Picks from TGS 2013 by Dodgers… light

A blog rendszeres olvasóinak feltűnhetett az évek során, hogy mind az E3-ról, mind a Tokyo Game Show-ról szoktak születni olyan postok a részemről amelyekben a kedvemre való címekről amolyan mazsolázó jelleggel szoktam értekezni több-kevesebb kommentár hozzáfűzésével. Ez a szokás az idei E3-at illetően sem változott meg, az idei TGS-t illetően azonban úgy érzem hogy a figura rendhagyóvá tétele ez alkalommál szükségessé vált azon egyszerű okból kifolyólag, hogy rendkívül kevés mennyiségű játék keltette fel a figyelmem, szám szerint kettő. Való igaz, hogy mindkét játék olyan franchiseok tagja amelyeket már régóta kedvelek, ez azonban nem változtat egy cseppet sem azon a szituáción, hogy a korábbi évek E3/TGS postjaihoz viszonyítva a mostani összeállítás lesz az eddigi legrövidebb darab.

-Metal Gear Solid V: The Phantom Pain-

Vannak olyan pillanatok amikor az ember szeretne hinni a tendenciák erejében, és személy szerint pontosan ezt érzem a Metal Gear Solid kapcsán, függetlenül attól hogy mennyire a szívemhez nőtt a széria: az eddigi négy számozott rész közül a páratlan számozásúak azok az epizódok amelyek nem csak a sorozat, de talán Hideo Kojima munkásságának csúcspontját jelentik, míg a páros számozásúak azok az epizódok amelyekben ugyan még mindig felfedezhető a sorozatra jellemző alaposság, ezzel együtt azonban olyan ingoványos talajra is terelik a franchiset amin az csak nyögvenyelősen képes csak megállni. Ez talán az MGS4 kapcsán jött ki a legjobban aminél a mai napig rá merném tenni a nem létező gyerekem kisködmönjét, hogy a befejezett játék az eredeti tervek és irányelvek csupán csak töredékét hordozza magában, és emiatt lehet az az MGSV kapcsán, hogy a legjobb bizakodásom ellenére is “félve” várom a végleges produktum által kínált színvonalat, pontosabban azt hogy mi fog megmaradni abból a sok mindenből amit a fejlesztés alatt beígértek. Azt azonban ennek ellenére se tagadnám hogy ne tűnne kimondottan ígéretesnek az ötödik epizód, hiszen azon felül hogy a sorozat történetében egy nagyon fontos darabka szerepét fogja betölteni, az általa eszközölt finomhangolások és újítások is nagyobb léptekűnek látszanak az MGS4-ben látott színvonalhoz képest, akár csak az olyan apró részletekre kiterjedően mint a gameplay és az átvezetők közötti, feltűnés nélküli váltás, vagy a főszereplő Big Boss megnövekedett mobilitására, amely a jelek szerint tükrözni látszik Kojima régóta tartó elismerését az Assassin’s Creed széria felé. Az újítások között azonban a regenerálódó életerő, és a riadó előtti bullet-time olyasmi tényező, aminek nem feltétlen fogok örülni ha a nehézségi szintek nem eszközölnek ezekben változást: az előbbi ugyanis kiszorítani látszik az MGS3-4 hasonló jellegű, ám jóval balanszosabb mechanikáját, míg az utóbbi a kelleténél túlzottabb, nem igazán szükséges könnyítésnek látszik. Mindezek ellenére ugyanakkor talán abba a ritka állatfajba tartozom, akinek egyelőre nincs kifogása a főszereplőt alakító szinkronszínész lecserélése ellen: a David Haytert váltó Kiefer Sutherland természetesen elsőre (és sokadjára) is furcsának tűnt Hayter több mint egy évtizedes jelenléte után, de elég tehetségesnek tartom Sutherlandet ahhoz hogy kinézzem belőle a jó színvonalat, arról nem is szólva hogy enyhén szólva nevetségesnek tartom azt, ahogy egyesek rasszizmussal vádolják Kojimát az angol szinkronszínész lecserelése miatt. Plusz az a tényező sem elhanyagolható hogy az MGSV lesz történetileg az utolsó láncszem a prequelek és a sorozat legelső, 1987-ben megjelent első része között, így nem kizárt hogy Hayter egy voltaképpen nyilvánvaló szerepben fog visszatérni.

