aktív használatával. Apróságnak természetesen apróság, de már ez is több annál minthogy az ember a korom fekete képernyőt, vagy afféle fotóalbumot bámulja negyed órán át.

Reklámok

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

2 responses to “Install screen + actual effort = win

  • Péter

    Valahol még mindig furcsállom ezt az installálós dolgot a konzoloknál. PC-n a kezdetek kezdete óta hozzá volt szokva ehhez a nép, de a konzoloknak valahol pont az volt az erénye, hogy csak behajítottad a játékot aztán usgyi neki. =)

    Egyébként nekem van egy olyan érzésem, hogy valahol ez is a fejlesztők lustaságából ered, és meglehetne oldani, pláne az exkluzív címeknél. Például a Prototype 2-nél konkrétan úgy össze van rakva az egész, hogy installálás nélkül, ha rányomsz a főmenüben a continue-ra, egyből bead, nincs semmi töltés.

    • Dodgers

      “de a konzoloknak valahol pont az volt az erénye, hogy csak behajítottad a játékot aztán usgyi neki. =)”

      A Nintendo szerencsére nem követte ezt el a Wiivel mert csak a menüből kell indítani a játékot és kész, de a Sony/MS valamiért bedőlt ennek a PC-s jellegnek, ami miatt többek között még a patcheket is kötelezően le kell töltened a játék indításához, ha véletlenül be vagy jelentkezve a ‘netre. Ezt úgy képzeld el hogy az Uncharted 2 első indítására 20 percet kellett várnom, mert 9 patchet kellett leszednem ahhoz hogy egyáltalán elindíthassam a játékot, és akkor még ott volt ugye a kötelező telepítés is, ami újabb 15-20 perc volt.

      “Egyébként nekem van egy olyan érzésem, hogy valahol ez is a fejlesztők lustaságából ered, és meglehetne oldani, pláne az exkluzív címeknél.”

      Ahhoz nincs szükség a exluzivitásra hogy ki lehessen iktatni az install jelenségét, mert mindkét érintett konzolon (PS3, X360) ugyanabban a szisztémában zajlik a módszer, vagyis csak egy 3-5 gigás pakkot telepít a játék a gépre, nem pedig a teljes játékot. Elvileg ez ugye arra szolgálna hogy a töltési idők lerövidüljenek, de szerintem ez csak humbug abban az esetben, ha a fejlesztők hajlandók olyan mértékben optimalizálni a játékot hogy amúgy se rendelkezzen hosszú töltési időkkel, mert ilyenkor nem olyan számottevő a töltési idő növekedése, teszem azt az előző generációs címekkel szemben. Persze vannak olyan esetek amikor a telepítés valóban képes drasztikusan csökkenteni a töltési időket, de ez csak akkor áll fenn, ha a játék egyébként olyan trehányul van összedobva programozásilag, hogy még a töltési idők sem normálisak. A Bayonetta PS3-as portja pont ilyen eset volt a béna portolás miatt, de a Sonic 2006 is pont ugyanez a kategória, ahol még a legegyszerűbb dolgokra is fél perceket kell várni.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: