Sword Art Online a királyság!!4!!!444

A minap ajánlotta egy WoW klántársam a Sword Art Online nevezetű sorit, ami először marhára nem érdekelt de aztán megtudtam hogy egy MMORPG-ben játszódik, én meg mindig is imádtam mindent aminek köze van az MMORPG-hez. Az első rész akkora királyság volt hogy onnantól kezdve két nap alatt bedaráltam a sorozatot, és nem is csalódtam benne mert ez egy nagyon jó sorozat ám, pedig amúgy alig szoktam animéket nézni. Mind a két játék olyan részletesen és hihetően lett kidolgozva hogy tényleg egy MMORPG-ben érezheti magát az ember a fantáziadús világoknak és játékelemeknek köszönhetően, és a főszereplő Kirito is pont olyan amilyen én vagyok játék közben, Asuna pedig a tökéletes animés barátnő, ezért is a kedvenc animés párom. Kicsit irigylem is Kiritót amiért a másodikban gond nélkül kap stat bónuszokat és amiért ennyire kijön a lányokkal, de ez csak kihangsúlyozza a menőségét a dual-wield skillel együtt. Ami viszont a legjobban tetszett az az, hogy a sorozatnak komoly oldala is van: Kayaba motivációja például tökéletesen mutatja be azt hogy mitől jók az MMORPG-k, a halálesetek pedig bizonyítják hogy a béna amerikai rajzfilmekhez képest mennyivel jobbak és felnőttesebbek az animék, de ezeket csak azok fogják észrevenni akik figyelnek is a történésekre. A sok megjátszós, karótnyelt sznob persze jobbról-balról oltja a sorozatot mert az olyan menő dolog és ciki kedvelni azt, de a nagyarcúak nem veszik észre a sok fikázás közepette, hogy ők vannak kevesebben így nem is számít a véleménynek címkézett rinyálásuk és kukacoskodásuk, és különben is sikeres a sorozat, olyasmi meg nyilván nem lehet rossz ami ennyire népszerű, úgy meg aztán pláne hogy ez a sorozat tényleg minden MMORPG játékos álma, amit bátran ajánlok mindenkinek egy 10/10-es pontszám mellett.

Feltételezem nem árulok el nagy titkot ha azt mondom, hogy a fentebb olvasható, minőségében pocsékul megírt szövegezés a mai napnak való tiszteletadáshoz mérten a legteljesebb mértékben mellőzi a valódi álláspontom tartalmát, olyannyira hogy egész életemben jó ha 20 percet játszottam MMORPG-vel, azt is negatív tapasztalatok mellett. Ennek ellenére azonban az SAO téma már csak azért is aktuálisnak mondható mert a mai nappal én is csatlakoztam azok táborához akik maguk mögött tudhatják a tavalyi év egyik legismertebb sorozatát, mondhatni a hype volt olyan erős ebben az esetben hogy a folytonosan jelen lévő ellenszenvemet leküzdjem annak érdekében, hogy első kézből részesüljek mindabból, ami az elmúlt hat hónapban szórakoztatóvá tette a témába vágó fórumok olvasását. Az igazsághoz hozzátartozik hogy a sorozat felétől kezdve egy kicsit csaltam annak révén, hogy a második szegmenst gyorsított lejátszás mellett néztem annak érdekében hogy a kétségbeejtően pocsék minőség ne telepedjen tovább piócaként a türelmemre és a hidegvéremre, a lényegen ugyanakkor egy cseppet sem változtat a részemről, miszerint az SAO tökéletes iskolapéldája annak, hogy a népszerűséghez nem feltétlen kell kemény munka és írói véna, még egy, a fanfiction-i véna és a súlyos, akut figyelemzavar szimptómáit magáénak tudó író is lehet sikeres ha a korszak jó húrjait pengeti meg a maga olcsó módján. Azt még nem tudom hogy egyáltalán írjak-e majd egy hosszabb ismertetőt a sorozatról részben a postírási ingerenciám elmúlt időszakban történő csökkent tendenciája miatt, abban azonban már most biztos vagyok hogy a negatívumok taglalásával nem lenne akkora gondom annak köszönhetően, hogy a sorozat számára a kohézió, a világépítés és a hitelesség egzotikus dolgok, ahogyan az írónak is az az ideális önkép Jézusi és Adoniszi magasságokba való emelésének mellőzése és a célközönség témához nem értő agyhalottnak tekintésének elkerülése.

Reklámok

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

4 responses to “Sword Art Online a királyság!!4!!!444

  • Skydragon

    Neked is kellemes húsvétot és boldog bolondok napját! 😛 🙂

  • Péter

    Gratulálok, hogy te is sikeresen a végére értél! =) Most már te is tudod, mennyire megérte erre áldozni a drága szabad időt, hisz egy igazi unikumról van szó, ami megváltoztatja mindenki viszonyát az animékhez! A SAO nem 2012, hanem az évtized legjobb animéje, mert már most biztos, hogy ezt már úgyis csak egy folytatás tudja überelni, csak az lehet képes ezen túltenni! Kirito hát igen, sokáig azt hittem, a School Dayses Makotonál nincs menőbb srác, de be kellett látnom, tévedtem, mert ő a legjobb anime karakter a világon! Nem is értem, miért az ilyen Spike meg hasonlókkal jönnek elő azok baka gajin trollok, hisz az már egy ócska, régi, poros anime főszereplője, meg uncsi is.