-Ryu ga Gotoku: Ishin!-

Kitekerni egy aranytojást tojó tyúk nyakát értelemszerűen egyenértékűnek számít egy pénzügyi lábközön rúgással, és ezzel a megállapítással a Sega is tisztában van azóta, hogy 2005 óta nem csak Sonic lett beöltöztetve az említett tyúk maskarájába, de a Daytona USA-t is jegyző Toshihiro Nagoshi agyszüleménye, a Yakuza (vagy ahogy keleten ismerik: Ryu ga Gotoku) is ezt a sorsot mondhatja magáénak. Mondhatnám akár azt is hogy bizonyos szinten a Sega Call of Dutyjának is tekinthető a sorozat, amelyet ebben az esetben ugyan nem feltétlenül használnék pejoratív értelemben az egyes játékok színvonalát nézve, azt viszont eszem ágában nincs tagadni hogy egy nagyobb, két/két és fél éves időközt szívesebben fogadnék az egyes epizódok között, és erre a véleményemre a Dead Souls névre hallgató spin-off tette fel a koronát, amikor a pár évvel ezelőtt tomboló zombimániát lovagolta meg egy olyan játék képében, amit vitán felül neveznék a sorozat leglustábban összedobott darabjának. Emiatt is örültem annak, hogy a Yakuza 5 fejlesztésébe közel két évet öltek bele, és ugyancsak emiatt örülök annak, hogy az Ishin alcímet viselő, a szériát a tizenkilencedik századi Japánba helyező spin-off is hasonló elbánásban részesült. Kezdésnek már csak azért is, mert a Dead Soulsal ellentétben az Ishin képesnek látszik megőrizni a széria indentitását a korábbi részekhez képest új elemek behozatala és a régi elemek tovább csiszolása mellett is, amit a sorozat számozott részei kisebb mértékben, de mindig megtettek. Ezek közül az RPG-sebb megközelítés, és a mélyebb harc tűnik a leginkább érdekesnek, többek között annak függvényében hogy ez miképpen fogja befolyásolni az már eddig is akció-RPG-ben utazó sorozat jellegét, hiszen eleve a négy különféle harci stílus, és az ehhez tartozó fejlesztések megléte is olyasminek látszik ami felpezsdítheti a széria harcrendszerét. Az egyedüli üröm az örömben a múltbéli téma lehet ami annak idején állítólag részben megakadályozta az első múltbéli spin-off, a Kenzan megjelenését, de pletykák szerint az Ishinnek jó esélye van a nyugati megjelenésre, és személy szerint nem bánnám, ha a Yakuza 5 nyugati megjelenésének elnapolása lenne az ára az Ishin lokalizálásának. Ezzel nem azt mondom hogy nem akarnám angol nyelven látni a Y5-öt, csupán azt hogy a Dead Souls után jó lenne látni egy olyan spin-offot angolföldön, amibe nem csak értékelhető munka van fektetve, de témaválasztásában is frissítést hozna a modern korban játszódó részek után.

Advertisements

Dodgers névjegye

"Description? WHAT FOR?!" Dodgers bejegyzései

One response to “Picks from TGS 2013 by Dodgers… light

  • vincentarisato

    Google Translate isn’t so helpful in this case, so forgive me if I’ll be stating the obvious without even knowing it. Also, no Dead Monospace? :< It shapens up to be the greatest game evur 111!!!1/sarcasm

    MGS V: Apparently Kojima likes Far Cry, with how enemies are outlined nicely enough for you to see them through walls. I do have to admit, I laughed at BB casually driving through the enemy camp on full alert and then jumping through the explosion in "epic" slow mo. That was indeed facepalm worthy moment. I do appreciate that APC can now be destroyed with one well placed explosive after we've spent so many hours struggling with those in Peace Walker. The driving does make me feel unsure, though. It just doesn't speak "stealth" to me that much, unless we'd count escaping or hijacking something.
    Call me old fashioned, but I still miss good old Soliton Radar. I know that it's all because of the times the game takes place in, but if this world already had Metal Gears, fully functional AI and devices allowing MSF to project holographic maps and see the enemies through walls, coming up with Soliton Radar with better batteries would be possible. Then again, I do get Kojima's point, as we had to use our eyes more since MGS 3, and that's the point of immersion. Speaking of using your eyes, I'm still impressed by how good the textures are in this game, even the simple things, like cloth the tent was made of. If these gameplays are trully recorded on PS3, then I think PS4 can wait few more months. I am prepared for huge file size after the installation, though.
    The more I read about Sutherland's controversial role as BB, the more I feel that Kojima may be indeed playing with us again – the Japanese actor stayed the same, while Sutherland was previously listen on IMDB as Ishmael, before they've changed it. I wouldn't be surprised if Sutherland simply provided facial animation for BB, with Hayter returning anyway. Then again, Ishmael is supposed to be a creation of BB's mind, so everything is possible here.

    Yakuza Ishin: Urgh… Something tells me that soon I'll have to give up on this franchise, just because it doesn't seem to come back to the west anyway. I remember how everyone were excited over Sega's new announcement regarding HD Collection, and they just came and announced it on this piece of crap known as Wii U (and it's still not coming here). But hey, at least we get a new Sonic game, right? 😀 It's like they do it on purpose, Rome 2: Total War turned out poorly only because of Sega pressuring the developers to finish it quickly, resulting in a buggy game nowhere as good as Shogun. Or Aliens: Colonnial Marines, it takes AGES to ruin Alien franchise after all. What's up with all this hate towards western gamers?
    As for the game itself, damn, does it look awesome. Talk about an even bigger improvement over Kenzan, makes you wonder if a follow up to Dead Souls would've been better too. *laughs* Even gardening looks badass in this game… I certainly like this elemental swords mechanic straight out of Devil Summoner and the game's world looks very appealing. I also like the minigames already, gotta love how Batting Cage got replaced with slicing a cannon ball in half 😀 The karaoke stylized on Kabuki performance is a solid touch too. And only Sega's attitude stains the whole image…

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: