Tetszhalotti látszat

Ha meg kellene neveznem egy olyan utóhatást, amely annak függvényében erősödik hogy az ember mennyi ideje van benne az adott hobbijában (a post esetében a videojátékozásban), akkor előkelő helyet élvezne az az eset amikor az adott sorozat ugyan nem tartozik az érdeklődést aktívan kiváltó dolgok közé, de mégis van bennük legalább egy olyan tényező, ami miatt a több éve, akár évtizedek óta is inaktív, vagy csak portokkal/remakekkel életben tartott franchiseok háza táján történő érdemi fejleményeket (értsd: teljer értékű, új epizódok) mégis érdeklődve figyeli az illető. Példának okáért az Arc System Works Guilty Gear sorozatát legfőképp a zenéje, másodsorban pedig az elvontabb karakterdesignjai miatt tartom amolyan “látatlanban érdekes” jelenségnek, és elsősorban ezeknek köszönhető az hogy felkeltette a figyelmem az a fejlemény, hogy az új epizódok terén jó pár éve inaktív sorozat hirtelen feltámadni látszik a hamvaiból a Guilty Gear Xrd: -Sign--al még annak ellenére is, hogy a fejlesztőcsapat részéről a stafétát már jó ideje átvette a BlazBlue franchise, mint zászlóshajó franchise.

Őszintén szólva a trailer elején egy kicsit elbizonytalanított az Unreal Engine használatáról tanúskódó lógó már csak azért is, mert az ARS mindig is híres volt a 2D-s spriteok használatáról, és habár első látásra a figurák kicsit tömzsinek tűntek a számomra, ez az érzés a trailer végére, majd ezt követően a második megnézésre szinte teljesen eltűnt, a helyét pedig átvette a korai elégedettség annak köszönhetően, hogy a jelek szerint úgy használják fel az enginet ahogy az a sorozat hagyatékához méltó. Ez elsősorban a szereplők animációjában érhető tetten, hiszen a cel-shade megoldás és a színválasztás nemcsak hogy rajzfilmessé teszi a karaktereket, de szinte teljes mértékben mímelik a korábbi epizódokban látható mozdulatokat is, ezzel is segítve az átállást a még a céghez képest is újszerű megközelítésre. Ugyan a átvezető animációkra a trailer alapján rá fog még férni a csiszolás a képfrissítést illetően, ennek jelképes ellensúlyozására a számomra legérdekesebb elemre, a zenére úgy látszik nem lesz különösebb gond, a szériára jellemző súlyosabb hangzás visszatérése bizonyos szinten már most frissítőnek hat a BlazBlue minőségében nem sokban elmaradó, ám a gazdagabb hangszerhangszálat mellett mégis kevésbé megkapó felhozatalához képest.

Advertisements

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

12 responses to “Tetszhalotti látszat

  • Junchi

    Ha már BlazBlue… Gondolom kend is tisztában van azzal, hogy nemrég bejelentették az animu-változatot.

    Én spec alig várom már. :3

    • Dodgers

      Igen, én is egy pár napja már tisztában vagyok a sorozat készültével, és ugyan egy Guilty Gear adaptációnak valamivel jobban örültem volna, de egyelőre úgy vagyok a BB animuval hogy ettől függetlenül adni fogok neki egy esélyt. Az első BB játék (Calamity Trigger) átvezetői alapján nem igazán fogott meg se a sorozat világa, se annak szereplői, de hátha a sorozatnak több szerencséje lesz majd mindkét téren. 🙂

      • baluzz

        Eh a BB animét, csak akkor nézem meg, ha jók lesznek a harcok. A sztori nem valami jó szerintem. (CS sztori kicsivel jobb, mint CT-nek.)

  • Péter

    Na igen, manapság elég sok régi bunyós franchiset repítettek át az új generációba, többségüket szerencsére, egész jól. Ugyan jómagam is inkább preferálom, a klasszikus 2D spriteokat, de az érdemi gameplay ezt feledtetni tudja. Az UT motor amúgy jó választás, megbízható, rugalmas engine, szóval ennél jobb alapot, nehezen találhatnának. =)

    Maga a GG nem ismeretlen számomra (a sok Destroyed! okozta rage máig kísért =D) de aminek én igazán örülnék, az egy Battle Arena Toshinden remake lenne. Az eleve 3D-s volt, szóval ott még az se lenne gond, hogy a dimenziók közti rezonanciát, hogy oldják meg.

    BB anime… bevallom nem nagyon kerültem közelebbi kapcsolatba a franchiseal, csak láttam ahogy tolják. Mindenesetre, ha olyan lesz az anime, mint amilyenek az ilyen “bunyós játékból anime” feldolgozások általában, akkor egy 7-est tuti megérdemel majd.

    • Dodgers

      “Az UT motor amúgy jó választás, megbízható, rugalmas engine, szóval ennél jobb alapot, nehezen találhatnának. =)”

      Így igaz, és az csak még jobbá teszi a választást a részükről hogy a jelek szerint ki is tudják és akarják használni az engine adta lehetőségeket egyelőre a látvány, és remélhetőleg a teljesítmény szempontjából is. A japáni fejlesztőkre amúgy se jellemző széleskörűen a licenszelt engine-k használata (a nagyobb cégek közül is tudtommal szinte csak a Sega licenszelte anno a Renderware motort, a multiplatform Sonic játékokhoz), szóval ha lavinát nem is feltétlen fog elindítani, az Arc legalább ott lesz majd hazai példának a számukra ha jól sül ki a végeredmény, különösen úgy hogy saját engine készítése sosem volt két forint.

      “Mindenesetre, ha olyan lesz az anime, mint amilyenek az ilyen “bunyós játékból anime” feldolgozások általában, akkor egy 7-est tuti megérdemel majd.”

      A sztori adaptálásával nem hinném hogy túlzottan sok gondjuk lesz, hiszen az ilyen jellegű játékokhoz viszonyítva a történet nagyobb figyelmet kap a sorozatban (értsd: nincs elintézve a kézikönyvben, és nem is korlátozódik a szereplők biográfiájára), és a VN-szerű prezentálás se olyan formátum amivel a stúdiók ne tudnának mit kezdeni. Egy 7-est talán meg fog érni, de ahhoz egyrészt az kellene hogy maga az alapsztori megálljon a lábán a játék kedvelése nélkül, másrészt a harcokra is tisztességes figyelem jusson az alkotógárda részéről, ne csak pár random csapkodásból álljon egy bunyó. A sztorival mondjuk nem vagyok túlzottan képben így nem tudom hogy mennyire állná meg a helyét, de akciójátékból kiindulva valószerűnek tartom hogy csalódás lesz majd a fandom részéről, végtére is a bunyós cuccokban (sőt: az akciójátékok túlnyomó részénél) a történet csak egy kedves gesztusnak tekinthető körítés, amelyet magára a gameplayre visznek fel, vagyis arra a tényezőre ami elsődlegesen elad bármilyen játékot rendes esetben. Nem véletlen hogy néha még RPG-kből se lehet, vagy nem képesek tisztességes adaptációt készíteni, és egy BB jellegű, a történet mint olyan fontosságának szempontjából relatíve jelentéktelen cuccnál pedig csak még rizikósabb a helyzet.

      • Péter

        Saját enginel próbálkozni, azért is lehet bajos, mert ehhez nem csak pénz, de tapasztalat, tudás sem árt. Főleg, ha multiplatform a cím. Vannak fejlesztőcsapatok, akik technikailag, míg mások inkább tartalmilag akarják megszólítani a közönséget, a kettő pedig általában, nem szokott egyszerre működni (záros határidőn belül). Valahol kompromisszumot kell kötni.

        A bunyós játékok anime feldolgozásaira, általában érvényes az a szabály, hogy azoknak készülnek igazán, akik már amúgy is ismerik magát a franchiset, még ha nem is mélyedtek el túlságosan, a keret történetben. Ilyenkor elsősorban annak szokott örülni, az egyszeri néző, ha feltűnik a kedvenc karaktere, akire várt. Azon kívül meg legyenek a játékhoz mozdulatokban, skillekben hűek a harcok, nézzen ki valahogy, na és persze valami jó zene sem árt alá. =)

      • Dodgers

        “Ilyenkor elsősorban annak szokott örülni, az egyszeri néző, ha feltűnik a kedvenc karaktere, akire várt.”