    A Sunával is egyetértünk, mert egyértelműen ő a legszebb, legokosabb anime feleség jelölt, hisz nem csak szép és okos, de mindvégig nélkülözhetetlen, és minden epizódban komoly jellemfejlődésen esik át! Pedig én azt hittem, Lucyt már senki se fogja letaszítani a trónról, de A Suna mégis képes volt erre, ez kész csoda!

    A SAO egy igazán király anime volt, teljesen megérdemelte a 10/10-et, na de az ALFheim Online… ez képes volt még inkább elmélyíteni a történetet, és egy olyan plusz csavart hozzátenni, amitől az egész történet teljesen más megvilágításba került, és újragondolásra sarkallt. Sohase fogok már még egy ilyen zseniális animét találni! =) Bár egyesek pletykálnak egy Varanoir nevű elveszett legendáról, azt talán még érdemes lenne megnézni. =)

    • Dodgers

      ” Most már te is tudod, mennyire megérte erre áldozni a drága szabad időt, hisz egy igazi unikumról van szó, ami megváltoztatja mindenki viszonyát az animékhez!”

      Így van, nem is tudom mikor láttam utoljára ilyen remek sorozatot, ebben tényleg van valami ahhoz a rém unalmas GitS-hez és Evához képest, amikben csak szétunom a fejem az első öt perc után mert nem értek bennük semmit. 🙂

      A Media Player Classicban ott volt a speed up lehetőség, de soha egy percig se fordult meg az a fejemben hogy használjam, hülye lettem volna nem kiélvezni e remek sorozat minden percét, amiből csak úgy árad az átgondolt és logikus cselekmény. Ennek egy jelentős része pont hogy Kiritonak köszönhető, soha eddig nem láttam még egy ilyen férfias, és mégis összetett, érett szereplőt animében, hozzá képest pölö Kamina csak egy ízlésficamos pózer köcsög aki nem ismeri a belső monológ fogalmát, Spike meg csak egy unalmas pancser, nem is értem én se mit esznek egyesek a régi címekben amikor minden második mai cucc leiskolázza azokat. Makoto csak azért nem ér fel Kiritóhoz mert meghalt, de Kirito volt annyira tökös hogy túlélje az ő libáját. XD

      “Pedig én azt hittem, Lucyt már senki se fogja letaszítani a trónról, de A Suna mégis képes volt erre, ez kész csoda!”

      Ugyan már, Lucy csak arra volt jó hogy az alsóneműjét mutogassa és nyávogjon, hozzá képest A Suna sokkal jobb szereplő volt nem csak kinézetre, de viselkedésre is. Ő volt a második legjobb játékos és mégis nőies volt, és még főzni is tud, mi más kéne egy jó női szereplőhöz? Nem is véletlen hogy per pillanat ő a waifum. 😉

      “na de az ALFheim Online… ez képes volt még inkább elmélyíteni a történetet, és egy olyan plusz csavart hozzátenni, amitől az egész történet teljesen más megvilágításba került, és újragondolásra sarkallt.”

      Az SAO részben nekem nagyon bejött az ahogy a szereplők a valóság és a játék közötti határ fokozatos elhalványolásulásáról és annak hatásairól beszéltek (a koreai, gép előtt kiszáradó nyomorékok tanulhatnának belőle), de az ALO-ban valóban új ízt adott a történetnek az ahogy Kirito családja is szóba került, tökéletesen megértem Sugut amiért ennyire vágyakozott a testvére után. Sokan elsikkadnak efölött merthogy ugye szar sorozat az SAO, de kellemes meglepetés volt az ahogy az anime körbejárta a testvéri szeretet jelenségét és annak fontosságát, nem is értem hogy mire panaszkodik a sok sznob akik szerint rossz, eltúlzott irányba lett térítve ez a szál. Nem mintha nagy meglepetés lenne tőlük, de azért kínos hogy nem veszik észre Sugu motivációját, és összekeverik azt az olyan sorozatokkal, ahol csak a mutogatás miatt van bedobva a hugis elem, enyhén szólva látszik hogy ezek se láttak még komoly sorozatot, és nem is tudnak ellazulni. Ami a Valanoirt illeti hallottam már róla ahogyan sokan a grafikáját fikázzák, de le merem fogadni hogy csak azok pattognak akiknek minden animéből csak a tányérszemeket és a “háttérben színes csík”-okat látják mind értelmes érv, és a School Days/Elfen Lied/Guilty Crown hármashoz hasonlóan egy mély, felnőttes cím amely mellett a sok, deepfageknek való műkomoly, túlbonyolított baromság elbújhat, így előre is köszönöm az ajánlást. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