        A rajongók nagy részének megfogását illetően ez így van, hiszen összességét nézve papíron nem kell sok minden ahhoz hogy egy felületesebb rajongót elvarázsoljon egy lóti-futi feldolgozás (amit fel is soroltál javarészt), viszont pont ebben rejlik az átlag feldolgozások nagy hiányossága, nevesítve az hogy emiatt nem lesznek többek olyan reklámnál, amelynek előállítására indokolatlanul sok pénzt vernek el és amelyre semmi garancia nincs, hogy meg is fog térülni. Ehhez például az is kéne hogy legyen legalább annyi alaposság az adaptációban, hogy ne csak a fanokat ragadja meg, de elég jól tudjon szerezni és megtartani a témához új embereket annyira, hogy aztán esetleg megvegyék a játékokat is, aminek a teljesülése sajnos nem mindennapos jelenség. Egy példával élve a Devil May Cry első részét a mai napig kedvelem és a papírforma szerint kedvelnem kellett volna a Madhouse-féle adaptációt, de a színvonalát látva jobban örültem volna ha már az elején jegelik a projectet, és inkább csak a képregények szintjén maradt volna a téma, mert enyhén szólva olyan rossz megközelítéseket használt a feldolgozás, hogy a DMC név nélkül a kutya nem emlékezne rá manapság.

        Ebben mondjuk a közönség megcélzására irányuló hozzáállásnak is része van ha azt nézzük, hogy a tipikus hozzáállás szerint a franchiseok tulajdonosai gyakorta megelégednek azzal, ha az adaptációból legalább fel lehet ismerni az ihlető forrást és ennél több nem is kell, amit csak fokozni tud az ha maga a készítőcsapat is tudja, hogy a sikerhez nem feltétlen kell annyira törniük magukat. Még akkor sem, amikor egyébként a vak is látná, hogy vagy nem működik az alapanyag egy másik médiumban, vagy annyira dilettáns a munka eredménye, hogy egy jobb lelkiismeretű illetékes a teljes stábot visszazavarná a helyére dolgozni.

      • Péter

        Jogos álláspont, és osztom is a véleményed, de én némiképp “megalkuvóbb” vagyok ilyen tekintetben. =) Elsősorban azért, mert manapság már nem az a legnagyobb gond, ha egy adaptációt csak a rajongók tudnak igazán értékelni, hanem az, amikor az adaptáció, a címen kívül, gyakorlatilag köszönőviszonyban sincs a franchiseal.

        Lásd ott a Dragon Age anime, aminek konkrétan annyi köze van a canonhoz, hogy a 2. részből egy olyan karaktert, aki csak a cutscenekben szerepel(!), megtettek főszereplőnek. Ennyi, minden más kvázi a “légből kapott hülyeség” kifejezéssel írható körül.

        Szóval én azon a véleményem vagyok, hogy egy adaptáció, rajongói szempontból, akkor jó, ha hű marad az eredetihez. Ez az, amit alapesetben elvárok. Persze szívesen elvárnám, hogy ennél többet is nyújtson, és örülök is neki, ha akadnak olyanok, akik elég bátrak és tehetségesek hozzá, hogy ezt meglépjék. De ha lehet így fogalmaznom, “két rossz közül választva” inkább beérem kevesebbel, mint hogy valami megalázó őrjöngést lássak, amitől csak felmegy bennem a pumpa. =)

  • Mangekyo022

    Bevallom, én szeretem a BlazBlue sorozatot, mert kitölti azt az űrt, amit a Guilty Gear és egyéb 2D-s old school verekedős játékok hiánya hagyott. Tény, nem olyan “badass”, mint a Guilty Gear, de azért pörgős és szórakoztató!

    Amúgy az animét ki fogja elkészíteni? Gondolom a Gonzo, mivel ők készítették a játékhoz is az átvezetőfilmeket.

    • Dodgers

      “Amúgy az animét ki fogja elkészíteni? Gondolom a Gonzo, mivel ők készítették a játékhoz is az átvezetőfilmeket.”

      Nem, a Gonzo helyett a Hoods Entertainment fogja majd jegyezni a sorozatot, ők készítették például a tavaly tavaszi szezonra a Nazo no Kanojo X adaptációját, de hozzájuk köthetőek még a Seikon no Qwaser és a Manyuu Hikenchou nevezetű cuccok is.

      • Mangekyo022

        Manyuu Hikenchou?!?! Ááááá, kb 2 percig tudtam nézni aztán dobtam a francba és inkább neki kezdtem újra a Kinnikuman Nisei-nek! 😛

        Amúgy BlazBlue-ból van kedvenc karakterek, illetve fogsz majd valamilyen véleményt/kritikát írni belőle?

        Nekem Ragna, Hakumen, Noel, Taokaka és Bang a favoritjaim, Nu-13-at ugyan rühellem, viszont szó mint szó, igen vicces ha amikor Ragna körül van.

        http://stevemacqwark.deviantart.com/art/BlazBlue-vs-Street-Fighter-157432526

        http://thesiszero.deviantart.com/art/BB-In-Kama-201764732

        http://lastryghtz.deviantart.com/art/BlazBlue-Murakumo-Activated-171645075

        Állítólag tsundere-yandere combo, de hogy mennyire igaz, azt nem tudom, mindenesetre kicsit hasonlít Amy-ra a Sonic-ból.

        Ha már Sonic, mi a véleményed a Digital Sumo által készített Sonic & SEGA All-Stars Racing és Sonic & SEGA All-Stars Racing Transformed játékokról?

      • Dodgers

        “Ááááá, kb 2 percig tudtam nézni aztán dobtam a francba és inkább neki kezdtem újra a Kinnikuman Nisei-nek!”

        Szó mi szó lehet én se húztam volna sokkal tovább az első rész alatt ha nem a morbid kíváncsiságom vezérelt volna a bepróbálásra, és bár gyanítom hogy mit akarna elérni a sztori a középkori környezettel és egy bizonyos dolog státusz szimbólúmmá emelésével, maga a fagservice viszont annyira el van túlozva és annyira nonszensz, hogy szinte percenként röhögtem fel azon a szemrebbenés nélküli retardált stíluson amivel előadja magát. Nem mintha ez kimondottan a sorozat érdeme lenne mert nem pont a humor miatt túlozták el a fagservicet, de a hasonszőrű cuccokhoz mérve legalább annyi előnye van hogy a szánalmassága miatt ki lehet nevetni az írógárdát.

        “Amúgy BlazBlue-ból van kedvenc karakterek, illetve fogsz majd valamilyen véleményt/kritikát írni belőle?”

        Kedvenc karakterek terén nem igazán tudok nyilatkozni mert ahhoz nem fogott meg eléggé a franchise sztorija hogy érdekeljenek a szereplők, a kritikát illetően pedig egyelőre úgy vagyok hogy még abban se vagyok biztos, hogy egyáltalán mihez fogok kezdeni a sorozattal. Az első egy-két részt szerintem meg fogom nézni csak a miheztartás végett, de végig nem tudom hogy akarom-e majd nézni, a kritika pedig attól függ hogy mennyire adja majd magát a téma az íráshoz.

        “Ha már Sonic, mi a véleményed a Digital Sumo által készített Sonic & SEGA All-Stars Racing és Sonic & SEGA All-Stars Racing Transformed játékokról?”

        Csak a Transformed-el játszottam eddig, de az viszont kellemes meglepetés volt egyrészt azért, mert per pillanat ez áll a legközelebb egy jó “Sega-összefoglaló” játékhoz amely korrekt módon nyúl hozzá mind az ismert, mind a kevésbé ismert Sega játékokhoz, másrészt azért mert mint versenyautós cucc jól fogja meg azokat a dolgokat, amik tartalmassá tudnak tenni egy ilyen játékot. Az egyszemélyes módot illetően pölö díjazható hogy a szokásos GP mellett egy, kellően hosszú és sokféle feladattípuson alapuló módozat is elérhető, és személy szerint kellemes frissítésnek tartom az átalakuló járműveket, és a pályákat amelyek emiatt akár körönként is képesek változni. Az irányítás terén pedig sokat dobott az hogy a driftelési mechanizmusra elég figyelem került ahhoz, hogy élvezetes is legyen az alkalmazása: éppen csak annyira érzékeny amennyire kell, díjazva is van a driftelés hosszúságával arányos boost képében, és egy jól kormányozható járművel könnyedén kárpótolni lehet az esetlegesen alacsony végsebességet is.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: